A Micra C+C első körben is simogató szavakat kapott, és az egyhetes próba után is csak olyan kedvességgel tudok rá gondolni, ahogy ő néz a világba. A nagy, bánatos szemeivel... Olyan kis cuki.
Az biztos, hogy a Nissan a C+C-nél ezzel a dizájnnal amellett, hogy megtartotta a Micra aranyos, barátságos külsejét, további férfivásárlókat veszített. Egyszerűen nem tudok mást elképzelni, csak nőnemű tulajdonost, értik mire gondolok ugye? Mert a tekinteteket nagyon is vonzza a C+C, csajozós verdának is elmenne, ha... De nincs ezzel semmi baj, a H2 kormányát sem tudnám elképzelni hosszú, vörösre lakkozott körmű ujjak között.
A - hihetetlen, de már - négyéves, fix tetős változathoz képest a C+C több eltérő műszaki megoldást tartalmaz; persze a tetőmechanikán kívül. Elsőre talán nem is annyira szembetűnőek a különbségek. Az ajtók felső vonala például felfelé kunkorodik, ami egy másik lemezhajlító szerszámot sejtet a gyárban. Aztán ott van az alsó kis ficak a hátsó kerekek előtt. Bele van préselve, hogy KARMANN. Ismerős név... olyan németesen ismerős. De ezek persze ősrégi emlékek, mára a cég komoly tetőszerkezetek gyártásával is foglalkozik. Hogy aztán a nevük miért nem a tetőbe van írva, hanem a küszöbbe, ne tőlem kérdezzék.
Mindenesetre, ha már ezt a kis területet leválasztották az autótól, a felső vonalát vihették volna az ajtóra is. Úgysem a sima Micrák lemezprésével készülnek az ajtók, igazán belefért volna egy borda, amolyan alsó fény-árnyék vonal gyanánt. Erről jut eszembe, felcsukott tetővel kiscsoportosoknak készült kirakónak tűnik az autó. A homogén lemezfelületeket a leglehetetlenebb vonalakkal darabolták, így még véletlenül sem lehet eltéveszteni az összerakást.
A tető megfelelő elpakolása miatt laposra sikeredett far továbbra is széles csípőben terebélyesedik. Felcsukott tetővel, oldalról elsőre nem tudni, melyik az eleje. Kabrióként viszont már egyértelmű, és ugye, ez a default megjelenés. Becsukni csak esőben, hóban kell.
A forgalmi szerint négyszemélyes, de ne gondoljuk, hogy a kategóriatársaktól eltérőn torzó barátainkon kívül mást is ültethetnénk hátra. Senki és semmi nem fér a hátsó ülésekre. Na, jó, a kabátom elfért, és ez nem vicc. Ha elöl teljesen átlagos méretű sofőr állítja be az ülést, mögötte akkor is nulla a lábtér. Változatlanul nem értem, mi lehet az oka, hogy nem merik kétszemélyesre gyártani az ilyen kis CC-ket.
A két első ülés és a körülöttük levő tér viszont normális méretű. A műszerfal ismerős a fix tetősből, a kormány is. A borzalmas váltó is. Ami újdonság, az a menet közbeni szél. A két első ablakot vezérlő kapcsolókkal irányíthatjuk a hátsó kis háromszög üvegeket is fel-le, de lehajtott tetőnél az összes ablak felhúzásával sem pótolhatjuk a szélfogó hiányát.
A lehajtás procedúrája 22 másodperc, a 207CC mintájára egyetlen gomb nyomva tartásával. Hogy menet közben is mehet-e, nem tudom, mert bár nekem azt mondták, a működés feltétele, hogy nyomva tartsuk a fékpedált, több helyen olvastam, hogy 5 km/h-nál lassabb tempónál is tudja. Mivel ezt csak a tesztautó visszavitele után láttam, nem tudtam kipróbálni.
Érdekes ellentmondásra bukkantam a CC autók tetőműködésével kapcsolatban. A BMW 335i Cabriónál l azt mondta a forgalmazó, hogy a technológia tudja a menet közbeni nyitást-csukást - persze ott is van sebességhatár -, de a német közlekedésfelügyelet vagy rendőrség nem engedélyezte, hogy az autókat így forgalmazzák. Ugyanis a tetőelpakolás közben a kocsi hátulja lehajlik, és közben nem látszik a hátsó rendszámtábla. És a német precizitás nem engedheti, hogy egy haladásban levő autón ne látsszon a hátsó rendszám.
De úgy tűnik, a németeknek csak a saját gyártóikra van befolyásuk, hiszen a Micra C+C- állítólag - tud menet közben dolgozni, és neki is lehajlik a hátsó fertálya. Ahogy a 207CC is kitakar a rendszám tetejéből tetőrámoláskor, és a Mitsubishi Colt CZC is elrejti a hatósági jelét. Az Opel Tigra viszont kicsit sem takar belőle, így, gondolom, nekik eleve nem szóltak le a piros telefonon.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
