Rangrejtett
Tartósteszt: Chrysler Stratus 2.5 LX
![]() |
|
![]() |
![]() |
Váltója (és motorja) japán-amerikai vegyes házasság eredményeképp került Chrysler padlólemezre, de Mitsubishi létére az amerikai iskola stílusjegyeit mutatta. A többletszolgáltatás: a P, R, N, D állás után még elhelyeztek egy A/S (Autostick, másutt: Tiptronic, Geartronic, Steptronic, stb.) funkciót, ami lehetővé teszi a kézi beavatkozást. A kézi vezérléssel felvértezett automataváltó felhasználók körében végzett közvéleménykutatásom eredménye nem fogja hájjal kenegetni a gyártók marketingeseinek lelkét, ugyanis tíz stick, vagy tronic felhasználóból egy sem akadt, aki napi gyakorlatként venné igénybe ezt az elmés emelt szintű szolgáltatást. Sebaj, a konstruktőrök, a fejlesztések többségét csak azért rakják egy-egy új modellbe, hogy később megfigyeljék, a felkínált szolgáltatások közül melyiket és milyen gyakran vették igénybe a T. Vásárlók.
Bár hathengeres, kettő és fél literes motor mozgatja a majd' két tonnás kocsiszekrényt, az autó ennek dacára megfelelő dinamizmusra képes, de a fogyasztása (mért átlag: 10.8) is kellemes meglepetést okozott. Volt már 2,5-ös, hat hengeres autóm, ráadásul takarékos német gyártmány, de az 14,7 alatt akkor sem fogyasztott volna, ha minden lejtőn leveszem a gyújtást.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Stratus-t már úgy tervezték, hogy az európai piac igényei is a konstruktőrök szemei előtt lebegtek, ennek jóvoltából az útegyenetlenségek túlnyomó többségét a futómű kiszűri, viszont a rugózás még sincs annyira ellágyítva, hogy az, az útfekvés rovására menne. Tényleg nagyon barátságosak az autó kanyarvételi tulajdonságai.
Az LX típusjel a legmagasabb felszereltségi szintet jelöli, így az autó nincs híján a kényelmi felszereléseknek: motoros vezetőülés, 6 fokozatú ülésfűtés az első ülésekben, bőr (jellegű) kárpitozás, jól működő klímaberendezés, fűtött, motoros tükrök, villanyablakok és egy Infinity audio egység, amire még külön is kitérek. Természetesen van ABS és az ínyenceknek megvilágított piperetükrök is rendelkezésére állnak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Autóhifi ügyben van mire gyúrni az európai gyártóknak, mert a Chrysler már '98-ban olyan zenét tett szériaként a tengerentúlon középkategóriásként definiált járműbe, amilyet még napjainkban is szarvasgomba árban mérnek az európai gyártók. Már amelyik tud ilyet. Telt mélyek, tiszta közepek és nagyon szépen csengő magasak. Többet sosem vártam el egy autohifitől.
A klasszikus, az elektronikus és a metal egyaránt szépen szól, ráadásul a hatlemezes CD-tárat az európai szokásoktól eltérően nem a csomagtérbe, hanem a fejegység és a szellőző alá rejtették. Ez egyrészt lehetővé teszi, hogy akár útközben is felfrissíthessük a kínálatot, másrészt komolyabb kontingens göngyöleg beszerzésekor sem tesszük kockára CD-tárunk és a benne rejlő kincsek biztonságát.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy év leforgása alatt két komolyabb kiadást eredményezett a futásteljesítményből adódó szervizelés: a 84 ezer kilométeres szerviz alkalmával folyadékok, gyertyák, fékbetétek és féktárcsák szorultak cserére, ami kis híján 200 ezer forinttal terhelte a költségvetésemet, majd a 96 ezer kilométeres szerviz alkalmával bordásszíj (szerelőm emlékezetében emléke örökké él), kormányösszekötő, folyadékok, gyertyák szorultak cserére, ami 180 ezer forinttól szabadított meg.
