A terepezési vonaltól egyébként jobb, ha most el is köszönök. A négykerékhajtás, főleg ilyen kisautónál, nem azt jelenti, hogy úttalan utakra, sárban dagonyázásra, vagy éppen vadászatokon való erdei-mezei száguldozásra készült. Sőt, még csak nem is az aszfaltos utak hajtűkanyarjaiban történő gumisivítós keresztbe csúsztatásos kanyarodásra. Inkább a kis hegyi falvak lakosainak, akik télen a hóban, jégen is szeretnének hazajutni. Az ilyen használathoz pedig nem felezőre, vagy difizárra van szükség, hanem olyan cuccokra, amik akkor dolgoznak ha szükség van rájuk, akkor viszont kihúzzák az embert a bajból.
Hó és jég sajnos nem jutott, de sáros úton szimuláltam a körülményeket. Azt kell mondjam, hogy a borzalmas érzés ami a városban a Pandázást kíséri, lazább talajon teljesen átalakul borzalmasan jó érzéssé. A városi közlekedés ritmusát felvenni kissé nehézkes. Pörgetni kell a motort, mert csak 4000-es fordulat körül jön elő belőle valami erőre utaló jel, de 5000 fölött pörgetni már állatkínzás, így lehetőleg figyelni kell a fordulatszámmérőt, vagy a lelkiismeretünkre hagyatkozva sűrűn váltogatni. És nem kell meglepődni, ha még a taxisok is leelőznek a zöld lámpától való indulásnál. Ez ilyen. Ha megszoktuk, megszeretjük.
A megemelt karosszéria semmiféle dülöngélésre nem mutatott hajlamosságot. Bár a sportos kanyarodástól nagyon messze van, ezt inkább a motorerő hiánya okozza. A maga komótos tempójában nyugisan lehet vele kanyarodni, de a csúszós részeknél vigyázni kell az alulkormányzottságra. Városi használat közben mindenképpen jó a magas üléspozíció, és a kis méretek miatt a parkolás is kellemes. Nem csak a járdára lehet könnyedén felugratni, de a keskenysége miatt oda is befér, ahova más autók meg se próbálják berakni magukat.
Mindemellett ott a belső kényelem is. Ketten simán elférnek elöl is, hátul is anélkül, hogy a könyökök összeérnének. A Multipláéhoz hasonlóan az emberiséget kettéosztó műszerfalon pedig minden egyértelműen kezelhető. A váltó is jól kézre áll, pontosan kapcsolható, és a sűrű kapcsolgatásnak sem áll útjába. A city szervó brutális rásegítést ad az egyébként is könnyű kormányműnek. Nagyon megszerettem a kis 4x4-est.
A tisztán városi használatban egyetlen negatívumot találtam. A 30 literes üzemanyag tartályt elég sűrűn kell tölteni. Nem arról van szó, hogy a fogyasztás magas lenne - bár a kis motornak négy keréken keresztül cipelni a 980 kg súlyú autót nem kis feladat -, itt is inkább a kis méret a baj. Hamar elfogy az a harminc lityi, mert sokat megyünk az autóval, mert nincs kedvünk kiszállni. Hidegben, hóban még ennyire sem lesz, akkor milyen sűrűn kell majd a benzinkúthoz parkolni.