V6-os operett-terepjáró vásárlására nincs mentség. Egy Panda 4×4 is felmászik a kapubejárón. Csak az olcsó, és annak is néz ki.
Ez az arany malacpersely viszont drágának néz ki, minden tájékozatlan megkérdezett 20 millió köré tippelte az árát. Amikor beültek, rögtön módosították véleményüket 9-10 millióra, de az irigykedő szomszédot nem szokás elvinni egy próbakörre. Az ügyesen megkomponált látszatot a krómvigyor és a dupla kipufogóval alátámasztott széles far keltik. A combvastagságú küllőket soroló felnik sem a Loganról ismerősek.
A Nissan termékpalettája a plasztikázott békával, a szürke pocokkal és a bika terepjárókkal egy formatervezési hibaüzenet. A Murano magasan kiemelkedik a flottából, a többiek nyomott részleteiből összekalapálták a legszebb SUV-ot, avagy crossovert, vagy mit. Hátulról jól megoldott Micra, távol ülő fényszóróit a Z-től kapta, de a csillogó vasfogakkal a Murano képe nem bárgyún toyotás. A sötétített hátsó oldalablakok minden vaskos autónak jól állnak, elnyújtott testének arányai a kerek sonkákkal kedves szőke mangalicára hasonlítanak.
Zsírozási manifesztó
A mangalicát a 18-19. században tenyésztették ki félvad kocákból és zsírsertés típusú kanokból. A zsír magas tápértékű, a fizikai munkához meg kellett a kalória. A zsír hűtés nélkül is sokáig eláll, tartósítani is lehet vele. Az ötvenes években a modern húsfajták kiszorították a lassú növekedésű és sok zsírt adó mangalicát, a fajtát 1973-ban védetté nyilvánították.
A kilencvenes évek olajmániája betett a zsírnak, most kezd
megint divatba jönni a mangalica.
Zsírjában nem a gonosz koleszterin munkálkodik, és
finom. A húsa a vaddisznó erős ízére hasonlít, a
mangalicakolbász mennyei, főleg mangalicazsíros kenyérre
karikázva, lilahagymával. A fánkot pedig szentségtörés olajban
kisütni. A rántott húst is. A palacsintát meg vajban kell.
Az olaj motorba való.
A kasztnin egyedül a hátsó lámpa kacskaringásával nem vagyok kibékülve, a felső kövér hurok helyett jobb lett volna odatolni a karosszériaelemek találkozását és belefuttatni a lámpát. A tanksapka meg mehetett volna előrébb. Egy Audin így történt volna, de ez nem Audi, nem kell taszítóan tökéletesnek lennie.
A homokszínű műszerfal elrendezése zavaros, sokféle gomb kavarog a formai kapcsolatot nem mutató egységeken. A Z itt is kísért, a Game Boy-os műszeregységet onnan emelték be, de a szélvédő előtt kialakított hatalmas felületbe szúrva valósággal elveszik. Rendszerbe terelt kapcsolókkal ez a központi műszeregység kapná a hangsúlyt és nagyvonalú lehetne a beltér, így csak az olcsó kidíszítettség uralkodik. A váltó körül felnyíló apró rekeszek és a könyöktámaszban elrejtett feneketlen kút sejtetik a célcsoportot, az állítható magasságú pedálsor is a kisebb termetű anyukáknak kedvez. Hátul viszont három felnőtt is elfér, lábuk előtt egy keresztbefektetett negyedikkel.
A csomagtartó nem nagy, 438 literes, a tartalmát fedő roló idegesítően zörög mozgás közben. Előre hajtott üléstámlákkal 877 liter lesz, ezt a csomagtérből, két kallantyú segítségével lehet elérni. Aki a szűken parkolt autó résnyire nyitott hátsó ajtóin keresztül próbált már előreoperálni háttámlákat, tudja ezt értékelni, én kötelezővé tenném a megoldást. Behúzza a kallantyúkat, belöki a szánkót és mehet haza forraltborozni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
