Audi A6 (1998)
Audi A6 (1998) törésteszt
Az A6-os kétszer vizsgázott, de még a légzsák szenzorainak cseréje és az överő határolók beszerelése sem volt képes négy csillagra tornászni az eredményeket.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Frontális 9(56%) Oldalsó 14(78%) Összesítés 23(68%)
![]() |
|
![]() |
![]() |
A tesztek még az oldalvédelemmel kapcsolatos újabb szabályozás bevezetése előtt zajlottak, de az NCAP megítélése szerint az autó alkalmas a norma teljesítésére.
Az utascella stabil maradt a frontális ütközést követően, de a biztonsági öv és a légzsák együtt túl nagy erővel hatottak a vezető mellkasára, így a sérülés lehetőségét nem lehet biztosan kizárni. A műszerfal alatt találunk kemény és gonosz szerkezeti elemeket, és bár a kormányoszlopot energiaelnyelő borítás fedi, a térdek és combok védelme nem tökéletes. Az "eltörő" jellegű pedálok nagyban lecsökkentik a boka és a lábfeji sérülések kockázatát.
Az ülésbe épített oldalsó légzsákok kitűnő védelmet nyújtanak ütközés esetén, de ebben a kísérletben is magas volt a mellkason mért terhelés. A teszthez szolgáltatott gyermekülések nem nyerték el a vizsgálók tetszését, nem volt NCAP konform sem a rögzítés módja, sem a címkézés, és az életveszélyes légzsák említése is elmaradt. Az A6 orra olyan kemény amilyennek látszik, kerüljük messziről az ütközést.
