Vezetés közben az erőt a 440 Nm, a tekintélyt a hatalmas kasztni, a pocakot a váltó testesíti meg. Gyors indulás nincs, a gáz padlózásától olyan két és fél másodperc telik el, mire megindul a vas. Én még ilyen lassan induló váltót soha életemben nem láttam. Ha már folyamatosan gyorsítunk, a kapcsolások gyorsan és puhán lezajlnak, de hirtelen indulás, hirtelen előzés - nincs. Azzal sem kerül közelebb a szívemhez a váltó, hogy a kar mellé nem írták ki az egyes pozíciókat, egy kis táblát dobtak be alá a sémával, oszt jóvan. A KRAZ-on is így volt annak idején, bár az kézi váltós.
Kicsit vacakoltunk rossz mellékutakon, próbálgattuk a csillapítást kerekenként folyamatosan változtató elektronika Sport és Auto állását, mosolyogtunk a magától élesedő ESP-n: ez a legjobb módja, hogy eltitkoljuk: 1069 kiló van az első, 654 a hátsó tengelyen. Aztán az összes ráncom kisimult, amikor kiértünk az autópályára. A 607-es ide való. Pillanatok alatt felugrik a kívánt utazósebességre, 180-nál ugyanakkora a zaj, mint 130-nál, ahol ugyanakkora, mint 100-nál, ahol akkora, mint alapjáraton. Csend, béke, nyugalom, lehet beszélgetni, zenét hallgatni, és hipp-hopp, már ott is vagyok, ahol akarok. Remek utazólimuzin, bátran imádható egészen a következő piros lámpáig.
A számítógép 11,5 literes fogyasztásról mesélt, ami intenzív taposás mellett elfogadható érték. Kevésbé elfogadható a számítógéptől, hogy telepítőlemezre és vagy tíz percre volt szükségem ahhoz, hogy megtanítsam francia helyett angolul kommunikálni. Mi ez, autó, vagy PC?
Hát inkább PC, ugyanis a végére megjöttek a hibaüzenetek is. Automatic gearbox faulty, mondta a számítógép először, majd kisvártatva hozzátette: Speed control faulty. Azaz betojt a váltó (át is kapcsolt vészprogramra, csak harmadik volt, vagy rükverc irdatlan zöttyenéssel) és a tempomat. Motorleállításra, kulcskivételre (restart) semmi. Aztán persze visszaértünk a Nyugatihoz, leadtuk, és magától megjavult. Nem akarok én rosszat a Peugeot-nak, a többi kocsival nem fordult elő ilyen: tekintsük ezt egyedi hibának. De azért ennyi véletlen: két hete a C4-ben is volt egy Speed control faulty-m...
Az autó, amit vezettünk, 12 000 000 forintba kerül - illetve dehogyis, ennyi a 2.7 V6 HDI Executive bruttó, regadós alapára. Ehhez a tizenkét millához kaptunk még a 120 kilométeres útra bőrkárpitot (450 000 Ft), metálfényt (150 000 Ft), navigációs csúcshifit (500 000 Ft) - a bemutatóautóból csak a kétszázezres napfénytető hiányzott.
Motorok, változatok, árak
(bruttó árak, regisztrációs adóval)
Felszereltség | Váltó | 2.2 | 2.2HDI | 3.0 V6 | 2.7 V6 HDI |
2230 cm3 | 2179 cm3 | 2946 cm3 | 2721 cm3 | ||
160 LE | 136 LE | 211 LE | 204 LE | ||
Supreme | kézi | 8 900 000 Ft | 9 150 000 Ft | - | - |
Supreme | automata | 9 400 000 Ft | 9 650 000 Ft | - | - |
Executive | kézi | 9 500 000 Ft | 9 750 000 Ft | - | - |
Executive | automata | 10 000 000 Ft | 10 250 000 Ft | 11 300 000 Ft | 12 000 000 Ft |
Hasonló méretű és teljesítményű, a V6 HDI 607-tel sportszerűen összemérhető versenytársat hamarjában nem is tudnék említeni. 200 lónál erősebb, csaknem ötméteres dízelt csak a prémiummárkáknál találunk. A BMW 530D egymillióval, az E320 CDI Mercedes kettővel indul a 607-es ára felett.
A forgalmazó megjegyzése
- "két és fél másodpercet kell várni az álló helyzetből való elinduláshoz padlógázzal, ilyen lassan induló váltót életemben nem láttam"Több hasonló motorral és automata váltóval szerelt konkurens modell is kipróbáltam. Tapasztalataim alapján a motor és az automata váltó reakció ideje tekintetében az új 607 V6 HDi a kategóriában elvárható, meggyőző dinamikus tulajdonságokkal rendelkezik.
- a kijelző nyelvének átállításához telepítő lemez kell "mi ez autó, vagy PC?"
Az autóban nem csak a kijelző nyelvét állítja át a telepítőlemez, hanem a kipróbált modellbe szerelt ún. telematikai egység összes funkciójának nyelvét is amelyek:
fedélzeti számítógép, audio funkciók kijelzése + műholdas navigációs rendszer + rádiótelefon. Ezek miatt kell a telepítőlemez és emiatt van szükség kicsit több időre!
- Az autómata váltó vészüzembe kapcsolása alapvetően a váltó védelmét szolgálja. A vészüzembe kapcsolást az esetleges meghibásodáson kívül, más külső tényezők is előidézhetik pl. a gáz és fékpedál egyszerre történő (véletlen) lenyomása menet közben.
"Az ajtók borítását egy nagyon részeg kárpitos készítette":
Az autó hullámos kárpitozása design elem, ami miden új 607 modellben megtalálható! A Peugeot fejlesztő mérnökei úgy gondolták ezzel is felhívják a vásárlók figyelmét a gyönyörű bőr kárpitozásra!
Mészáros Tamás műszaki tanácsadó
Peugeot Hungaria