Megkezdődött az új Nissan Primera magyarországi forgalmazása. Az X-Trail nemzetközi cápashow-ja után a Primera kampányában palackorrú delfinek játsszák a főszerepet. A bemutatón ennek szellemében vízfüggöny-vetítővásznon tekinthettük meg az új modell reklámjait.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Nissan terepjárói (Terrano, Patrol) és sportautói (Z, 200 SX, 300 ZX) kultusztárgyak, elsősorban műszaki tartalmuk, esetenként brutális/szép formájuk miatt. A gyár személyautói közül talán az Almera nézett ki a legjobban, a Primerára és a Maximára még nagy jóindulattal is csak azt mondhattuk, hogy "szokni kell".
Formai szempontból ha nem is áttörés, de egyértelmű előrelépés az új Primera. A formaterv Európában készült (eredetileg állítólag a konszerntárs Renault-nak), kifejezetten az európai ízlés kielégítésére.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Primera a Nissan Bluebird utódaként 1990-ben mutatkozott be Európában. A nem különösebben markáns megjelenésű autóból több, mint félmilliót adtak el, elsősorban megbízhatósága és kényelmes futóműve miatt. Népszerű volt a 150 lóerős, jól felszerelt, ültetett GT változat, ami nemcsak a katalógus szerint érte el 7 másodperc alatt a 100 km-es sebességet. Aki eladta, azóta is visszasírja.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az 1996-ban bemutatott Primera II a lopás elleni védelemmel szerzett magának hírnevet: az angol mérnökök börtönökben interjúztak autófeltörőkkel. Az ő segítségükkel hozták létre a Superlocking rendszert: zárt ajtót az ablak betörésével sem lehet (belülről) kinyitni. A megerősített zárszerkezet mellett fokozta a biztonságot, hogy az integrált hifi-egység értelmetlenné tette a kifosztásért történő autófeltörést.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A biztonságtechnikai újítások mellett a Primera második generációját népszerűsítette a GT változat sikeres szereplése a brit túraautó bajnokságban (BTCC). Az 1999-es III. generáció dizájnja sikerült talán a legkevésbé markánsabbra. A típus azonban megőrizte népszerűségét, egyrészt az új 1.8-as motor, másrészt az ahhoz rendelhető fokozatmentes automata (CVT) váltó miatt. A Primera III. nemzedékében továbbfejlesztették a lopásvédelmet is, elsősorban a menet közbeni rablótámadások kivédésére.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A leglátványosabb dizájn-fejlődés odabent van. A Renault Laguna II-nél valamivel visszafogottabb, de még mindig elég merész ívek, vonalak. Az órák középen, a vezető felé fordítva, az ajtó belső burkolata a szélvédő felé magasabb lesz, mint az ablak vonala. A lakályosan modern belső legnagyobb újítása a vezető és utas között elhelyezett vezérlőpult, ami hosszas ergonómiai tanulmányok eredményeképp vízszintes - jobb is kezelni, mint egy hagyományos, függőleges műszert.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kis játékkonzolról vezérelhetjük az audio rendszert, a fedélzeti komputert, a navigációs rendszert és a telefont. Utóbbi érdekessége, hogy az integrált mobiltelefon-kihangosítókhoz, illetve a műszerfalba épített telefonokhoz be kell csúsztatni egy kis SIM-kártyát, szemben a Primerával, amelynél elég a helyére csúsztatni a telefont, máris működik az autó rendszere. Az új Primerában nemcsak tolatóradar, de parkolást segítő kamera is van, a kis monitoron rükvercbe kapcsoláskor automatikusan jelenik meg a képe.
A Nissan új, többlengőkaros első és hátsó futóművét kíváncsian várjuk: a hírek szerint a kettős keresztlengőkaros és a MacPherson előnyeit egyesítő első felfüggesztés még csendesebbé és stabilabbá teszi az autót. A Primera a középkategória első autója, melyet sebesség- és távolságtartó automatikával szereltek fel. Az ismert tempomat (sebességtartó automatika) infravörös lézer érzékelővel egészül ki, a rendszer így automatikusan tartja a biztonságos követési távolságot.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Új Primerához új motorok járnak: egy 2.2 literes, közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezésű, változó geometriájú turbódízel, egy kétliteres benzinmotor, hatfokozatú kézi váltóval, vagy a Nissan Hypertronic automatájával. A legkisebb a kifutó modellből ismert 1.6-os, 109 lóerős benzinmotor.
A Primera IV. töréstesztje még a jövő zenéje, de a kötelező műsorszámok a frontális -és a nemrég bevezetett oldalütközés - mellett manapság egyre fontosabb reklámhordozó a gyalogosok védelme. A Nissan-nál abból indultak ki, hogy a gázolások többsége kis sebességgel okoz súlyos sérüléseket. Alacsony sebességnél a térdnek kellene felvennie az ütközésből származó teljes terhelést. Az első lökhárítóban habbetét tompítja az ütést és mérsékli a sérüléseket. A sárvédő alsó részének merevítése az alsó lábszár sérülései ellen óv, egy helyett két felületre osztva el az ütközési energiát.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A lépcsős hátú és a kombi változat mától kapható, ősztől jelenik meg az ötajtós ferdehátú (hatchback) Primera. Az árak ötmillió forinttól indulnak.
|

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
