Toyota Auris (2007)
Toyota Auris (2007) törésteszt
A Toyota új modellje remekül vizsgázott az NCAP kínzókamrájában. Ötcsillagos az elöl ülők védelme, négy a gyerekeké, három az óvatlan gyalogosoké. Az Aurison kívül mindössze két kompakt autónak (mindkettő európai) sikerült eddig ennyi csillagot begyűjtenie.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 35
Frontális: 15 (94%) Oldalsó: 18 (100%) Biztonságiöv-emlékeztető: 2
Gyermekbiztonság: 37 (76%)
Gyalogosbiztonság: 21 (58%)
Nem is csigázom tovább a már így is üveghangon pengő olvasói idegeket: az EuroNCAP praxisában a kis családi modellek kategóriájában eddig csak az ötödik generációs Golfnak és a Citroen C4-nek sikerült összetalicskázni ennyi csillagot. Mindkettőt még 2004-ben zúzta a minősítő intézet, szégyen-gyalázat, hogy bő két évet kellett várni a következő négykerekű óvóhelyre.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Balkormányos, 1,6 literes benzines Aurisok álltak sorompóba a beton- és vasakadállyal, no meg a póznával szemben. Illetve ez utóbbiakkal oldalt. A tesztautókban két front-, két oldal-, két fej-, és egy térdlégzsák várta, hogy kirobbanhasson, az első ülések öveit előfeszítő és erőhatároló kontrollálta. A külső hátsó üléseken felső rögzítőpontokkal kiegészített ISOFIX-rendszer fogadta a babaszékeket. Az ABS, az elektronikus fékerő-elosztó és a vészfék-asszisztens ezúttal hiába várta, hogy munkára utasítsa őket a műanyagláb. Az NCAP fontosnak tartotta megjegyezni, hogy ezek a biztonsági felszerelések az Európában Sol vagy Luna jelzéssel forgalmazott autókba kerülnek be; ha tehát Ön a remek törésteszt-eredmény miatt Auris-vásárláson töri a fejét, a szerződés aláírása előtt kérdezze meg a kereskedőt: a kiszemelt autóban is bent vannak-e a fent felsorolt hasznos holmik!
A félátfedéses frontális ütközésben az Auris A-oszlopa 16 millimétert mozdult hátra, a kormány 18-at felfelé, 4-et jobbra. A lábtérben nagyobb volt a mocorgás, a fékpedál 8,8 centit hajlott hátra, a kuplung 15-öt felfelé, de a térdlégzsák nem engedte, hogy a dummy lábát megsértsék a rakoncátlan lábítók. A Toyota arról is büszkén beszámolt az NCAP-nek, hogy a térdlégzsák gyári tesztjei során számos különböző magasságú, testalkatú, különböző testtartásban vezető pilótákkal kísérleteztek (reméljük, csak bábukról van szó), az eredmények szerint gyakorlatilag mindegy, hogy ki és hogyan vezet, a térdlégzsák megvédi.
Az oldalütközési próbát és a póznatesztet is ásító unalom lengte körül, az Auris utasainak a szokványos tesztkörülmények között, úgy tűnik, semmi sem árhat. Az illusztrációk elkészítéséhez elég volt a zöld és a sárga filctollról levenni a kupakot. Még a biztonsági övek becsatolására figyelmeztető jelzéseket is jónak találták az ellenőrök, az Auris ezen a szőrözésen sem veszített pontot!
A gyerekeket sem kellett kivenni a karambol után hetekre a dummy-iskolából. A másfél, illetve hároméves műbabát ezúttal is Britax-Römer ülésekbe szíjazták, a kisebbet menetiránynak háttal kötötték be a felnőtt övvel, a nagyobbat menetirányba fordították és az ISOFIX-szel rögzítették.
A megrendezett karambolok után csak úgy röpködtek a good, fair, protected minősítések, a kicsiknek gyakorlatilag semmi bajuk nem esett. Az pedig már tényleg mosolyogtató, ahogy az NCAP képes mérgelődni az ISOFIX jelenlétét nem elég rikítóan jelző címkéken, meg hogy az utasoldali légzsák ki-, vagy bekapcsolt állapotát csak angol nyelven közli az Auris. Így lett a végeredmény 76 százalék, négy világoskék csillag.

Gyalogosként is nyugodtan lehetünk bizalommal az Auris iránt. Ha elég gyorsan csap el minket a Toyota, combunk-térdünk ugyan valószínűleg odavész a motorháztető kíméletlen élén, de lábszárunkat puha műanyagággyal fogadja majd a lökhárító, és fejünk-felsőtestünk is lágy, könnyen behorpadó acélba érkezik. Csak arra kell vigyázni esés közben, hogy lehetőleg kerüljük el a kerekek fölötti területet, ezeket a zónákat nem sikerült kellően emberbarátra tervezni. Különösen a bal szélen leselkedik ránk vörös veszedelem!

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Közélet
Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál
Mennyi idősek a Használtautó.hu-n hirdetett autók? Mennyibe kerülnek? Hány forint egy benzines? És egy dízel? Vagy a hibrid? Netán az elekromos?
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Így néz ki a rendőrautó, amit felkapott a tornádó
A két tonnás Explorert játszi könnyedséggel hajította el a forgószél.
- Hírek
Az Isuzu elhozta a legízlésesebb pickup restomodot
A Délkelet-Ázsiára jellemző mindenes puttonyost gondolták újra.
- Tesztek
Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!Bemutató: Jaecoo 7 PHEV - 2025.
A gánti bauxitos talajon, természetes terepen nyúztuk a kínai Range Rovert, a plug-in hibridként is kapható Jaecoo 7-et.
- Hírek
Tűz ütött ki egy római Tesla kereskedésnél, 17 autó teljesen kiégett
A tűz okát még kutatják.
- Hírek
Baleset az M86-oson: nyerges vontató és személygépkocsi ütközött
A baleset a Szombathely felé vezető oldalon, a 133-134-es kilométer között történt.
- Hírek
Közel 700 forintos benzin? Ez lett belőle
Latin-Amerika fityiszt mutat elektromos autózásban Kelet-Közép-Európának.
- Hírek
A legenyhébb jóslat, hogy eljött a világvége
Trump ráolvasással akadályozná meg az autók drágulását a vámemelések miatt.
- Hírek
Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján
Az 1156 lóerős szörnyeteg 1 perc 9,6 másodperces időt futott.
