Én és Én, meg a torzók

2007.09.14. 01:20

Adatlap Nissan Micra C+c 160sr - 2006

  • 1598 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 110 LE @ 6000 rpm
  • 153 Nm @ 4400 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.6 másodperc
  • Végsebesség:
    191 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.7 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.7 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.6 l/100km
  • 4 707 000 Ft

A Micra C+C első körben is simogató szavakat kapott, és az egyhetes próba után is csak olyan kedvességgel tudok rá gondolni, ahogy ő néz a világba. A nagy, bánatos szemeivel... Olyan kis cuki.

Az biztos, hogy a Nissan a C+C-nél ezzel a dizájnnal amellett, hogy megtartotta a Micra aranyos, barátságos külsejét, további férfivásárlókat veszített. Egyszerűen nem tudok mást elképzelni, csak nőnemű tulajdonost, értik mire gondolok ugye? Mert a tekinteteket nagyon is vonzza a C+C, csajozós verdának is elmenne, ha... De nincs ezzel semmi baj, a H2 kormányát sem tudnám elképzelni hosszú, vörösre lakkozott körmű ujjak között.

A - hihetetlen, de már - négyéves, fix tetős változathoz képest a C+C több eltérő műszaki megoldást tartalmaz; persze a tetőmechanikán kívül. Elsőre talán nem is annyira szembetűnőek a különbségek. Az ajtók felső vonala például felfelé kunkorodik, ami egy másik lemezhajlító szerszámot sejtet a gyárban. Aztán ott van az alsó kis ficak a hátsó kerekek előtt. Bele van préselve, hogy KARMANN. Ismerős név... olyan németesen ismerős. De ezek persze ősrégi emlékek, mára a cég komoly tetőszerkezetek gyártásával is foglalkozik. Hogy aztán a nevük miért nem a tetőbe van írva, hanem a küszöbbe, ne tőlem kérdezzék.

Mindenesetre, ha már ezt a kis területet leválasztották az autótól, a felső vonalát vihették volna az ajtóra is. Úgysem a sima Micrák lemezprésével készülnek az ajtók, igazán belefért volna egy borda, amolyan alsó fény-árnyék vonal gyanánt. Erről jut eszembe, felcsukott tetővel kiscsoportosoknak készült kirakónak tűnik az autó. A homogén lemezfelületeket a leglehetetlenebb vonalakkal darabolták, így még véletlenül sem lehet eltéveszteni az összerakást.

A tető megfelelő elpakolása miatt laposra sikeredett far továbbra is széles csípőben terebélyesedik. Felcsukott tetővel, oldalról elsőre nem tudni, melyik az eleje. Kabrióként viszont már egyértelmű, és ugye, ez a default megjelenés. Becsukni csak esőben, hóban kell.

A forgalmi szerint négyszemélyes, de ne gondoljuk, hogy a kategóriatársaktól eltérőn torzó barátainkon kívül mást is ültethetnénk hátra. Senki és semmi nem fér a hátsó ülésekre. Na, jó, a kabátom elfért, és ez nem vicc. Ha elöl teljesen átlagos méretű sofőr állítja be az ülést, mögötte akkor is nulla a lábtér. Változatlanul nem értem, mi lehet az oka, hogy nem merik kétszemélyesre gyártani az ilyen kis CC-ket.

A két első ülés és a körülöttük levő tér viszont normális méretű. A műszerfal ismerős a fix tetősből, a kormány is. A borzalmas váltó is. Ami újdonság, az a menet közbeni szél. A két első ablakot vezérlő kapcsolókkal irányíthatjuk a hátsó kis háromszög üvegeket is fel-le, de lehajtott tetőnél az összes ablak felhúzásával sem pótolhatjuk a szélfogó hiányát.

A lehajtás procedúrája 22 másodperc, a 207CC mintájára egyetlen gomb nyomva tartásával. Hogy menet közben is mehet-e, nem tudom, mert bár nekem azt mondták, a működés feltétele, hogy nyomva tartsuk a fékpedált, több helyen olvastam, hogy 5 km/h-nál lassabb tempónál is tudja. Mivel ezt csak a tesztautó visszavitele után láttam, nem tudtam kipróbálni.

Érdekes ellentmondásra bukkantam a CC autók tetőműködésével kapcsolatban. A BMW 335i Cabriónál l azt mondta a forgalmazó, hogy a technológia tudja a menet közbeni nyitást-csukást - persze ott is van sebességhatár -, de a német közlekedésfelügyelet vagy rendőrség nem engedélyezte, hogy az autókat így forgalmazzák. Ugyanis a tetőelpakolás közben a kocsi hátulja lehajlik, és közben nem látszik a hátsó rendszámtábla. És a német precizitás nem engedheti, hogy egy haladásban levő autón ne látsszon a hátsó rendszám.

De úgy tűnik, a németeknek csak a saját gyártóikra van befolyásuk, hiszen a Micra C+C- állítólag - tud menet közben dolgozni, és neki is lehajlik a hátsó fertálya. Ahogy a 207CC is kitakar a rendszám tetejéből tetőrámoláskor, és a Mitsubishi Colt CZC is elrejti a hatósági jelét. Az Opel Tigra viszont kicsit sem takar belőle, így, gondolom, nekik eleve nem szóltak le a piros telefonon.

Totalcar értékelés - Nissan Micra C+c 160sr - 2006

9
TC

Feminin megjelenése nem hátrány, hanem tulajdonság. A többi tulajdonságával együtt a kategória egyik legjobb vétele, fõleg ha megnézzük az árakat.

Az oldalról ajánljuk

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
  • Hírek

Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje

A bevált recepten csak fejlesztettek.

32 perce
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34