Jeep Cherokee (2002)
Jeep Cherokee (2002) törésteszt
Amerikai tervezésű autóként a Cherokee nem sok eséllyel indult az európai törésteszten, a tengerentúlon egészen mások a biztonsági követelmények.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 9(56%) Oldalsó 15(83%) Összesítés 24(71%)
A magas építésű test ugyan jól jön az oldalsó támadásoknál, de nem vezeti el elég hatékonyan az ütközés energiáját.
Az USA-ban kötelező, a bekötetlen sofőr védelmét szolgáló, kormányoszlopra helyezett műanyag panel az EuroNCAP-nál nem nyerő, akár meg is nyomoríthatja a sofőrt. A pedálok elmozdulása is aggasztó, még szerencse, hogy hátul középen is hárompontos övet találunk.
Bár a tesztelt modellben nem voltak oldallégzsákok, a Cherokee oldalütközésben elért teljesítménye nagyon jó lett volna, ha nincs a már említett, kiszámíthatatlan következményekkel járó energiavándorlás.
Az ISOFIX kapcsokkal és tetőhöz csatlakoztatott pányvával rögzített gyermekülések kitűnő választásnak bizonyultak. Igaz a frontális ütközésk ellen jobb megoldás a menetiránnyal szemben beszerelt ülés, ezekben általában kisebb terhelés éri a porontyok fejét és nyakát.
A tesztelt holland kivitelű Cherokee fő biztonsági felszerelései az első légzsákok, az előfeszített és erőhatárolt biztonsági övek és az ISOFIX pontok voltak.