A Scenic kivételével a tartalom mit sem változott a bevezető modellek megismerése óta. Így tehát az egyterűnél sem számíthatunk teljesen megváltozott hangulatra, csak az építési sajátosságokból adódó, az ergonómiát szolgálni igyekvő eltérések fedezhetők fel.

Kezdjük a sort a Limousine-nal. Összeszerelése során - a törökországi Bursa városában - 80 százalékban azonos alkatrészeket használnak. Így az 520 literes csomagteret rejtő hátsó traktuson kívül nem is fedezhető fel jelentősebb eltérés. Épp a négyajtós forma miatt lesz elkerülhetetlen az összehasonlítás a cég másik, szintén Törökországban készülő lépcsőshátújával, a Thaliával, mivel az csak 10 literrel kisebb hátsó tárolót és a Limousine-ra kísértetiesen hasonlító C oszlopot visel. Az igazi különbségek tehát nem a fenekek körül keresendők, a miniket és az alsóközép-kategóriát elválasztó határ máshol rejtőzik.
A Thaliáénál 214 milliméterrel nagyobb tengelytáv és 266 milliméteres hossz differencia még a kisebb Megane-okhoz képest is 61, valamint 228 milliméteres növekedést jelent a Limusine esetében. Amit ebből - beülve - családunk tagjai is észrevehetnek, a hátsó lábtér 23 centis bővülése. Ezek a méretek, amelyek - a külső és belső megjelenés összehasonlíthatatlanul igényesebb voltától eltekintve - határozottan megkülönböztetik a két nyúlt végű típust, így mindenki saját ízlésének megfelelően választhat az 1.200 000 forint indulóár-eltéréssel rendelkező modellek közül.
Másodikként a Grandtourt, a nevéből adódóan akár nagy utazásokra is alkalmas kombit jártam körbe. Építésének jellege hasonló lépcsőshátú társához, már ami a 80 százalékos egyezőséget illeti. Csomagtartójuk a szabványos mérésből fakadóan - még a kombi 2 milliméteres hossznövekedése mellett is - literre megegyezik, persze kis rásegítéssel plafonig pakolva már nem összehasonlítható a két autótest. Itt érdemes megjegyezni, hogy az elődökkel összehasonlítva a Classic-Limousine differencia 10, míg a Kombi-Grandtour 35 literben számszerűsíthető.
A kombi lemezeit a spanyolországi Palencia mellett fekvő gyárban szerelik a Megane felirat alá, ugyanitt készülnek a Coupé és Berline modellek is. Míg a spanyolok az 1,4-es, 16 szelepes, 98 lóerős változattól építenek motorokat a Grandtourba, addig a török Limousine-okba már 80 lóerős változattól megtalálható ugyanez a motor, igaz légkondicionáló opció nélkül.
Az elmúlt egy év alatt eladott Megane-okhoz annyi tetőablakot értékesítettek, ami a gyáriakat is meglepte. Sajnos ezen adatok ismeretében sem érhető el ez az extra a kombi változatokhoz, de nagyon remélem, később megoldják. A fenti két karosszériához ezen kívül minden korábban már megismert extra megrendelhető, valamint - a hátsó ajtók napfényrolójától eltekintve - a felszereltségi szintek is megegyeznek a ferdehátú változatokéval.
És íme: a híres Scenic, az ötödik testvér. Itt fedezhetjük fel leginkább az embereket olyannyira megosztó, a három- és ötajtósokon megismert hátsó formavilág újbóli megjelenését. A vitatott vonalak maximálisan 480 literes csomagteret rejtenek, amit a hátsó lábtér 226 milliméteresre növelésével 430 literesre csökkenthetünk. Az 1,4 négyzetméteres, furcsán ívelő szélvédő és az opciós, 1,6 négyzetméteres tetőablak által világosított utastérben 91 liternyi rakodórekeszt rejtettek el, úgyhogy ember legyen a talpán, aki elpakolt apróságait szükség esetén azonnal megtalálja.
A már ismert dupla padlólemezben az előző Scenicben a hátsó utasok lábánál helyeztek el rekeszeket. Ezt később átvették az új Megane-ban is, az első lábtérbe helyezve. Az új Scenic mindkét elődjétől megkapta örökségét, így már négy, padló alá rejtett üreg vár elrejtendő tárgyaink befogadására. Az örökség mégsem teljes; néhol a Renault hasonló kategóriájú autóiban eddig még soha sem látott megoldásokat alkalmaztak. A legszembetűnőbb újítás a középkonzol-műszerfal párost érintette.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
