Előzgessen, akinek Swiftje van
Egész héten spóroltam a gázzal, csak simogattam a pedált. Tudtam, a teszt utolsó napját egy versenypályán zárom, majd ott kipróbálom, mit tud. A kávézó kollégák a fejüket csóválták. Az egyik csoport a szopránba forgatható hátsókerekeseket dicsérte, a másik az aprópénzből megépíthető élményautókat. Kilók röpködtek, lóerők licitáltak kanyarsebességre. Csak azt nem értette senki, mit akarok egy családi dízellel a versenyaszfalton.
Az 1995-ös első generáció nem hozott semmi újat, arányai és sziluettje megegyezett az R19-es elődével. Hét év után, 2002-ben jött a váltás, és ez volt a bumm: az egyenes vonalakat és az íveket sajátosan ötvöző Mégane 2. Nem titkolt provokálása a férfiösztönnek; a magazinokban a darázsderekú tiniket nézzük, de a markolnivaló hátsó, az asszonyosan kerekedő csípő mindenkiből kihozza a fajfenntartás vágyát − a farnehéz Renault után mindenki megfordult. Amikor megérkezett a Mégane harmadik generációja, sokan felszisszentek – nem maradhatna inkább a régi? Az apró formai trükkök ellenére a karosszéria nem sikerült olyan jellegzetesre, mint az elődé. Csinos, csinos, de nem okozott tömeges gerjedelmet.
A motorháztető pajzsszerű domborítása belülről sokkal nagyobb autót sugall, kívül kanyar a márkajelzés körül. A lökhárítóban futó ívvel együtt nagy, kárörvendő mosolyt mutat, ebbe szemből sehogy sem passzolnak a lámpák – külön-külön minden szép, de valahogy nem áll össze. Az övvonal meredeken emelkedik, egy coupé sem szégyenkezhetne ezért a szögért; a tervező viszont igen, hisz a tolatás és a mögöttünk levő forgalom szemmel tartása a kis réseken át nem könnyű. Vagy manapság senki sem néz hátra? Lehet, de akkor az index is nyugodtan kimaradhatott volna az alaposan megformázott hátsó lámpából.
A belső semmi extra, hozza a kategória kötelező szintjét. A kormány tapintása lehetne kellemesebb, de a műszerfal félkemény rájabőre még épp elmegy. Ami leginkább hiányzik belülről, az egyetlen csepp bohémság. A vidám hangulatot csupán az utasülés előtti fémhatású, csíkozott díszléc próbálja meghozni – kevés sikerrel. A műszerpanel két részre oszlik. A hagyományt az analóg fordulatszámmérő, a friss designt a fehér háttérvilágítású sebességmérő-infópanel hozza. Az oldalsó kis ablak a fogyasztásról, hatótávolságról és egyéb részletekről tájékoztat, ezeknek váltása a bajuszkapcsolóról történik. A hifit is babrálhatjuk a kormány mellől, az Arkamys által hangolt Bluetooth-os lejátszó kifejezetten szépen szól – hallaniuk kellett volna, amint a szerkesztőségi kórus együtt énekelte vele a Pink Floydtól a Wish you were here-t.
Az ülés kényelmes, talán az oldaltartás lehetne jobb, ha ezzel az egyötös gázolajossal sportolni akarok, csúnyán nekicsapódom az ajtónak. Láttam magam előtt, ahogy a kocsi tömbként tolja majd az orrát a nedves kanyarokban, a hátsómon éreztem, ahogy a szürke, sima kárpitú ülésen lódulok utána. Az utasoknak bőven van kapaszkodójuk: amikor kettes és hármas fokozat között csusszanunk a fűsáv felé, lesz mit markolni a sivalkodó kollégáknak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
