Pedig az ML alapjaiban nem erről szól, vagyis nem erről kéne szólnia. Olyan jó lenne arról írni, hogy a több mint két tonnás, és a már ecsetelt presztízstulajdonságú autót már 15 milliótól meg lehet venni. Vagy hogy a 320 CDi-be szerelt dízelmotor és a hétfokozatú automata váltó (munkanevén 7G Tronic) elvesz minden maradék örömöt és jelzést, amit vezetés közben kaphatnánk. Emellett a váltó még lusta is, de nagyon. Meg azt, hogy senki se képzelje, hogy az ML-t olyan vezetni, mint egy személyautót, mert a kanyarokba bele kell masszírozni, meg aztán alaposan dől is. De sajnos ezeknek a soroknak nincs hallgatói füle. Nem figyel rájuk senki.
Az érdeklődést az kelti fel, ha elmesélem, mi történt, amikor három percig tartottam fel a sort egy benzinkúton, mert a nyitott ajtótól nem fértek el az ML mellett. Nos, semmi sem történt. Míg a kabátom halásztam elő a hátsó ülésről, és felvettem, vártak az autósok. Sem dudaszó, sem bekiabálás. Sőt. Mikor végeztem, a mellettem elhaladó Peugeot vezetője halkan ennyit mondott: bocsánat. Hát igen, egy ML akaratlanul is tekintélyt parancsol. Igazi tekintélymaker, kisebbségi érzésben szenvedőknek ideális gyógymód.
Az ülésből magasról tekintünk a többi autósra, ha unjuk az automata lomhaságát, a kormány hátsó felén levő gombokkal váltogathatunk is. Kicsit több mint 220 lóerő nem a világ ekkora súlyhoz, de nem is kell ezzel törődni. Megy, ahogy megy: egy hasonló motorral szerelt E kombihoz képest lassan, de biztosan. Fogyaszt, amennyit fogyaszt - olyan 10-12 körül -, de ez mégiscsak egy ML, és 510 Nm nem tréfadolog. Menet közben a helyettünk mindent elvégző elektronika gondoskodik a biztonságról, a védelemről, a kényelemről, vezetés közben kívülről szinte semmilyen inger sem ér. Csoda-e hát, ha az ember nem figyel másra, csak magával törődik, és hozzáidomul a képhez, amit egyébként is feltételeznek róla a kívülállók?
Ők csak azt látják, hogy ha befordul az ML egy utcába, kigyullad a fényszóró alatt egy másik lámpa, így világít be a kanyarba. A gyalogosok riadtan menekülnek a fal mellé, az autósok meg félrehúzódva adnak utat. Az elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futóművel és a 235/65 R17-es gumikkal még azt sem venni észre, ha az autó kicsit felszalad a járdára. De nincs erről szó, ugyanúgy ülök az ML-ben, mint más autóban. Nem tettem semmi különlegeset.
A környezet provokálja az ML-est. Hatalmas méretével, még ha akarna, sem tudna csendben megbújni a forgalomban. A lábunk alatt rejlő erőkkel meg aztán pláne nem megy a mimikri, átcsúszik minden taxiszöldön. Milyen lehet a 510 lóerős ML 63 AMG? És akkor ehhez párosul a többi autós távolságtartó viselkedése. Az egész így együtt kész rémálom. Félek az új ML-től. Kényelemben, megjelenésben a Merci régi egyéniségét hordozza, de a körítéssel az elődök sajnos eljátszották a megítélést. Nemcsak súlyos személyiségtorzulást okozhat a tulajdonosnál az ML tartós használata, de a kevesebb pénzű - tehát kisebb, olcsóbb autóval járó - autósokban további félelmeket kelt.
Márpedig sok lesz belőle, mert elég jó. Figyeljenek, én megmondtam.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
