Citroën Berlingo (2008)
A Citroën Berlingo szépen vizsgázott, hiszen a felnőtt utasait négycsillagos szinten óvja, akárcsak a hátsó sorban, biztonsági ülésben ülő gyermekeket. Eredménye jobb alapfelszereltséggel akár jobb is lehetne. Gyalogosvédelme átlagos.
A Citroën Berlingo erősen alapkivitelű változata szaladt neki az akadálynak az Euro NCAP laborjában. Motorja a kisebbik, 1,6 literes HDi, abból is a gyengébb, 90 lóerős. Viszont mindkét oldalon volt tolóajtó hátul, holott itthon csak a jobb oldali van benne az alapverzióban. Ennek ellenére szépen vizsgázott, hiszen a felnőtt utasok védelmére négy csillagot kapott, bár aki gyors fejszámolást végez, annak feltűnhet, hogy az összpontszám nem stimmel. Ennek az oka a mérést végzők tájékoztatása szerint, hogy kerekített pontértékeket adnak meg, de az összeget az eredeti pontokból számolják. Így lehetett a 15+12+1 összeadás végeredménye a kerekítési hibával 27. A biztonsági felszereltség két első légzsákra, illetve överőkorlátozós, övfeszítős biztonsági övekre korlátozódott.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 27
Frontális: 12 Oldalsó: 15 Biztonságiöv-emlékeztető: 1 Oszlop: -
Gyermekbiztonság: 39
Gyalogosbiztonság: 10
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A Citroën Berlingo (év a vele azonosnak tekinthető Peugeot Partner) stabilan teljesítő utascellát kapott, viszont a tesztet egy olyan járművön végezték, amelyben sem oldal-, sem függönylégzsák nem volt, tekintve, hogy ezek nem részei az alapkivitelnek. Ehhez képest pláne jó eredmény a Citroëné, hiszen az oszlopteszt – és annak pontjai szintúgy – kimaradtak az értékelésből. A frontális ütközést szimuláló próbában így közepesen jól teljesített, azért a vezető testén akad bőven (combok és mellkas) narancssárgában úszó rész, ami közepes védelmet/sérülési kockázatot jelöl. Az utas jobban jön ki a balesetből. Ami a gyereket illeti, ők remek védelmet kapnak Römer üléseikben, attól függetlenül, hogy menetiránynak háttal (1,5 éves gyerek) vagy menetirányban (3 éves gyerek) vannak beépítve.
Az oldalütközés során oldallégzsák nélkül sem ér el rossz eredményt a furgonszerű személyautó. A megszerezhető 16-ból 15 pontot így is megkapott, pedig a videón tisztán látszik, hogy nagyon komoly ütést kap a Berlingo. Elődje, függönylégzsákokkal, oszlopteszttel együtt is kevesebb pontot kapott, igaz, a végeredmény így is négy csillagra volt elég.
A gyalogosokat már kevésbé óvja. Az orr felső széle és a motorházfedél meglehetősen kemény, így az sem a lábaknak, sem a fejnek nem tesz jót, ha nekicsapódik. Ez furcsa, hiszen a motorházfedél elég magas, elméletileg kellene lennie megfelelő térnek a motor kemény részeiig.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
