Előzgessen, akinek Swiftje van
Egész héten spóroltam a gázzal, csak simogattam a pedált. Tudtam, a teszt utolsó napját egy versenypályán zárom, majd ott kipróbálom, mit tud. A kávézó kollégák a fejüket csóválták. Az egyik csoport a szopránba forgatható hátsókerekeseket dicsérte, a másik az aprópénzből megépíthető élményautókat. Kilók röpködtek, lóerők licitáltak kanyarsebességre. Csak azt nem értette senki, mit akarok egy családi dízellel a versenyaszfalton.
Az 1995-ös első generáció nem hozott semmi újat, arányai és sziluettje megegyezett az R19-es elődével. Hét év után, 2002-ben jött a váltás, és ez volt a bumm: az egyenes vonalakat és az íveket sajátosan ötvöző Mégane 2. Nem titkolt provokálása a férfiösztönnek; a magazinokban a darázsderekú tiniket nézzük, de a markolnivaló hátsó, az asszonyosan kerekedő csípő mindenkiből kihozza a fajfenntartás vágyát − a farnehéz Renault után mindenki megfordult. Amikor megérkezett a Mégane harmadik generációja, sokan felszisszentek – nem maradhatna inkább a régi? Az apró formai trükkök ellenére a karosszéria nem sikerült olyan jellegzetesre, mint az elődé. Csinos, csinos, de nem okozott tömeges gerjedelmet.
A motorháztető pajzsszerű domborítása belülről sokkal nagyobb autót sugall, kívül kanyar a márkajelzés körül. A lökhárítóban futó ívvel együtt nagy, kárörvendő mosolyt mutat, ebbe szemből sehogy sem passzolnak a lámpák – külön-külön minden szép, de valahogy nem áll össze. Az övvonal meredeken emelkedik, egy coupé sem szégyenkezhetne ezért a szögért; a tervező viszont igen, hisz a tolatás és a mögöttünk levő forgalom szemmel tartása a kis réseken át nem könnyű. Vagy manapság senki sem néz hátra? Lehet, de akkor az index is nyugodtan kimaradhatott volna az alaposan megformázott hátsó lámpából.
A belső semmi extra, hozza a kategória kötelező szintjét. A kormány tapintása lehetne kellemesebb, de a műszerfal félkemény rájabőre még épp elmegy. Ami leginkább hiányzik belülről, az egyetlen csepp bohémság. A vidám hangulatot csupán az utasülés előtti fémhatású, csíkozott díszléc próbálja meghozni – kevés sikerrel. A műszerpanel két részre oszlik. A hagyományt az analóg fordulatszámmérő, a friss designt a fehér háttérvilágítású sebességmérő-infópanel hozza. Az oldalsó kis ablak a fogyasztásról, hatótávolságról és egyéb részletekről tájékoztat, ezeknek váltása a bajuszkapcsolóról történik. A hifit is babrálhatjuk a kormány mellől, az Arkamys által hangolt Bluetooth-os lejátszó kifejezetten szépen szól – hallaniuk kellett volna, amint a szerkesztőségi kórus együtt énekelte vele a Pink Floydtól a Wish you were here-t.
Az ülés kényelmes, talán az oldaltartás lehetne jobb, ha ezzel az egyötös gázolajossal sportolni akarok, csúnyán nekicsapódom az ajtónak. Láttam magam előtt, ahogy a kocsi tömbként tolja majd az orrát a nedves kanyarokban, a hátsómon éreztem, ahogy a szürke, sima kárpitú ülésen lódulok utána. Az utasoknak bőven van kapaszkodójuk: amikor kettes és hármas fokozat között csusszanunk a fűsáv felé, lesz mit markolni a sivalkodó kollégáknak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
