Adatlap Nissan Micra C+c Tekna - 2006
Adatlap Nissan Micra C+c Tekna+ - 2006
A portugál hotelszobában mohón boncoltam a korrupciós sajtóajándékot. Francia hidratáló testápoló. Férfiaknak. Hú, öregem. Ennek a fele se tréfa.
Csajnak és melegnek lenni egyaránt vidám dolog lehet. Lenyitni a tetőt, kitárulkozni a világ előtt, befogadásra készen, gondtalanul. A kis kupé-kabriókban az a jó, hogy stresszmentes (sportosságmentes) vezetési élményt adnak, közel engendnek a természethez, és látni és látszani lehet bennük.
A Micra nyíltan a legaranyosabb kisautó címére hajtott a kezdetektől. A kabriósítás veszélyes átalakítás egy ennyire élőlényszerű tárgynál, én például már indulás előtt tudtam, hogy skalpolt békának fogom csúfolni. Pedig élőben nem olyan, sőt, igazából jól néz ki.
A negédes orr megmaradt, de a szülésre termett csaj csípejét utánzó hátsó rész átalakult, és a CC-sítésnél elkerülhetetlen farnyomorodás visszahozta a Micrát a megunt plüssmackók közül a kedves kisautók birodalmába. Szebb nem lett, de így már nem geilebb a baklavánál.
Csukva minden kupé-kabrió papucsszerű, mert az eldugott tetőnek a kosaras csajokéhoz hasonló hosszú, lapos fenék kell. A Micra C+C tetővonala sokkal (7 centivel) alacsonyabb lett, mert az eredeti boltozat sehova se fért volna be. Így is hatalmas a csomagtartó, 457 liter, vagy 255, ha benne van a tető is. Csukva a C+C eleve majdnem jobban néz ki az eredetinél, de igazából a hihetetlen színek dobják fel.
A palettáról mindent elárul, hogy egyetlen árnyalatot sem tudnék néven nevezni. Mind mókás, szép és feminin, mint egy ösztrogénpatak. A belső színek már nem forradalmiak, van sötétszürkés és világosbézses. A beltér jó minőségű, jól néz ki és barátságos, pont mindenben jó, amiben a Tigra TwinTop rossz.
A Micra papíron négyüléses, de ez csak a gyártó humorérzékét dicséri, hátra csak az aerobikfelszerelést ültessük. A két pótszék pakolni és pockokat szállítani jó, de emiatt nincs az első ülések mögött légterelő, ami miatt visszavág a menetszél, ami az őszi és tavaszi kabriózásnál gyilkos. Külön kapható szélterelő, ezt mindenki tekintse kötelezőnek, és alkudja bele a vételárba.
A Micra teteje üveg, így csukva is átlátszó. Ha mégis unjuk a napot, rolót lehet húzni elé. Nagyszerű, legyen minden autó ilyen. A Tigra és a 206CC tetőszerkezete francia Heuliez, a Micráé német Karmann. És Angliában, a sunderlandi gyárban készül, ahol az egész autó. 22 másodperc alatt nyílik, 5 km/h alatt menet közben is. És állítólag inkább meghal, mint hogy beázzon, de beázni a versenytársak sem szoktak.
A nyitható keménytető átka a súly, ezért nem használják komoly sportautókon. A Micráé 47 kiló, plusz még a hátsó fedőlemez és a hidraulika másik 23. Ez 70 kg jó magasan, ami mellett képtelenség igazán sportos futóművet készíteni. Ha ugyanis annyira kemény lenne, hogy kompenzálja a magas súlypontot, a rázkódás megölné a vásárlót.
A Micra egyértelműen a kényelemre hajt. Siklik, néma és masszív. És billeg és imbolyog, ha sportolnia kéne, de nem kell. Nyugodt autózás, pózolás és nézelődés a helyes felhasználási mód, erre tökéletes. Az új 1,6-os motor 110 lóerejét mind megeszi a megerősített kasztni, a CC közel 1200 kiló. Vadulni reménytelen és értelmetlen.
Az alapmotor 1,4-es, azt a puccos sajtóbemutatóra nem is mertek hozni. Állítólag 12,8 mp alatt van százon, az 1,6-os pedig 10,6 alatt, de nekem volt türelmem ellenőrizni. Jó csaj ne száguldjon, mert úgy nincs idő megnézni. A váltó még mindig kicsit francia (a Renault-tól jön), de megteszi. Vált.
A CC felnőttessége meglepő, hihetetlenül csendes és kulturált,
megdöbbentően merev, egy
Maxima kicsiben,
személyiséggel. A vezetési élmény prémium-bébiautós, a külső kedves, a
tető átlátszó, mi kell még? Az árát nem tudjuk, állítólag a
konkureciához igazítják, akármit is jelentsen ez. 2006 elejétől
kapható.
Ajánlom szeretettel mindenkinek, aki a férfiakat szereti.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
