A portugál hotelszobában mohón boncoltam a korrupciós sajtóajándékot. Francia hidratáló testápoló. Férfiaknak. Hú, öregem. Ennek a fele se tréfa.
Csajnak és melegnek lenni egyaránt vidám dolog lehet. Lenyitni a tetőt, kitárulkozni a világ előtt, befogadásra készen, gondtalanul. A kis kupé-kabriókban az a jó, hogy stresszmentes (sportosságmentes) vezetési élményt adnak, közel engendnek a természethez, és látni és látszani lehet bennük.
A Micra nyíltan a legaranyosabb kisautó címére hajtott a kezdetektől. A kabriósítás veszélyes átalakítás egy ennyire élőlényszerű tárgynál, én például már indulás előtt tudtam, hogy skalpolt békának fogom csúfolni. Pedig élőben nem olyan, sőt, igazából jól néz ki.
A negédes orr megmaradt, de a szülésre termett csaj csípejét utánzó hátsó rész átalakult, és a CC-sítésnél elkerülhetetlen farnyomorodás visszahozta a Micrát a megunt plüssmackók közül a kedves kisautók birodalmába. Szebb nem lett, de így már nem geilebb a baklavánál.
Csukva minden kupé-kabrió papucsszerű, mert az eldugott tetőnek a kosaras csajokéhoz hasonló hosszú, lapos fenék kell. A Micra C+C tetővonala sokkal (7 centivel) alacsonyabb lett, mert az eredeti boltozat sehova se fért volna be. Így is hatalmas a csomagtartó, 457 liter, vagy 255, ha benne van a tető is. Csukva a C+C eleve majdnem jobban néz ki az eredetinél, de igazából a hihetetlen színek dobják fel.
A palettáról mindent elárul, hogy egyetlen árnyalatot sem tudnék néven nevezni. Mind mókás, szép és feminin, mint egy ösztrogénpatak. A belső színek már nem forradalmiak, van sötétszürkés és világosbézses. A beltér jó minőségű, jól néz ki és barátságos, pont mindenben jó, amiben a Tigra TwinTop rossz.
A Micra papíron négyüléses, de ez csak a gyártó humorérzékét dicséri, hátra csak az aerobikfelszerelést ültessük. A két pótszék pakolni és pockokat szállítani jó, de emiatt nincs az első ülések mögött légterelő, ami miatt visszavág a menetszél, ami az őszi és tavaszi kabriózásnál gyilkos. Külön kapható szélterelő, ezt mindenki tekintse kötelezőnek, és alkudja bele a vételárba.
A Micra teteje üveg, így csukva is átlátszó. Ha mégis unjuk a napot, rolót lehet húzni elé. Nagyszerű, legyen minden autó ilyen. A Tigra és a 206CC tetőszerkezete francia Heuliez, a Micráé német Karmann. És Angliában, a sunderlandi gyárban készül, ahol az egész autó. 22 másodperc alatt nyílik, 5 km/h alatt menet közben is. És állítólag inkább meghal, mint hogy beázzon, de beázni a versenytársak sem szoktak.
A nyitható keménytető átka a súly, ezért nem használják komoly sportautókon. A Micráé 47 kiló, plusz még a hátsó fedőlemez és a hidraulika másik 23. Ez 70 kg jó magasan, ami mellett képtelenség igazán sportos futóművet készíteni. Ha ugyanis annyira kemény lenne, hogy kompenzálja a magas súlypontot, a rázkódás megölné a vásárlót.
A Micra egyértelműen a kényelemre hajt. Siklik, néma és masszív. És billeg és imbolyog, ha sportolnia kéne, de nem kell. Nyugodt autózás, pózolás és nézelődés a helyes felhasználási mód, erre tökéletes. Az új 1,6-os motor 110 lóerejét mind megeszi a megerősített kasztni, a CC közel 1200 kiló. Vadulni reménytelen és értelmetlen.
Az alapmotor 1,4-es, azt a puccos sajtóbemutatóra nem is mertek hozni. Állítólag 12,8 mp alatt van százon, az 1,6-os pedig 10,6 alatt, de nekem volt türelmem ellenőrizni. Jó csaj ne száguldjon, mert úgy nincs idő megnézni. A váltó még mindig kicsit francia (a Renault-tól jön), de megteszi. Vált.
A CC felnőttessége meglepő, hihetetlenül csendes és kulturált,
megdöbbentően merev, egy
Maxima kicsiben,
személyiséggel. A vezetési élmény prémium-bébiautós, a külső kedves, a
tető átlátszó, mi kell még? Az árát nem tudjuk, állítólag a
konkureciához igazítják, akármit is jelentsen ez. 2006 elejétől
kapható.
Ajánlom szeretettel mindenkinek, aki a férfiakat szereti.