Egy szakadt gentleman
A nagyobb farral az autó hosszában 4419 millimétert tesz ki, ami jóval több, mint a lépcsős Astra 4239 millimétere és egy kicsivel több, mint a Vento 4,38 métere. Tehát míg a 25-ös, illetve a megelőző 200-as Rover valahol a Corsa és a Golf-kategória határmezsgyéjén helyezkedik el, addig a használt 400-as már egyértelműen a kortárs Vento, az Astra, az Escort és társaik kategóriájában versenyez.
Helykínálat dolgában nem is teljesít rosszul: az autó beltere kellemesen tágas, bár a hátsó térdhely a nem méltó a jó minőségű, konzervatívan elegáns plüssülésekhez. A háttámla osztottan dönthető, három darab hárompontos öv van, fejtámla viszont egyáltalán nincs rajta. A 375 literes csomagtérrel az ötajtós Rover jónak mondható: az ötajtós hármas Golfé is (330 liter), az F-Astráé is (360 liter) szűkebb. A lépcsős Astra már 500 liternyi űrt kínál, de az általunk kipróbált négyajtós Rover 480 köbdecimétere is sok mindenre elég. Rontja a helyzetet, hogy a zsanérok csúful belógnak a bőröndök közé, így nehezítve a pakolást.
Az autó felszereltsége már kilóg a korabeli Astrák, Golfok közül és kimondottan gazdagnak mondható: a lépcsőshátú 414-esekhez a kezdetektől alapáron járt a centrálzár, a két frontlégzsák, az állítható magasságú kormány és vezetőülés, a szervokormány és az ABS. A villanyablakokért és a klímáért már külön kellett fizetni, de az autó és a néhai vevőkör jellege miatt a használtpiac szinte minden példánya rendelkezik ezekkel a komfortfokozókkal.
A 414-es használt Rovereket végső soron azoknak ajánlom, akik bő másfél forintjukból még annak ellenére sem akarnak 1,4 literes, 60 lóerős, rádiómagnóval és hátsó ablaktörlővel felextrázott Astrát, vagy Golfot venni, hogy a Roverrel lényegesen gyakrabban kell majd szervízbe járni. És akiket ennek tudatában nem riaszt el az a naaagy alkatrészkereskedőtől kapott információ, miszerint a '99-es autók egyes, bizony időnként óhatatlanul el-elkopó alkatrészeinek ára rendre:
Astra | Golf | Rover | |
féktárcsa: | 3320 Ft | 5999 Ft | 9941 Ft |
hátsó kerékcsapágy: | 4898 Ft | 4296 Ft | 40 861 Ft |
vízpumpa: | 7188 Ft | 6200 Ft | 11 889 Ft |
Értékelés: ár- és kategóriatársai között a minőségi problémákat és a számszerűsíthetetlen, de az egész autót belengő eleganciát és a nyomott vételárat is figyelembe véve 4 |
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.