Audi A4 (1997)
Audi A4 (1997) törésteszt
Az A4-es harmadik csillagjának áthúzása jelzésértékű: azt mutatja, hogy az autó nem teljesíti az 1998 októberében bevezetett oldaltörési elvárásokat.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Frontális 7(44%) Oldalsó 10(56%) Összesítés 17(50%)
![]() |
|
![]() |
![]() |
A frontális ütközést követően a karosszéria szerkezetileg egyben maradt, az első ajtók nyitása minimális erőfeszítéssel lehetséges volt. A fej stabilan landolt a légzsák közepén, és a kormánykerék hátramozdulása is az elfogadható értékeken belül maradt. Sajnos a biztonsági öv által leadott terhelés könnyen válhat súlyos mellkasi sérülések okozójává. A lábak védelme ugyancsak megoldatlan, a kormányoszlop és a műszerfal alatti szerkezetek veszélyt jelentenek a térdekre, combra, medencére egyaránt.
Az oldalsó ütköztetésnél a fej védelmét jónak, a has és a medencéét megfelelőnek találták, a fent már említett magas mellkasi terhelés mellett. A gyermekülések rögzítéséhez felragasztott matricák nem túl jó minőségűek, de a hozzájuk adott prospektusból könnyű kiigazodni. A gyermekek fejütközési pontjainak kialakításánál figyelembe vették a biztonsági szempontokat a tervezők, de az orr többi része nem igazán nyújt védelmet.
A vezetőoldali légzsák, oldalmerevítő, ABS és az állítható magasságú, előfeszítős biztonsági övek szériában kerülnek beszerelésre.
