Citroen C4 Picasso (2006)
Citroen C4 Picasso (2006) törésteszt
Alig pár héttel bemutatója után már össze is törte az NCAP a Citroen új egyterűjét. Öt csillag az elöl ülők védelmére, három a gyermekekére, kettő a gyalogosokéra: az eleje és a vége szép eredmény, de a gyermekekre egy ilyesfajta családi kocsiban a konkurencia már jobban szokott ügyelni.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 35
Frontális: 15 (94%) Oldalsó: 18 (100%) Biztonságiöv-emlékeztető: 2
Gyermekbiztonság: 35 (71%)
Gyalogosbiztonság: 16 (44%)
Hogy telik az idő: már tizenegyedik éve pusztítja az autókat minden gyártótól függetlenül az EuroNCAP. Egyre nő az archívum, egyre gyakoribb, hogy egy-egy modell második generációjának balszerencsés képviselőjét is eléri a végzet. Az előző, jobban mondva még most is futó klasszikus Picassót 2001-ben törte össze a minősítő intézet. Akkor négy csillagra volt jó a modell, most már ötre. Az alsó-középkategóriás alapokra épített egyterűek (az NCAP nevezéktanában Small MPV) mezőnyében a Picasso akkor is, most is biztonságos autónak számított; némely aggályos gyermekvédelmi problémáktól eltekintve nem vallott szégyent a biztonság terén évek óta remekül teljesítő francia autógyártás. A háromcsillagos gyermekbiztonság viszont nem az igazi, több konkurens csinált már négy csillagot, a Ford Focus C-Max , például.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Balkormányos Picassókat tört az NCAP, egyenként 1539 kilogramm nettó tömegben. (Utánanéztem, a régi Picasso 2001-ben 1275 kilót nyomott. Az ég kék, a nők titkolóznak, az autók nőnek.) A Picassó derekasan ki van bélelve légzsákokkal, a tesztelt példányok műanyag utasait két fázisban felfúvódó frontlégzsákok, oldallégzsákok és függönylégzsákok óvták, a vezető térdére pedig térdlégzsák vigyázott. Az első ülések biztonsági öveit előfeszítővel és erőhatárolóval látták el. A jobb első ülést és a második sor mindhárom ülését felszerelték ISOFIX-kampórendszerrel, a felső rögzítési pontokról sem feledkezve meg. A való világ útjain a vezetőt még ABS, ESP, vészfékasszisztens és sebességlimitáló berendezés is segítené az ütközés elkerülésében. Az NCAP az első szériából tört össze autókat, tehát a teszteredmények valamennyi C4 Picassóra vonatkoznak.
A félátfedéses frontális ütközésben az ütközésoldali A-oszlop kilenc millimétert hajolt hátra, az utascella integritása nem sérült. A kormányoszlop hat millimétert mozdult hátra, 16-ot felfelé, 17-et jobbra. Az elöl ülő próbababák mellkasát, fejét az illusztrációkon zölden hagyhatták, az NCAP mindössze a lábtérben, a kormányoszlop állítómechanikája körül vélt felfedezni bizonyos veszélyforrásokat. Mivel minden Picassóhoz jár a térdlégzsák, a minősítő intézet felkínálta a gyártónak a lehetőséget, hogy demonstrálja: testalkattól függetlenül bármilyen vezető lábtere teljes biztonságot élvez. A Citroen nem kívánta további teszteken dicsőíteni a párnázottságot, így az NCAP a végelszámolásnál pár pontot azért levont, biztos ami biztos.
Az oldalütközési próbán rendeltetésszerűen durrogtak el a felsőtestet védő oldal- és a fejet védő függönylégzsákok. Mindössze pár töredékpont veszett oda, a vezető mellkasának terhelési értékei miatt. Ez azonban nem látszik meg a végeredményen, a Picasso kerekítve maximális pontszámot ért el.
A bababiztonsági mérésekhez a 18 hónapos műcsecsemőt Britax Römer Baby safe Universal gyermekülésbe szíjazták, a készséget az ISOFIX-rendszerrel rögzítették. A hároméves gyermek-imitációt Britax Römer duo fotelbe ültették, őt a felnőtt övvel kötötték be a középső ülésre.
Az első utasülés légzsákjának és az iderakott, menetirány ellen fordított gyerekülés összeférhetetlenségéről hétnyelvű, letéphetetlen címke regél a napellenző mindkét oldalán. Az utaslégzsák kikapcsolható, de az NCAP szerint az autó nem hozza egyértelműen a vezető tudomására, hogy akkor most aktív, vagy inaktív-e a légzsák. A minősítő intézet szokás szerint nem találta elég egyértelműnek az ISOFIX-rendszer meglétére utaló jelzéseket sem.A frontális ütközési próba során a menetiránynak háttal fordított gyermekülés előremozdult, elengedte a kisebbik baba fejét, ami a vezetőülés támlájának ütközött. Ez a kis malőr számos pontba került a Picassónak, a 71 százalékos teljesítmény csak három csillagra volt elég.

Egy jó tempóval érkező Picasso előtt jobb alacsonynak lenni, mint magasnak. A lökhárító puha és barátságos, a motorháztető nemkülönben, a gyerekeknek tulajdonképp csak a motorháztető elülső élével kapcsolatban van félnivalójuk. Viszont egy elcsapott felnőtt feje nagy valószínűséggel valahol a szélvédő alatt fog becsapódni - itt pedig teljes szélességében kíméletlenül kemény az autó. Talán a Citroen arra gondolt, guggoljunk gyorsan le az ütközés pillanatában?

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt
A motorháztető kétfelé szakadt, a felső része tizenpár méterrel az autó mellett landolt.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
