Talán a Mégane 3-ból az egykilences dízel kupé nem a legjobb formája az első találkozásnak. Sportos? Hááát... Kényelmes? Ugyan. Vagy talán praktikus? Na jó, hülyeségeket ne kérdezzünk... akkor: szép? Igen.
A Renault nagyon kitalálta ezt. Míg a legtöbb kompakt autónál a szociális érzékenység jele a háromajtós verzió, némi árkedvezménnyel honorálva két kilincs, ajtózár és ablakemelő elhagyását, a Renault-nál már az első generációs Mégane esetében sportos verzió volt a háromajtós, amit Coupénak hívtak és eleve drágábban adtak. Ráadásul ócsómotoros fapadkivitel sem volt belőle. Az ötlet azóta más cégeknek is megtetszett, itt van rögön az Opel, ahol az Astra GTC ugyanezt a receptet kopírozza, a Citroën C4 Coupé (bár itt egy haszongépjármű-kivitel kissé arcul csapja ezt az imidzset), de még a Kia Pro_C'eed is ilyen.
A harmadik generációs Mégane Coupé még ilyenebb. Az ember szinte elhiszi, hogy a legendás Alpine-Renault-k születtek újjá. Nem szeretem leírni, hogy egy kocsi szép, de talán teljesen korrekt leszek, ha azt mondom: a Coupé nagyon sok embernek fog tetszeni. És nem azért, mert új, hanem tíz-húsz év múlva is így fogják gondolni. Köztük én is.
A nemlehetmegunni-szépség miatt akár azt is hihetnénk, hogy sportkocsi, mint mondjuk a Golf-technikájú Scirocco, de azért ez túlzás. Mivel a Mégane Coupé mégiscsak egy elfajzott háromajtós valami, kénytelenek voltak három ülőhelyet bepasszírozni hátulra, normális méretű csomagtartóra is szükség volt (377 literes), sőt, a pótkerék teljes méretű. Nagyjából ennyi az előnyök listája, a Sciroccóhoz vagy a Volvo C30-hoz képest.
Nem azért, hogy leszóljam, de aki majd megveszi, készüljön fel pár dologra, ami kényelmetlen lesz. Nyilván senki sem vak, látnia kell, hogy a hosszú ajtók, a kis csomagtérnyílás egy-egy pillanatban megkeseríti majd az életét. Tolatáskor pedig igazi büntetés a lefelé vastagodó C-oszlop meg a szűk hátsó ablak, a tolatóradar száz rugóért kötelezően beválogatandó extra (vagy húszért egy utólagos), mert a hátralátás majdnem olyan rossz, mint egy zárt furgonban.
Egy hülye módszer gyermekei
A holttérvizsgálatokat elég bután találták ki, bár tegyük hozzá, jó szándékkal. A körkörös kilátás vizsgálatakor egy mérőfejet helyeznek el ott, ahol egy átlag 170 centis ember szeme lenne, körbeforgatják, és megnézik, hogy a látómező hány százalékát takarják ki a tetőoszlopok, de csakis a vízszintes síkban. Ezzel sikerült elérni, hogy a gyártók a Mégane Coupééhoz hasonló hátsó oldalablakokat csináljanak, amelyek felfelé szűkülnek, vagyis pontosan ebben a 170 centisekre belőtt síkban adnak némi kilátást. De sehol máshol.
A hátsó tér tehát nem erőssége a Coupénak, és ez igaz a hely méretére is, a fejek nehezen férnek el, de azért – ha nem is teljesen kényelmes testhelyzetben – el lehet lenni, rövid távon. Ketten, de semmiképp sem hárman, mert ahhoz egyszerűen keskeny a pad.
Ezek felett könnyű napirendre térni, viszont az már tényleg az überspórolás kategóriájába esik, hogy egy ötmilliós indulóárú autó költségeibe nem fér bele bármiféle kapaszkodó hátul. Rendben, ne legyen a tetőn, de legalább az oldalburkolatba mélyítsenek valamit, amibe megkapaszkodhat az a szerencsétlen, akinek azt a sorsot szánta az élet, hogy a Mégane Coupéban hátul utazzon. Ha gyerek, és nincs még 150 centis, gyakorlatilag semmilyen irányban nem lát ki, de még egy felnőttnek is erős lehet a bezártságérzése. Még egy apró furcsaság a Mégane extralistájáról: hátsó levegőbefúvók csakis elektromos rögzítőfékkel együtt kérhetők – érdekes összefüggés.
Viszont amíg be nem indítjuk, meglepően jó minőségi összképűnek tűnik a Mégane. A műszerfal teteje bátran masszírozható, mert puha, amúgy pedig erősen lagunás az egész, beleértve a navigáció pöckös-sokgombos kezelőelemét a váltó és a kézifék között. Érdekes kísérlet a sebesség megjelenítésére a matt fehér lap előtti digitális kijelző, a fordulatszámot viszont hagyományos mutatós műszer adja tudtunkra. Megpróbáltak valami újszerűt, kár, hogy erőteljes gyorsítás közben összeolvadnak a számok. Nekem egy mutatós sebmérő jobban bejönne, de a Mégane belseje még így is nagyon tetszik.
A motort a szokásos kártyás rendszerrel lehet elindítani, alapból az indítókártyát be kell tenni a nyílásába, ahogy az ajtónyitó gombokat is nyomkodni kell, az automata kártya feláras. A startgombot nem kell nyomva tartani, csak egy pillanatig, és az indítózás automatikusan végbemegy.
Miért kakukktojás a 130 lóerős dCi? Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