Amerikaiautó-viszonylatban a Chrysler közismerten a magasabb árfekvésű alkatrészek híve, de ezek a költségek még mindig köszönő viszonyban vannak bármelyik európai gyártó árképzésével (a GM modelljeihez képest viszont kevesebb, mint a feleannyiba kerülnek az alkatrészek). Egy alkalommal az akkumulátor is megadta magát, de ez a legjobb családban is előfordul.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy bekezdést a hiányosságok felsorolására is áldoznom illik. Számomra érthetetlen, hogy a tudomány mai fejlettségi szintjén miért kap még mindig ilyen kiemelt szerepet egy fűtést és hűtést szabályozó kezelő egység, de ez a problémakör akkor már túlmegy a puszta esztétikai kérdésfelvetésen, ha a három tekerentyű közül az egyik csupán arra szolgál, hogy a belső levegő keringetést aktivizálja.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Bizonnyal a tankolás aktusa lehet a Stratus tulajdonosok életében az a dramaturgiai pillanat, amikor az embernek mind a találékonyságára, mind a lélekjelenlétére szüksége van, ugyanis még egy ennyire embert próbáló technikai megoldással eddigi pályafutásom alkalmával nem találkoztam.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ha a "fuel" feliratú kulcsot sikerül rövid idő alatt a kulcslyukba passzírozni, ott is kell tartsuk, amíg kitekerjük a tanksapkát. A manőver még Kacskakezű Gagyi Bálint szemöldökét is összeráncolná, nemhogy egy átlagjúzerét. És tényleg csak a teljesség igénye kedvéért, de akad még valami, mégpedig a hátsó traktusban. Ez pedig a lökhárító. Szutykos időben épp annyira koszolódik be, hogy amikor bevásárláskor az igen mély csomagtartóból ki-be pakolunk, ágyékmagasságban pont úgy festünk, mint aki az ölébe ejtette a kávéját.
Mindent összevetve: ez nem az, az autó, amitől a piros lámpánál elalélnak a járdán ácsingózó plázacicák, viszont lehetővé teszi, hogy kiegyensúlyozott közlekedés közepette, kellemes hangzású zenétől feltöltődött aggyal szálljunk ki a vezetőülésből, akár egy Budapest - Bécs - Budapest etap megtételét követően is. Ennél többet, kicsivel több, mint 3 millióért pedig jó érzésű polgár nem kívánhat.
|
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Rendőrként kezdte, most Ukrajnában segít!MűhelyPRN: Mercedes-Benz Sprinter 2,2 CDI – 2012.
Minden autónak megvan a maga sorsa, de ennek a Sprinternek különleges életet szánt a sors: rendőrségi kisbuszból lett segélykocsi.
- Hírek
Óriási durranásnak ígérkezik az elektromos Octavia koncepciója
Nagy durranásnak ígérkezik: új formanyelvet és friss technikát ígérnek.
- Brand and Content
Minden körülmények között
Na nem az Operában voltunk - by Hyppolit, a lakáj -, hanem menekültünk a dugóból. Az emberek jelentős részének ma már a napi "rutin" része a dugóban araszolás és menekülő útvonal keresés. Mi meg is találtuk, mutatjuk!
- Technika
Autók, amikben felnőttünk II. - 1970-es évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Belsőség
Transportertől az 5-ös BMW-ig, avagy ezeket vennénk a munkáshitelből
Négy millió forint sok pénz, főleg 25 évesen. Logikusnak tűnhet, hogy valaki ezt használt autóra költené, így mi is eljátszottunk ennek gondolatával.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
Eladó egy darabka Top Gear történelem, de kell hozzá egy jó adag bátorság
107 593 mérföldet futott, eddig 13 tulajdonosa volt, de alapvetően jó állapotú.
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Elmaradt a gépzsír, 7000 Grenadiert hívnak vissza
Banális hiba miatt hívják vissza az oldschool terepjárókat.
- Hírek
A legdurvább sport-Toyoták is hibridek lehetnek
Több okból is jól jönne ez a gyártónak.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
A kínai Chery hosszútávra tervez, további két modelljük érkezik hazánkba
Az egyik legkisebb és a legnagyobb Tiggo modellt hozzák Magyarországra.
- Hírek
Kicsontozott Model Y lehet a Tesla olcsó modellje
Tovább olcsósított gyártással vernének oda a kínai konkurenciának.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
