Jól összerakott, néha egészen kellemes, meglepően stabil futóművel - ez a Qashqai. Gyenge, hangos, értelmetlenül magas, pokolian drága - ez is ő. Talán a legkevésbé magyarázható modell.
Az autógyártás zsákutcája, kihalásra ítélt neandervölgyi ága a most divatos egyterűsítés, álterepjárósítás - legalábbis a 40-50 évvel ezelőtti sci-fi-írók akkori ábrándjai szerint. Akik lapos, kétszemélyes, sugárhajtású közlekedési eszközöket vizionáltak. Erre a megfontolt autógyártók kétségbeesve kapkodnak a haszonjárműves tervezők után, és mások szabadidő-autóit másolják, ésszerűtlen extrákkal pakolják teli a széles néptömegnek készülő gépkocsikat. És szörnyen csodálkoznak, ha nem viszik a felülárazott portékát.
Félő, hogy a Nissan Qashqairól is így emlékezünk meg pár év múlva. Arról fogunk beszélni, micsoda könnyebbség, hogy addigra törölték a téveszmét, miszerint a felfelé terjeszkedés a jó. Most viszont még él a gondolat, hogy a dunsztosüveg nem véletlenül nem váltott alakot száz éve, hiszen így, állítva fér el benne a legtöbb kovászos uborka. Vagy a fogpiszkálós tégely, az is milyen praktikus, száz és száz rudacskát lehet összezsúfolni erre a semmi alapterületre. És az akasztós szekrény? Ennyi felöltővel, pantallóval, aljjal, inggel, blúzzal eltorlaszolható a főutca, függőlegesen meg elég a két ajtó.
Nem is szép. Bár választott távoli rokonaihoz, a Q7-es Audihoz és a többiekhez próbál hasonlítani, tulajdonképpen egy RAV4-es kicsinyített mása. Méghozzá az unalmas második szériáé. Talán nem is csinos akarna lenni, hanem tekintélyes. Hát, az sem sikerült. Megnézték az emberek, kíváncsiak, mi ez a csodabogár, de semmi tisztelet, netán túlzott udvariasságban megnyilvánuló rémület: "ez valami kisebb fejes az alvilágban". Ha így halad a világ, azt fogják elérni, hogy a Touaregtől sem fog el senkit páni félelem.
Élet a befőttesüvegben
Hamarost szalmaözvegy leszek fél évre, ideje hát a konyhaművészet felé fordulnom. Betartva a fokozatosságot, ma például magam melegítettem a tegnapi borsófőzeléket, nehezítésképpen gáztűzhelyen. De nem dicsekedni akarok, hanem a dunsztosüveg példátlan praktikumát magasztalni a savanyúságokon keresztül.
Pompásan tartósítható a nyersen nem túl gazdag ízű uborka. Anyám mellett lábatlankodva kicsinykoromban háromféle eljárást ismerhettem meg. Az első az ecetes uborka, melynek fő aromáját a hígított ecetsav adja. Mivel a bomlasztó hatású, lúgos környezetet kedvelő baktériumokat elpusztítja, a sokéves üvegben ácsorgás után is frissen roppan a fogunk alatt az élő állapotára erősen hasonlító termés. Fontos tudni, hogy az ecetsav bizonyos háztartásban használt fémekkel (alumínium, réz, cink) érintkezve mérgező vegyületeket alkot, tehát máris kiderült, hogy a jó régi üveg nélkülözhetetlen.
A vizes uborka a leghagyományosabb tartósítási eljárás, a sózás eredménye. Ennek is a nedves fajtája, amikor sóoldatot készítünk, ezt öntjük az üvegbe gyömöszölt alapanyagra. Mint tudjuk, az uborka eléggé ízetlen, sóval locsolva legfeljebb sós lesz, ezért markáns aromájú kiegészítőkkel javítják fel: torma, bors, kapor. Pár hónapra konzervál.
Minden savanyúságok fejedelme a kovászos uborka . Sok embert ismerek, aki utálja az almapaprikát. Nem egyet, aki inkább enne nyers cserebogarat, mint egy szelet savanyított céklát. Másoknak a csalamádé forgatja a gyomrát. Olyat azonban még sosem láttam, akinek ne futott volna össze a szájában a nyál, amikor a kovászos uborka került terítékre. Pedig a legegyszerűbb eljárást, az erjedést használják elkészítéséhez. Uborka, víz, kapor, fokhagyma, só, szelet kenyér és persze a nap melege, ennyi kell a remek savanyúsághoz. Ízét semmi máshoz nem tudom hasonlítani. Egy nagy baja van: a leggondosabb érlelés és tárolás mellett sem áll el 2-3 hétnél tovább. Talán épp szezonalitása adja varázsát? Természetesen igazi kovászos uborkát csak ötliteres dunsztosüvegben lehet készíteni, abba férnek bele a bumszli 10-15 centis termések. Vagyis megint mi a nélkülözhetetlen? Igen, a hasas befőttesüveg.
A felfelé törő személyautók helykínálata kegyes csalás eredménye. Mivel a testalkatunk eléggé hosszúkás, minél mélyebbre lógatjuk a lábunkat, annál rövidebb hely kell neki. Egy ekkora forma 431 centis autóban mindig a kerékjárati dobon felakadó bal alsó végtagom miatt siránkozok. A Qashqaiban nem. Elfér, nem kell a pedálok közé nyomnom, ha a kényszerű derékszögű mozdulatlansága miatt üszkösödés tüneteit érzem. Meglehetősen közel ülök a műszerfalhoz, mögöttem pedig hatalmas hely tátong. A csomagtartó sem kicsi, 410 liter. Ennyit számít a furgonos kivitel.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
