A hétüléses Qashqai+2 nem a tudatos vásárlók autója. Az ilyen csávók mindenféle papírokkal mennek be a kereskedésekbe, literekből és milliméterekből álló mátrixokat lobogtatva rontanak oda egy autóhoz. Szemükben zavarodott fény, de hangjuk határozott. „Egy ilyet kérek szürkében” – mondják előzetes kérdezősködés nélkül. Biztos nem a Qashqai+2-re mutatnak.
Hogy miért nem valószínű, hogy a Qashqai+2-t bárkinek kidobná az Excel, ha hétüléses autót keres tudományos alapon? Mert senki sem úgy indul neki a kérdésnek, hogy szeretnék egy crossovert hatmillió környékén, amibe beférnek heten. Egyrészt az emberek nem gondolkodnak kategóriákban (amúgy is, mi a fene az a crossover?!), másrészt a Qashqai+2-be tulajdonképpen nem fér be hét ember, csakis akkor, ha a leghátulra kerülők egészen picik. És szívósak. Lényegesen szívósabbak, mind egy Grand Scénic vagy egy Zafira leghátsó utasai. Bár egy gyerek nagyon sokat kibír.
A hatodik és a hetedik szék alig hosszabb harminc centinél, és kétujjnyi párnázaton kell jól éreznie magát az utasnak, nagyjából derékszögben álló háttámlával. Éppenséggel elmentük vele egyszer-kétszer ebédelni heten a szerkesztőségből, pár kilométeres távolságot ki lehet bírni ott is. Kis segítség, hogy a középső pad előrébb húzható, tehát leghátul legalább elfér az ember lába, úgy-ahogy.
A póthelyek leginkább arra jók ebben az autóban, hogy az eredetileg ötüléses Qashqai ért indulókat rávegyék, hogy mélyebbre nyúljanak a pénztárcájukba. A pluszkettes félmillióval drágább, viszont nemcsak két potyautasülés jár hozzá, széria a panoráma-üvegtető is, a középső pad pedig tologatható. Mivel a +2 hosszabb 21 centivel, a csomagtartó is nagyobb, ha a pótüléseket behajtogatják a padlóba, mérete meghaladja a fél köbmétert. Vagyis jóval nagyobb, mint az ötülésesé.
Ráadásul előrelátóan oldották meg a pótülések kezelését. Először is: pöpec kis helye van a csomagtakaró rolónak a padló alatt, ahová be kell tépőzárazni, hogy ne zörögjön. Ezután csak fel kell nyitni a pótüléseket a hátukon lévő leffentyűkkel, és ennyi.
Ha viszont csak úgy ránéz az ember kívülről, nehéz meglátni azt az arasznyi különbéget a normál Qashqaihoz képest. Picit nagyobb a pótablak a hátsó tetőoszlopon, az arányai pedig nem rosszabbak, sőt. Azonban a tesztautó egészen perverz kivitelű volt; egyrészt mert a kétliteres benzinmotor volt benne, másrészt mert nem volt összkerékhajtásos, holott a Qashqai egyik vonzereje az SUV-szerűség. Az Acenta szint alulról a második, amit kiegészítettek az úgynevezett Biztonság-csomaggal (= tolatóradar és tempomat), összesen 6,3 millióért. Vagyis ez a kocsi egy rétegmodell alváltozatának oldalági leszármazottja, viszonylag jó kivitelben, luxus nélkül.
A Qashqai belül már kevésbé izgalmas, teljesen szokványosak a megoldásai, semmi csicsa, és így fekete belsővel nem is túl vidám. A kárpitok és a szőnyegek kisautós nívójúak, a kongó kilincshanggal nyíló, súlytalan hátsó ajtó is gáz hatmillióért. Viszont kétoldalas digitklíma van, meg Bluetooth kihangosító, amihez egyébként bonyodalmak nélkül lehet csatlakozni. Akármilyen hihetetlen, ez nincs minden kocsinál így.
Na de kétliteres benzinessel? Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
