Audi A6 (1998)

Audi A6 (1998) törésteszt

2001.08.16. 15:11

Az A6-os kétszer vizsgázott, de még a légzsák szenzorainak cseréje és az överő határolók beszerelése sem volt képes négy csillagra tornászni az eredményeket.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 9(56%) Oldalsó 14(78%) Összesítés 23(68%)

 
   
   

A tesztek még az oldalvédelemmel kapcsolatos újabb szabályozás bevezetése előtt zajlottak, de az NCAP megítélése szerint az autó alkalmas a norma teljesítésére.
Az utascella stabil maradt a frontális ütközést követően, de a biztonsági öv és a légzsák együtt túl nagy erővel hatottak a vezető mellkasára, így a sérülés lehetőségét nem lehet biztosan kizárni. A műszerfal alatt találunk kemény és gonosz szerkezeti elemeket, és bár a kormányoszlopot energiaelnyelő borítás fedi, a térdek és combok védelme nem tökéletes. Az "eltörő" jellegű pedálok nagyban lecsökkentik a boka és a lábfeji sérülések kockázatát.
Az ülésbe épített oldalsó légzsákok kitűnő védelmet nyújtanak ütközés esetén, de ebben a kísérletben is magas volt a mellkason mért terhelés. A teszthez szolgáltatott gyermekülések nem nyerték el a vizsgálók tetszését, nem volt NCAP konform sem a rögzítés módja, sem a címkézés, és az életveszélyes légzsák említése is elmaradt. Az A6 orra olyan kemény amilyennek látszik, kerüljük messziről az ütközést.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.