V6-os operett-terepjáró vásárlására nincs mentség. Egy Panda 4×4 is felmászik a kapubejárón. Csak az olcsó, és annak is néz ki.
Ez az arany malacpersely viszont drágának néz ki, minden tájékozatlan megkérdezett 20 millió köré tippelte az árát. Amikor beültek, rögtön módosították véleményüket 9-10 millióra, de az irigykedő szomszédot nem szokás elvinni egy próbakörre. Az ügyesen megkomponált látszatot a krómvigyor és a dupla kipufogóval alátámasztott széles far keltik. A combvastagságú küllőket soroló felnik sem a Loganról ismerősek.
A Nissan termékpalettája a plasztikázott békával, a szürke pocokkal és a bika terepjárókkal egy formatervezési hibaüzenet. A Murano magasan kiemelkedik a flottából, a többiek nyomott részleteiből összekalapálták a legszebb SUV-ot, avagy crossovert, vagy mit. Hátulról jól megoldott Micra, távol ülő fényszóróit a Z-től kapta, de a csillogó vasfogakkal a Murano képe nem bárgyún toyotás. A sötétített hátsó oldalablakok minden vaskos autónak jól állnak, elnyújtott testének arányai a kerek sonkákkal kedves szőke mangalicára hasonlítanak.
Zsírozási manifesztó
A mangalicát a 18-19. században tenyésztették ki félvad kocákból és zsírsertés típusú kanokból. A zsír magas tápértékű, a fizikai munkához meg kellett a kalória. A zsír hűtés nélkül is sokáig eláll, tartósítani is lehet vele. Az ötvenes években a modern húsfajták kiszorították a lassú növekedésű és sok zsírt adó mangalicát, a fajtát 1973-ban védetté nyilvánították.
A kilencvenes évek olajmániája betett a zsírnak, most kezd
megint divatba jönni a mangalica.
Zsírjában nem a gonosz koleszterin munkálkodik, és
finom. A húsa a vaddisznó erős ízére hasonlít, a
mangalicakolbász mennyei, főleg mangalicazsíros kenyérre
karikázva, lilahagymával. A fánkot pedig szentségtörés olajban
kisütni. A rántott húst is. A palacsintát meg vajban kell.
Az olaj motorba való.
A kasztnin egyedül a hátsó lámpa kacskaringásával nem vagyok kibékülve, a felső kövér hurok helyett jobb lett volna odatolni a karosszériaelemek találkozását és belefuttatni a lámpát. A tanksapka meg mehetett volna előrébb. Egy Audin így történt volna, de ez nem Audi, nem kell taszítóan tökéletesnek lennie.
A homokszínű műszerfal elrendezése zavaros, sokféle gomb kavarog a formai kapcsolatot nem mutató egységeken. A Z itt is kísért, a Game Boy-os műszeregységet onnan emelték be, de a szélvédő előtt kialakított hatalmas felületbe szúrva valósággal elveszik. Rendszerbe terelt kapcsolókkal ez a központi műszeregység kapná a hangsúlyt és nagyvonalú lehetne a beltér, így csak az olcsó kidíszítettség uralkodik. A váltó körül felnyíló apró rekeszek és a könyöktámaszban elrejtett feneketlen kút sejtetik a célcsoportot, az állítható magasságú pedálsor is a kisebb termetű anyukáknak kedvez. Hátul viszont három felnőtt is elfér, lábuk előtt egy keresztbefektetett negyedikkel.
A csomagtartó nem nagy, 438 literes, a tartalmát fedő roló idegesítően zörög mozgás közben. Előre hajtott üléstámlákkal 877 liter lesz, ezt a csomagtérből, két kallantyú segítségével lehet elérni. Aki a szűken parkolt autó résnyire nyitott hátsó ajtóin keresztül próbált már előreoperálni háttámlákat, tudja ezt értékelni, én kötelezővé tenném a megoldást. Behúzza a kallantyúkat, belöki a szánkót és mehet haza forraltborozni.