Talán a Mégane 3-ból az egykilences dízel kupé nem a legjobb formája az első találkozásnak. Sportos? Hááát... Kényelmes? Ugyan. Vagy talán praktikus? Na jó, hülyeségeket ne kérdezzünk... akkor: szép? Igen.
A Renault nagyon kitalálta ezt. Míg a legtöbb kompakt autónál a szociális érzékenység jele a háromajtós verzió, némi árkedvezménnyel honorálva két kilincs, ajtózár és ablakemelő elhagyását, a Renault-nál már az első generációs Mégane esetében sportos verzió volt a háromajtós, amit Coupénak hívtak és eleve drágábban adtak. Ráadásul ócsómotoros fapadkivitel sem volt belőle. Az ötlet azóta más cégeknek is megtetszett, itt van rögön az Opel, ahol az Astra GTC ugyanezt a receptet kopírozza, a Citroën C4 Coupé (bár itt egy haszongépjármű-kivitel kissé arcul csapja ezt az imidzset), de még a Kia Pro_C'eed is ilyen.
A harmadik generációs Mégane Coupé még ilyenebb. Az ember szinte elhiszi, hogy a legendás Alpine-Renault-k születtek újjá. Nem szeretem leírni, hogy egy kocsi szép, de talán teljesen korrekt leszek, ha azt mondom: a Coupé nagyon sok embernek fog tetszeni. És nem azért, mert új, hanem tíz-húsz év múlva is így fogják gondolni. Köztük én is.
A nemlehetmegunni-szépség miatt akár azt is hihetnénk, hogy sportkocsi, mint mondjuk a Golf-technikájú Scirocco, de azért ez túlzás. Mivel a Mégane Coupé mégiscsak egy elfajzott háromajtós valami, kénytelenek voltak három ülőhelyet bepasszírozni hátulra, normális méretű csomagtartóra is szükség volt (377 literes), sőt, a pótkerék teljes méretű. Nagyjából ennyi az előnyök listája, a Sciroccóhoz vagy a Volvo C30-hoz képest.
Nem azért, hogy leszóljam, de aki majd megveszi, készüljön fel pár dologra, ami kényelmetlen lesz. Nyilván senki sem vak, látnia kell, hogy a hosszú ajtók, a kis csomagtérnyílás egy-egy pillanatban megkeseríti majd az életét. Tolatáskor pedig igazi büntetés a lefelé vastagodó C-oszlop meg a szűk hátsó ablak, a tolatóradar száz rugóért kötelezően beválogatandó extra (vagy húszért egy utólagos), mert a hátralátás majdnem olyan rossz, mint egy zárt furgonban.
Egy hülye módszer gyermekei
A holttérvizsgálatokat elég bután találták ki, bár tegyük hozzá, jó szándékkal. A körkörös kilátás vizsgálatakor egy mérőfejet helyeznek el ott, ahol egy átlag 170 centis ember szeme lenne, körbeforgatják, és megnézik, hogy a látómező hány százalékát takarják ki a tetőoszlopok, de csakis a vízszintes síkban. Ezzel sikerült elérni, hogy a gyártók a Mégane Coupééhoz hasonló hátsó oldalablakokat csináljanak, amelyek felfelé szűkülnek, vagyis pontosan ebben a 170 centisekre belőtt síkban adnak némi kilátást. De sehol máshol.
A hátsó tér tehát nem erőssége a Coupénak, és ez igaz a hely méretére is, a fejek nehezen férnek el, de azért – ha nem is teljesen kényelmes testhelyzetben – el lehet lenni, rövid távon. Ketten, de semmiképp sem hárman, mert ahhoz egyszerűen keskeny a pad.
Ezek felett könnyű napirendre térni, viszont az már tényleg az überspórolás kategóriájába esik, hogy egy ötmilliós indulóárú autó költségeibe nem fér bele bármiféle kapaszkodó hátul. Rendben, ne legyen a tetőn, de legalább az oldalburkolatba mélyítsenek valamit, amibe megkapaszkodhat az a szerencsétlen, akinek azt a sorsot szánta az élet, hogy a Mégane Coupéban hátul utazzon. Ha gyerek, és nincs még 150 centis, gyakorlatilag semmilyen irányban nem lát ki, de még egy felnőttnek is erős lehet a bezártságérzése. Még egy apró furcsaság a Mégane extralistájáról: hátsó levegőbefúvók csakis elektromos rögzítőfékkel együtt kérhetők – érdekes összefüggés.
Viszont amíg be nem indítjuk, meglepően jó minőségi összképűnek tűnik a Mégane. A műszerfal teteje bátran masszírozható, mert puha, amúgy pedig erősen lagunás az egész, beleértve a navigáció pöckös-sokgombos kezelőelemét a váltó és a kézifék között. Érdekes kísérlet a sebesség megjelenítésére a matt fehér lap előtti digitális kijelző, a fordulatszámot viszont hagyományos mutatós műszer adja tudtunkra. Megpróbáltak valami újszerűt, kár, hogy erőteljes gyorsítás közben összeolvadnak a számok. Nekem egy mutatós sebmérő jobban bejönne, de a Mégane belseje még így is nagyon tetszik.
A motort a szokásos kártyás rendszerrel lehet elindítani, alapból az indítókártyát be kell tenni a nyílásába, ahogy az ajtónyitó gombokat is nyomkodni kell, az automata kártya feláras. A startgombot nem kell nyomva tartani, csak egy pillanatig, és az indítózás automatikusan végbemegy.
Miért kakukktojás a 130 lóerős dCi? Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
