A kategóriatársakkal szemben van személyisége. Mintha nem a vásárlói igényeknek való megfelelés jegyében tervezték, építették volna, inkább csak úgy lett, és most tessék, itt van, ilyen, vagy szereted, vagy nem. Én például szeretem. Van lelke.
Szép marha nagy monstrum, tornyosul, elnyúlik, terpeszkedik, meg minden. Nagyon masszív, nagyon tömör. Egyenesen megborzongok, ha arra gondolok, hogy ez a' irdatlan csak a második a Nissan terepjáró-tornasorában a Patrol mögött. Minek ennél nagyobb autó?
Ez legalább még arányos, nincs meg benne a Patrol esetlensége. Nincs akkora, hogy eltűnnének benne a finom formai játékok, nem oldódik fel minden részlete a monumentalitásban. Jól érvényesülnek az ötszögletű fényszórótestek, a króm V az embléma körül a hűtőmaszkon elölről; a szép küszöbök, a vaskos sárvédődomborítások, a kubista, mégis könnyed tetőkorlát a nagy P A T H F I N D E R felirattal, a rejtett hátsó kilincs oldalról; a kis kör alakú ködzárók, a hatszögletű, külső zsanéros füstüveg csomagtérablak hátulról.
Odabent is izgalmas a látvány, az újkori Nissanok tipikus kormányával (billentgetős gombok, küllők 3, 6, 9 óránál), a nagy központi monitorral, a volvósan-ikeásan hajlított középkonzollal, rajta a sok-sok gombbal. A funkcionalitás, az átláthatóság már elég esetleges. Hogy mást ne mondjak, az első kilométereken semmit nem tudtam elintéztetni az Aggyal, mert sötétben vettem át a kocsit, és a menüvezérlés mindenható joystickját, rajta az Enter gombbal véletlenül elfelejtették kivilágítani a tervezők, így sokáig azt hittem, nem is létezik. E nélkül pedig semmi sem működik.
No de az ilyesfajta engedetlenségek, kis butaságok is hozzátartoznak a személyiséghez, kellenek ahhoz, hogy egy XXI. századi autónak lelke legyen. Az viszont nem lenne baj, ha végre-valahára egy gyári navigáció haza tudna vinni egy tizenmilliós kocsiban Vértesboglárra, utcához, házszámhoz. Ez nem (sem) tudott, csak a falu főutcájáig jutott. Szégyen.
A fapados XE modell 9,42 millió forintba kerül, a miénk, az LE felszereltségű csúcs alapáron 12,18 millát kóstál. Ennyiért motoros, fűtött bőrülést, napfénytetőt, behajtható tükröket, meg számos egyéb üveggyöngyöt kapunk a masszív kasztni mellé.
A navigációért és a tízhangszórós BOSE hifiért viszont még további forintokat kell fizetni. Szeretik a keserű szájízt? Amerikában a V8-as Pathfinder most 39 ezer dollár (úgy 6,75 milla, 173 forintjával). Igaz, náluk nincs dízel.
A Pathfinder audiorendszere szépen szól, bőrfotelei jól néznek ki, a padlóból kiemelhető pótüléseken elfér két extra gyermek, de nekem nem ezek a többletszolgáltatások tetszettek a legjobban. Hanem a tolatókamera. Sok olyan autót vezettem már, amelyeknek hátul is volt szemük, de ebben a kocsiban hittem el leginkább, hogy amit látok, valóság. A kamera ugyanis nem csak az utat mutatja, hanem egy jó nagy darabot a mintás gumival burkolt lökhárítóból is. Azaz tolatáskor nem csak hallom és érzem, de ténylegesen látom a tévében, amikor a kocsi már hozzáér a tereptárgyhoz.
Nálunk viszont csak dízel van, a Pathfindert Magyarországon kizárólag a két és fél literes, 171 lóerős, négyszázhárom(!) newtonméteres négyhengeres kerregővel kínálja az importőr. Jó kis motor ez. Közös nyomócsöves, persze, de nem olyan esetlen alul, mint például a Mitsubishi L200 . Nemigen fulladtam le vele. Viszont szívesen pörög, élmény kihúzatni egy-egy előzésnél. A behemót, két és negyed tonnás monstrum a hatfokozatú kézi váltóval egész fickósnak bizonyult (automatával nem volt az), nagyjából érzésre egy száz lóerő körüli dízel kompakt dinamikáját hozta. Száznál hatodikban kétezret forog a motor, sok tempós országúttal, némi tereppel, némi várossal elketyegett tíz literből.
Szép, erős, gyors, ügyes. Lapozzon, és megmondjuk, kinek nem kéne mégse.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
