Peugeot 406 (1997)

Peugeot 406 (1997) törésteszt

2001.05.11. 16:35

A mindenki által nagyra becsült Peugeot 406-os modellje valószínűleg azért tudott átmenni az EuroNCAP tesztjén, mert az relatíve alacsony sebességgel zajlik.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 5(31%) Oldalsó 10(56%) Összesítés 15(44%)

 
   
   

A frontális ütközésnél a következő értékeket mérték az egyes alkotóelemek elmozdulásának vonatkozásában: "A" oszlop 132mm, kormány hátrafelé 140, felfelé 59mm, fékpedál 181mm. Ezen adatok tükrében egy "még jó, hogy van" típusú értékelést kaphat a légzsák, mely egyébként jól látta el feladatát, a vezető feje és nyaka viszonylagos biztonságban van, kár hogy a műszerfal alatti részen hemzsegnek az olyan kinyúló alkatrészek, mint például a kormányoszlop, annak tartókonzolja, valamint a pedálok: ezek merev és kemény kialakítása nem javított a 406-os megítélésén. Az oldalsó ütközésnél erősen benyomódott az autó oldala, ezáltal növelve a medence-, mellkas- és bordatáji sérülések esélyét. A pocsék törési mutatók ellensúlyozására a következő felszerelésekkel kerül forgalomba az autó: ABS, ESP, utas és vezetőoldali légzsák, oldallégzsákok, pirotechnikai övfeszítős biztonsági övek elöl, szervokormány és vészfékezés rásegítő berendezés.