Unatkozik? Vásároljon mosómedvét! Vagy Maserati GranSportot 400 lóerős V8-as motorral. Esetleg mindkettőt. Vagy próbálja ki valamelyiket a Hungaroringen!
Egy über-luxusautó sok mindenben különbözik egy mezei luxusautótól. Jóval kevesebb van belőle az utcán, ez máris exkluzívabbá teszi, sokkal fontosabb azonban, hogy a gyártó bármilyen extra kívánságot teljesít. Ha kitaláljuk, hogy új Maseratink színe pont olyan legyen, mint kedvenc WC-ülőkénk, amit karácsonyra kaptunk a nagynénikénktől, és az egyedi bőrkárpiton a varrás jobbról haladjon balra, nem pedig fordítva, ahogyan kisgyermekkorunk óta szívből utáljuk, a gyártó - némi felárért természetesen - szíves-örömest teljesíti minden kívánságunkat. Ja, és még valami: Maseratiból nem készül holmi nevetséges A osztályos vagy Egyes .
90 éves a Maserati, művelődjön kedvére!
A Maserati idén kilencven éves, de a kor - ahogy a mondás tartja - nem érdem, hanem állapot. Az olasz cég például lényegesen rosszabb bőrben volt hetvenes évei végén, nyolcvanas évei elején, mint napjainkban. Neptun háromágú szigonya majdnem lekonyult, ma azonban már ismét büszkén virít az autók orrán.A Maserati eredetileg csak versenyautókat gyártott. Nyert Indy
500-at 1939-ben és '40-ben; '57-ben
Juan Manuel Fangio is egy Maserati, nevesen a 250 F volánja
mögött lett ötödszörre F-1-es világbajnok. Ezután a cég hivatalosan
kivonult a versenysport világából, de miközben a közúti autókra
koncentrált - amiket már a második világháború vége óta gyártott -,
azért Formula-1-es motorokat is fejlesztett más csapatoknak.
Az új generációs Maseratik első példánya a 3200 GT volt, melyet '98-ban mutattak be Párizsban. Ma négy és fél modellel támadnak a piacon: a Coupé meg a Spyder az másfél, a 2003-ban bemutatott Quattroporte, az egy évvel fiatalabb GranSport valamint az MC12 elnevezésű szuper sportkocsi a másik három. A cég eladásai javulófélben vannak, sőt, 2004-óta a Maserati hivatalosan is visszatért a versenysportba, az FIA GT bajnokságba.
A próbanapon a cég minden modellje rendelkezésünkre állt, de idő szűkében a Quattroportét és a Spydert, sajnos, nem tudtam kipróbálni. Előbbiről érdemes tudni, hogy több mint öt méter hosszú, majd' egykilencven széles, és közel két tonnát nyom. Úgy megy, mint a rakéta, belül viszont kényelmes, csodaszép luxusgarzon. Megnéztem, tényleg az.
A Spyder a Coupé nyitott változata, ugyanaz a 390 lóerős 4,2 literes motor dolgozik mindkettőben, de a Spyder - kabrióhoz méltón - egy hangyanemiszervnyivel lassabb. Szemügyre vettem mind a négy modellt. Tényleg gyönyörűek, tényleg különlegesek. Hosszabb ismeretség után bizonyára lehetne találni bennük némi kivetnivalót, ez a nap azonban nem erről szólt. Kukacoskodás helyett inkább elmentünk az egyik GranSporttal körülnézni Mogyoródon.
Amikor egy átlagmagyar meglát egy Maseratit, előtör belőle egy hűbaze!. De amikor hármat-négyet lát meg egymás után, már nem mond semmit. Forgalomban egy GranSport volánjánál ennél sokkal izgalmasabb gondolatok nem nagyon születnek a sofőrben. A többi autó tempójához igazodó Maseratit kellemes ugyan vezetni, hiszen kényelmes, nagyon szép belül, és egyáltalán nem vészesen kemény a rugózása, de extázis helyett idővel hiányérzet lesz úrrá a vezetőn. Az autó egyre erősebben sugallja, hogy azonnal keressünk egy elhagyatott, kanyargós útszakaszt, mielőtt végleg megtébolyodunk. Kerestünk.
Gyorsan kiderült, hogy egy hegyi szerpentin és a 400 lovas, hátsókerék-meghajtású sportkocsi már egész jó párosítás. Először kipróbáltam az autót úgy, hogy az összes védelmi rendszer aktív. Nem is volt jó. Ilyenkor a kormányról vezérelhető váltó is komótosabban reagál, a motor is csöndesebb, visszafogottabb, a gázt is rendre elveszi az elektronika. A második körben már a Sport beállítást választottam. Ez még mindig bolondbiztos, de már sokkal szórakoztatóbb.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
