Luxusút Spártába

2009.02.02. 02:06

Adatlap Renault Mégane Dynamique - 2009

  • 1870 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 131 LE @ 4000 rpm
  • 300 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.5 másodperc
  • Végsebesség:
    210 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.1 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.4 l/100km
  • 5 190 000 Ft

Talán a Mégane 3-ból az egykilences dízel kupé nem a legjobb formája az első találkozásnak. Sportos? Hááát... Kényelmes? Ugyan. Vagy talán praktikus? Na jó, hülyeségeket ne kérdezzünk... akkor: szép? Igen.

A Renault nagyon kitalálta ezt. Míg a legtöbb kompakt autónál a szociális érzékenység jele a háromajtós verzió, némi árkedvezménnyel honorálva két kilincs, ajtózár és ablakemelő elhagyását, a Renault-nál már az első generációs Mégane esetében sportos verzió volt a háromajtós, amit Coupénak hívtak és eleve drágábban adtak. Ráadásul ócsómotoros fapadkivitel sem volt belőle. Az ötlet azóta más cégeknek is megtetszett, itt van rögön az Opel, ahol az Astra GTC ugyanezt a receptet kopírozza, a Citroën C4 Coupé (bár itt egy haszongépjármű-kivitel kissé arcul csapja ezt az imidzset), de még a Kia Pro_C'eed is ilyen.

A harmadik generációs Mégane Coupé még ilyenebb. Az ember szinte elhiszi, hogy a legendás Alpine-Renault-k születtek újjá. Nem szeretem leírni, hogy egy kocsi szép, de talán teljesen korrekt leszek, ha azt mondom: a Coupé nagyon sok embernek fog tetszeni. És nem azért, mert új, hanem tíz-húsz év múlva is így fogják gondolni. Köztük én is.

A nemlehetmegunni-szépség miatt akár azt is hihetnénk, hogy sportkocsi, mint mondjuk a Golf-technikájú Scirocco, de azért ez túlzás. Mivel a Mégane Coupé mégiscsak egy elfajzott háromajtós valami, kénytelenek voltak három ülőhelyet bepasszírozni hátulra, normális méretű csomagtartóra is szükség volt (377 literes), sőt, a pótkerék teljes méretű. Nagyjából ennyi az előnyök listája, a Sciroccóhoz vagy a Volvo C30-hoz képest.

Nem azért, hogy leszóljam, de aki majd megveszi, készüljön fel pár dologra, ami kényelmetlen lesz. Nyilván senki sem vak, látnia kell, hogy a hosszú ajtók, a kis csomagtérnyílás egy-egy pillanatban megkeseríti majd az életét. Tolatáskor pedig igazi büntetés a lefelé vastagodó C-oszlop meg a szűk hátsó ablak, a tolatóradar száz rugóért kötelezően beválogatandó extra (vagy húszért egy utólagos), mert a hátralátás majdnem olyan rossz, mint egy zárt furgonban.

Egy hülye módszer gyermekei

A holttérvizsgálatokat elég bután találták ki, bár tegyük hozzá, jó szándékkal. A körkörös kilátás vizsgálatakor egy mérőfejet helyeznek el ott, ahol egy átlag 170 centis ember szeme lenne, körbeforgatják, és megnézik, hogy a látómező hány százalékát takarják ki a tetőoszlopok, de csakis a vízszintes síkban. Ezzel sikerült elérni, hogy a gyártók a Mégane Coupééhoz hasonló hátsó oldalablakokat csináljanak, amelyek felfelé szűkülnek, vagyis pontosan ebben a 170 centisekre belőtt síkban adnak némi kilátást. De sehol máshol.

A hátsó tér tehát nem erőssége a Coupénak, és ez igaz a hely méretére is, a fejek nehezen férnek el, de azért – ha nem is teljesen kényelmes testhelyzetben – el lehet lenni, rövid távon. Ketten, de semmiképp sem hárman, mert ahhoz egyszerűen keskeny a pad.

Ezek felett könnyű napirendre térni, viszont az már tényleg az überspórolás kategóriájába esik, hogy egy ötmilliós indulóárú autó költségeibe nem fér bele bármiféle kapaszkodó hátul. Rendben, ne legyen a tetőn, de legalább az oldalburkolatba mélyítsenek valamit, amibe megkapaszkodhat az a szerencsétlen, akinek azt a sorsot szánta az élet, hogy a Mégane Coupéban hátul utazzon. Ha gyerek, és nincs még 150 centis, gyakorlatilag semmilyen irányban nem lát ki, de még egy felnőttnek is erős lehet a bezártságérzése. Még egy apró furcsaság a Mégane extralistájáról: hátsó levegőbefúvók csakis elektromos rögzítőfékkel együtt kérhetők – érdekes összefüggés.

Viszont amíg be nem indítjuk, meglepően jó minőségi összképűnek tűnik a Mégane. A műszerfal teteje bátran masszírozható, mert puha, amúgy pedig erősen lagunás az egész, beleértve a navigáció pöckös-sokgombos kezelőelemét a váltó és a kézifék között. Érdekes kísérlet a sebesség megjelenítésére a matt fehér lap előtti digitális kijelző, a fordulatszámot viszont hagyományos mutatós műszer adja tudtunkra. Megpróbáltak valami újszerűt, kár, hogy erőteljes gyorsítás közben összeolvadnak a számok. Nekem egy mutatós sebmérő jobban bejönne, de a Mégane belseje még így is nagyon tetszik.

A motort a szokásos kártyás rendszerrel lehet elindítani, alapból az indítókártyát be kell tenni a nyílásába, ahogy az ajtónyitó gombokat is nyomkodni kell, az automata kártya feláras. A startgombot nem kell nyomva tartani, csak egy pillanatig, és az indítózás automatikusan végbemegy.

Miért kakukktojás a 130 lóerős dCi? Lapozzon!

Totalcar értékelés - Renault Mégane Dynamique - 2009

7
TC

Kupénak sok, háromajtósnak kevés a Mégane Coupé, legalábbis ami a funkciót illeti, ugyanakkor nívója, minősége, szolgáltatásai közel a Laguna szintjét hozzák. A 130 lóerős dízel nem a létező legjobb motor bele.

Az oldalról ajánljuk

Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
  • Hírek

Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos

Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.

március 11., 14:35
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
  • Hírek

Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén

Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.

március 11., 14:36
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
  • Belsőség

Így teljesülnek a gyermekkori álmok

Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.

tegnap, 16:58
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
  • Hírek

Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában

Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.

március 11., 12:10
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
  • Hírek

Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában

A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.

március 11., 13:54
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
  • Hírek

Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!

A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.

március 11., 15:30
Ennél németebb új Opelt nem kaphatsz
  • Tesztek

Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025

Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.

március 12., 05:59
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
  • Olajdoktor

Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?

A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?

március 11., 17:11
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Toyota bZ4X facelift - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota bZ4X facelift - 2025 Kenshiki

március 11., 14:04
Részeg kamionsofőr kontra pihenő
  • Hírek

Részeg kamionsofőr kontra pihenő

március 11., 11:19
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota Corolla 2025 facelift
  • Hírek

Toyota Corolla 2025 facelift

március 11., 15:22
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22