A csomagtér tekintetében nem lehet panasz, az 510 literes csomagtartó pont akkora, mint a Thaliáé. Itt a kárpitozás olyannyira visszafogott, hogy a pótkereket takaró vastagabb textilben ki is merül. Pont jó. Hiányzott a piacról egy barkácsolható autó. Manapság mindent kézhez kapunk, már a légszűrőt sem cserélhetjük magunk. Rajta hát, az ügyes kezűek néhány szerszám, OSB lap, filc s ragasztó segítségével csodát tehetnek. Ismét elérkezett a lakótelepi autóbarkács kora. Ha pedig nincs igény ilyesmire, akkor miért költsünk bélésre, csomagtér-világításra?
Tesztautónkban a Clióból, Thaliából ismert 1,4-es nyolcszelepes Renault motor volt. Az 55 KW (75 LE) nem volt egy veszedelem, de polgári autózáshoz magánjárónak tökéletes. A végsebesség 160 fölött van, s a 120 utazót bátran vállalhatjuk, bár ilyenkor a zajcsillapítással lesznek gondok. Bizony, a motortérben is a csomagtartóhoz hasonló szigetelést találunk: semmit. A motorháztetőt kinyitva az elektronika műgyantába öntött szobra ül a motor tetején. Vicces, bár tagadhatatlanul könnyen hozzáférhető. A fogyasztás igen jól, 6,2 liter körül alakult városi-országúti vegyes használatban.
Nekem elsőre megtetszett a minden elemében egyszerű, takarékos s puritán Logan. Nem zavartak a zártszelvény csomagtartózsanérok, a burkolatlan elemek, az olcsó, praktikus megoldások. Főleg, hogy mindezek mellett a Logannak van egy olyan szolgáltatása, amit egy konkurens sem tud: az ára.
Nem lenne teljes a kép, ha nem néznénk körül: mit adnak 1,8 millióért?
1,8 millió alatt csak a Suzuki Alto 65 lóerős, ötajtós változatát találtam, pontosan 1 686 000 Ft-ért. A következő lehetőség a Fiat Panda Actual, ami 55 lóerős 5 ajtós, s az ára pont annyi, mint az alap Logané. Ha már a Fiatnál tartunk, akkor 1 555 000 forintért az 1,1-es Seicentót is megkaphatjuk. Végül, de nem utolsó sorban ne feledkezzünk meg egyik kedvencünkről, az 1,1-es, 65 lóerős Kia Picantóról sem, ami 1 899 900 Ft. Szép csapat.
A teljesség igénye nélkül bátran leszögezhetem, hogy a fentiek terjedelemben meg sem közelítik a Logant, ezért nézzük meg azt, hogy a méretben közel állók hogyért vannak. Az egyszerűség kedvéért vegyük a hosszúságot: a Logan 4247 mm hosszú. Ha az alsóbb kategóriát nézzük, akkor természetesen saját háza táján a Thalia az elsődleges konkurens. Hoppá, az ugyanazzal a motorral szerelt alap Thalia 2 199 000 Ft, gyorsan haladjunk tovább. A Fiat Albea lehet hasonló kaliber (4186 mm), ára 2 099 000 Ft. Ez sem hangzik túl jól, ezért nézzünk rá az ígéretes Ladára. A Lada 110 csótány igazán friss, ezerötös motorral 2 220 000 Ft. Á, ez sem jöhet szóba, irány Amerika. A Chevrolet Kalos 1,4-es, nyolcszelepes, 83 lóerős, tehát gyakorlatilag olyasmi motorral, mint a Logan, s még mérete is szinte milliméterre passzol (4235 mm), szóval ez az egyébként kedvelt s elterjedt kisautó 2 345 250 Ft. Ezt is buktuk. Nézem kínomban a Skoda Fabia Sedant, ami picit kisebb (4222 mm) - le se merem írni - 2 996 000 Ft. A segges Polo még akcióban is majdnem három millió. Álljunk is meg, nincs értelme tovább keresni, a Logan páratlan.
Én megértem, sőt támogatom azokat, akik a Logant választják, sokkal jobban meglepődök, ha valaki Peugeot 307-est vagy Citroen C5-öt vesz. Lehet szidni a Logan puritánságát, de tagadhatatlan, hogy kategóriájában jelenleg a legkedvezőbb árú autó. S sokan vannak, akinek ez a legfontosabb szempont.