Az üveges meg a többiek

2005.10.21. 08:00

Adatlap Nissan Micra C+c Tekna - 2006

  • 1386 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 88 LE @ 5200 rpm
  • 128 Nm @ 3200 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.8 másodperc
  • Végsebesség:
    176 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.6 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.6 l/100km
  • 4 150 000 Ft

Adatlap Nissan Micra C+c Tekna+ - 2006

  • 1598 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 110 LE @ 6000 rpm
  • 153 Nm @ 4400 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.6 másodperc
  • Végsebesség:
    191 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.7 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.7 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.6 l/100km

A portugál hotelszobában mohón boncoltam a korrupciós sajtóajándékot. Francia hidratáló testápoló. Férfiaknak. Hú, öregem. Ennek a fele se tréfa.

DIV.kepre1 { background-image: url('http://index.hu/cikkepek/totalcar/tesztek/micraccbem/.gdata/cikk/micraccbem_017.jpg'); background-repeat: no-repeat; padding: 8px 4px; color: black; height: 335px; } DIV.kepre1 P { margin-top: 10px; }

Csajnak és melegnek lenni egyaránt vidám dolog lehet. Lenyitni a tetőt, kitárulkozni a világ előtt, befogadásra készen, gondtalanul. A kis kupé-kabriókban az a jó, hogy stresszmentes (sportosságmentes) vezetési élményt adnak, közel engendnek a természethez, és látni és látszani lehet bennük.

A Micra nyíltan a legaranyosabb kisautó címére hajtott a kezdetektől. A kabriósítás veszélyes átalakítás egy ennyire élőlényszerű tárgynál, én például már indulás előtt tudtam, hogy skalpolt békának fogom csúfolni. Pedig élőben nem olyan, sőt, igazából jól néz ki.

A negédes orr megmaradt, de a szülésre termett csaj csípejét utánzó hátsó rész átalakult, és a CC-sítésnél elkerülhetetlen farnyomorodás visszahozta a Micrát a megunt plüssmackók közül a kedves kisautók birodalmába. Szebb nem lett, de így már nem geilebb a baklavánál.

Csukva minden kupé-kabrió papucsszerű, mert az eldugott tetőnek a kosaras csajokéhoz hasonló hosszú, lapos fenék kell. A Micra C+C tetővonala sokkal (7 centivel) alacsonyabb lett, mert az eredeti boltozat sehova se fért volna be. Így is hatalmas a csomagtartó, 457 liter, vagy 255, ha benne van a tető is. Csukva a C+C eleve majdnem jobban néz ki az eredetinél, de igazából a hihetetlen színek dobják fel.

A palettáról mindent elárul, hogy egyetlen árnyalatot sem tudnék néven nevezni. Mind mókás, szép és feminin, mint egy ösztrogénpatak. A belső színek már nem forradalmiak, van sötétszürkés és világosbézses. A beltér jó minőségű, jól néz ki és barátságos, pont mindenben jó, amiben a Tigra TwinTop rossz.

A Micra papíron négyüléses, de ez csak a gyártó humorérzékét dicséri, hátra csak az aerobikfelszerelést ültessük. A két pótszék pakolni és pockokat szállítani jó, de emiatt nincs az első ülések mögött légterelő, ami miatt visszavág a menetszél, ami az őszi és tavaszi kabriózásnál gyilkos. Külön kapható szélterelő, ezt mindenki tekintse kötelezőnek, és alkudja bele a vételárba.

A Micra teteje üveg, így csukva is átlátszó. Ha mégis unjuk a napot, rolót lehet húzni elé. Nagyszerű, legyen minden autó ilyen. A Tigra és a 206CC tetőszerkezete francia Heuliez, a Micráé német Karmann. És Angliában, a sunderlandi gyárban készül, ahol az egész autó. 22 másodperc alatt nyílik, 5 km/h alatt menet közben is. És állítólag inkább meghal, mint hogy beázzon, de beázni a versenytársak sem szoktak.

A nyitható keménytető átka a súly, ezért nem használják komoly sportautókon. A Micráé 47 kiló, plusz még a hátsó fedőlemez és a hidraulika másik 23. Ez 70 kg jó magasan, ami mellett képtelenség igazán sportos futóművet készíteni. Ha ugyanis annyira kemény lenne, hogy kompenzálja a magas súlypontot, a rázkódás megölné a vásárlót.

A Micra egyértelműen a kényelemre hajt. Siklik, néma és masszív. És billeg és imbolyog, ha sportolnia kéne, de nem kell. Nyugodt autózás, pózolás és nézelődés a helyes felhasználási mód, erre tökéletes. Az új 1,6-os motor 110 lóerejét mind megeszi a megerősített kasztni, a CC közel 1200 kiló. Vadulni reménytelen és értelmetlen.

Nissan Micra C+C

Az alapmotor 1,4-es, azt a puccos sajtóbemutatóra nem is mertek hozni. Állítólag 12,8 mp alatt van százon, az 1,6-os pedig 10,6 alatt, de nekem volt türelmem ellenőrizni. Jó csaj ne száguldjon, mert úgy nincs idő megnézni. A váltó még mindig kicsit francia (a Renault-tól jön), de megteszi. Vált.

A CC felnőttessége meglepő, hihetetlenül csendes és kulturált, megdöbbentően merev, egy Maxima kicsiben, személyiséggel. A vezetési élmény prémium-bébiautós, a külső kedves, a tető átlátszó, mi kell még? Az árát nem tudjuk, állítólag a konkureciához igazítják, akármit is jelentsen ez. 2006 elejétől kapható.
Ajánlom szeretettel mindenkinek, aki a férfiakat szereti.

Az oldalról ajánljuk

A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
  • Hírek

Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje

A bevált recepten csak fejlesztettek.

32 perce
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44