Miért nem járok taxival?
Többszörösen is gyanús az Omega. "Amióta idejöttem dolgozni, ez a kocsi itt van - mondja a srác a kereskedésben, - és december óta vagyok itt." Akárhogy is nézzük, májust írunk. Amúgy talán kéne is. De így, elefántcsontfehérben, levedlett német taxiként nem túl vonzó. Közben a srác húzza a bikát az udvar hátsó része felé, mert nem túl gyakran nézik meg az Opelt kombit, 2000-ből.
De az Omegát nem kell bikázni, beindul, nem füstöl kéken, sőt egyáltalán nem kormol. Az a kétliteres, saját fejlesztésű dízelmotor van benne, amelynek a GM egy külön gyárat húzott fel Kaiserslautenben. Amikor azonban majdnem megvették a Fiatot, gyorsan átállították a gigantikus üzemet az 1,9 JTD gyártására – ők is pontosan tudják, miért.
A kétliteres, közvetlen befecskendezéses Ecotec dízel nem számított kiemelkedően jó konstrukciónak. 101 lóerős volt új korában, ebből azonban (szemben a 2,2-essel) kihagyták a kiegyensúlyozó tengelyeket. Ez ugyan rosszul hangzik, viszont jót tesz a forgó tömegnek: a testes Omega, valószínűleg a jól hangolt motorfelfüggesztések miatt, amúgy sem rezeg, viszont a motor könnyebben pörög fel, jobban veszi a gázt.
Ez a motor még azokból az időkből származik, amikor még néhány gyár nem tudta – vagy nem akarta – elhinni, hogy a jövő dízel befecskendezési rendszere a common rail. Ezért az Opel is megvette a VP44-es, radiáldugattyús adagolót a Boschtól, amely szervizigényével nem csak a VW-csoport egyes dízeleit tette kevésbé vonzó használt autóvá.
A motor másik kellemetlen tulajdonsága, hogy minden előjel nélkül képes lefulladni. Olyan hirtelen, hogy nincs az a sofőr, aki időben ki tudna kuplungolni. Emlékszem, ott voltam a típus nemzetközi bemutatóján, és egy tévéstáb egy placcon köröztette a kocsit néhány vágókép kedvéért. Már kínos volt, annyiszor leállt a DTI-dízel. Persze kis megszokás után, pláne egy taxis számára nem jelenthet vezetéstechnikai szempontból problémát, hogy kerülje az ingoványos legalsó fordulatszám-régiót, és nagy gázzal induljon. Ha ez sikerült, kis fogyasztással hálálta meg a bizalmat a 16 szelepes blokk. Ha figyelembe vesszük soványka dinamizmusát, ez a minimum.
Hát így kerülhetett az irgalmatlan méretű kombiba a kicsi dízel, a mára katasztrofális pontatlanságúvá kopott kézi váltóval. Az Opel a hátsókerekeseknél is meg tudta oldani, hogy már új korukban ugyanolyan legyen a váltójuk, mint egy fronthajtásosnak.
Maga az Omega nettó két nemzedéket élt meg, de a 2000. évi faceliftet szívesen kommunikálták generációváltásként, így az ős Omega A, illetve az Omega B mellett Omega C-ként emlegetik ezt a verziót. Ami erős túlzás.
Egyben ez is volt az utolsó nemzedék a hátsókerekes Opel nagykocsiból. Ha visszanézünk, láthatjuk miért: ma egy Vectra limuzinnak már közel ekkora a tengelytávja (2,73 méter), míg a nyújtott Vectra kombié tíz centivel nagyobb is. Ami a csomagtartót illeti, az Omegának nincs miért szégyenkeznie, hiszen 540-ről 1800 literig növelhető – viszont egy mai Vectra kombi ugyanezt (530-1850 liter) tudja. Viszont az Omega B/C kis csalódás a hátsó tér mérete miatt, bizony, az elődje tágasabb volt. Meg a mai Vectra is. Akkor meg miről beszélünk?
Talán a hátsókerék-hajtásról? Ne higgyük. Az Opel nem ellenfele a hátsókerekes Merciknek, még taxiként sem, ettől függetlenül Omegánk rendkívül kellemes jelenség. Ajtópaneljei nyöszörögnek, a "lelakott" jelző enyhe kifejezés a belsejére. Az üléseket utólagos, Omegára való huzatokkal (az oldallégzsákoknál lyuk is van rajtuk) próbálták civilizálni, de ha alájuk nézünk, előtűnik a repedezett műbőr. A műszerfalon ott a taxióra helye, az ajtópanelekről a kellemes tapintást adó gumírozott réteget pedig az utasok körmei hántották le. A kesztyűtartó cirka kétkilós fedele könnyen átlendül a határoláson, vigyázni kell, nehogy sípcsonton találjon.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
