Ha valaki két éve azt mondja, hogy a TC szerkesztősége testületileg nevetgélve fogja körbezsibongni a legújabb tömegnissant, kényszergyógykezelésre utaltatom. Az érdektelen jó autók fejedelemsége azonban megrázta magát, és a Primera után megint egy felismerhető Nissant csinált.
A céget annyira megviseltékaz arctalanság évei, hogy
anyagilag is megrendült kissé. Ekkor jött a Renault, bevásárolt,
odavitte az autóipari manager-géniusz Charles Ghosn-t, és csendesen
megsúgta, hogy helytelen piaci gyakorlat észrevehetetlen autót
gyártani.
Micra 1992 |
A régi Micra talán az egyetlen jellegzetes Nissan a 90-es
évekből, ráadásul év autója volt '92-ben, és körkérdésünk alapján
minden tulajdonosa imádja. Nem is meglepő, hogy több mint egymillió
fogyott belőle. A kiskategória jellemzően városi és
női kategória. A nők pedig szeretik
személyiséggel felruházni az autójukat, ezért a sok plüssmaci és
fapelikán a térképzsebekben és a visszapillantókon. Az új Micra
jelentős besszt hozott a plüssállatok globális árutőzsdéjére, mivel
kész személyisége van (lásd
kapcsolódó adásunk).
Ford koncepcio |
Nőismerőseim szerint a Micra
békakislány a szebbik fajtából. A bumfordi orr a két dudoros
szemmel tényleg békás, a vezetőülésből a dudorok - különösen éjjel
- remekül láthatók, és bár nem a Micra tényleges sarkait jelölik,
de állítólag segítenek érezni az autót parkoláskor. A forma vidám
és eredeti, dizájntörténetileg érdemes összevetni az 1994-es Ford
Ka koncepcióval.
Az arc ráadásul
fondorlatos tértorzítást rejt. Az új Micra 4 centivel
rövidebb az előzőnél, amit az után sem hiszek el, hogy önkezemmel
lemértem. Ugyanekkor a tengelytáv 7 centivel nőtt, azaz lassan
meghaladja az autó teljes hosszát. Mindezekhez még szélesebb és
magasabb is, így nem csoda, hogy belül kellemesen ballonos.
Ráadásul valaki végre rájött, hogy
a világos belső nem csak nagyobbá, hanem kedélyesebbé is
teszi a teret, így a Micra csupa fehér-bézs-világosszürke, ami
nagyszerű. A tervezéskor Nissanék megint alaposan konzultáltak a
Brit Gyermekszülési Tröszttel , ami egy vicces nevű anyaszervezet, így nyilván a
vidám világos kárpitok böfi-, sár- és répapép-állóságára is
gondoltak, legalább tisztíthatóságilag.
Ám mivel az optikai térnagyobbítás a valóságos combhossz és a
terhesség következtében fellépő fenéknövekmény szempontjából
hatástalan, így a Micra
kapott sínen csúsztatható hátsó üléssort. A pad teljes útja
20 centi. Teljesen hátratolva a csomagtartó 237 liter, ami például
a
"Bugaci lófingató" fantázianevű égetett szeszből közel félezer ember
halálos adagja, amennyiben a palackok falvastagsága és hengeres
formája által elrabolt térfogat nagyságától most eltekintünk.
Előrehúzott ülőpaddal a csomagtartó 371 literre nő, ami
például veri a négyes Golfot. Igaz, ekkor a hátul ülő gyereknek már
a szárkapocs-csontja sem fér el az első ülés mögött, nemhogy a
vádlija. Origami-hajtogató gondosság, hogy ilyenkor a kalaptartó és
az attól eltávolodó ülés közé takaróponyva feszül. Széltében a
hátsó ülés két felnőttnek kényelmes (hátratolt támlával).
<