Előzgessen, akinek Swiftje van
Egész héten spóroltam a gázzal, csak simogattam a pedált. Tudtam, a teszt utolsó napját egy versenypályán zárom, majd ott kipróbálom, mit tud. A kávézó kollégák a fejüket csóválták. Az egyik csoport a szopránba forgatható hátsókerekeseket dicsérte, a másik az aprópénzből megépíthető élményautókat. Kilók röpködtek, lóerők licitáltak kanyarsebességre. Csak azt nem értette senki, mit akarok egy családi dízellel a versenyaszfalton.
Az 1995-ös első generáció nem hozott semmi újat, arányai és sziluettje megegyezett az R19-es elődével. Hét év után, 2002-ben jött a váltás, és ez volt a bumm: az egyenes vonalakat és az íveket sajátosan ötvöző Mégane 2. Nem titkolt provokálása a férfiösztönnek; a magazinokban a darázsderekú tiniket nézzük, de a markolnivaló hátsó, az asszonyosan kerekedő csípő mindenkiből kihozza a fajfenntartás vágyát − a farnehéz Renault után mindenki megfordult. Amikor megérkezett a Mégane harmadik generációja, sokan felszisszentek – nem maradhatna inkább a régi? Az apró formai trükkök ellenére a karosszéria nem sikerült olyan jellegzetesre, mint az elődé. Csinos, csinos, de nem okozott tömeges gerjedelmet.
A motorháztető pajzsszerű domborítása belülről sokkal nagyobb autót sugall, kívül kanyar a márkajelzés körül. A lökhárítóban futó ívvel együtt nagy, kárörvendő mosolyt mutat, ebbe szemből sehogy sem passzolnak a lámpák – külön-külön minden szép, de valahogy nem áll össze. Az övvonal meredeken emelkedik, egy coupé sem szégyenkezhetne ezért a szögért; a tervező viszont igen, hisz a tolatás és a mögöttünk levő forgalom szemmel tartása a kis réseken át nem könnyű. Vagy manapság senki sem néz hátra? Lehet, de akkor az index is nyugodtan kimaradhatott volna az alaposan megformázott hátsó lámpából.
A belső semmi extra, hozza a kategória kötelező szintjét. A kormány tapintása lehetne kellemesebb, de a műszerfal félkemény rájabőre még épp elmegy. Ami leginkább hiányzik belülről, az egyetlen csepp bohémság. A vidám hangulatot csupán az utasülés előtti fémhatású, csíkozott díszléc próbálja meghozni – kevés sikerrel. A műszerpanel két részre oszlik. A hagyományt az analóg fordulatszámmérő, a friss designt a fehér háttérvilágítású sebességmérő-infópanel hozza. Az oldalsó kis ablak a fogyasztásról, hatótávolságról és egyéb részletekről tájékoztat, ezeknek váltása a bajuszkapcsolóról történik. A hifit is babrálhatjuk a kormány mellől, az Arkamys által hangolt Bluetooth-os lejátszó kifejezetten szépen szól – hallaniuk kellett volna, amint a szerkesztőségi kórus együtt énekelte vele a Pink Floydtól a Wish you were here-t.
Az ülés kényelmes, talán az oldaltartás lehetne jobb, ha ezzel az egyötös gázolajossal sportolni akarok, csúnyán nekicsapódom az ajtónak. Láttam magam előtt, ahogy a kocsi tömbként tolja majd az orrát a nedves kanyarokban, a hátsómon éreztem, ahogy a szürke, sima kárpitú ülésen lódulok utána. Az utasoknak bőven van kapaszkodójuk: amikor kettes és hármas fokozat között csusszanunk a fűsáv felé, lesz mit markolni a sivalkodó kollégáknak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
