Opel Corsa (2006)
Egy Corsa ma már nem könnyű, de nem is úgy megy, mint egy évtizede. Ellenben nem is viseli meg annyira az utasait, ha történik egy baleset.
Az Euro NCAP tesztjeiben arra törekszenek, hogy relatíve alapmodellt törjenek, mivel az a cél, hogy a mindenkinek járó biztonságot megismerhessük. Ehhez képest a teszten egy háromajtós változat szerepelt, ami ugyebár nem ugyanaz, mint az itthon népszerűbb ötajtós. A másik momentum az, hogy megtört Corsában volt oldal- és függönylégzsák is, ami itthon csak a Cosmo, GSI és OPC változatokban széria, a többiek be kell érniük kettő darab frontlégzsákkal. Az Euro NCAP a Nyugat-Európában jellemző alapkivitelt szokta alapul venni, hiába van az Uniónak sok új keleti tagállama. Egyébként az Opel itthon külön szerepelteti a felszereltségi listán az 5*-csomagot, amely egy minimum 3,5 milliós autót jelent – de legalább korrektül beismerik, hogy az ötcsillagos biztonság nem jár alapáron minden Corsához. Aki akarja, külön megrendelheti ezt a csomagot az Enjoy kivitelhez is, viszont az Essentiához még felárért sem adják az öt csillagot. Hát ennyit elöljáróban az eredményről, amely egyébként kiváló.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor | |||||
Gyermekbiztonsági védelem |
Teszteredmények:
Összesítés: 35
Frontális: 15 Oldalsó: 16 Biztonságiöv-emlékeztető: 1 Oszlop: 2
Gyermekbiztonság: 32
Gyalogosbiztonság: 19
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Azt nehéz lenne megmondani, hogy vajon milyen szintet hozna egy ötajtós, kétlégzsákos variáns, de mindenesetre biztos nagyságrendekkel jobbat, mint az Euro NCAP tesztjein először összetört Corsa, 1997-ben. Az akkori kétcsillagos eredmény azóta felkúszott ötre, tehát háromévente egy csillag az átlagos javulás. Okulásul álljon itt az archív felvétel.
A mostani kocsi ehhez képest is egy bunker védelmét nyújtja. Elöl kettős övfeszítőket alkalmaztak, ez teljesen megakadályozza, hogy a lábak a műszerfal aljának csapódjanak – mindenféle térdlégzsák nélkül is. Az utascella nagyon masszív, ha nem is annyira, mint egy középkategóriás autóé, az A-oszlopok és velük együtt a szélvédő épségben vészelik át a csattanást. Az, hogy a vezető figurája mégsem zöld zónákból áll, az az oka, hogy a légzsák összerogyott, tehát a feje és felsőteste a kormánynak ütközött. Mindenesetre még így is túlélhető egy hasonló ütközés.
A tesztelt Corsa az oldalsó ütközések szimulációját is jól vészelte át. A videón az autó színe mindazok számára bizonyíték, akik nem hittek benne: bizony három példányt törnek össze a tesztek során.
És itt következik az a felvétel, amely biztosan nulla pontot hozna a magyar kivitelű Corsák többségének: az oszlopteszt. Függönylégzsák hiányában ezt ugyanis el sem végeznék.
A gyermekek védelmére három csillagot kapott a Corsa, ehhez persze a hátulra beépített Isofix-üléseket kell használni. Egyébként elöl az utaslégzsák kiiktatható, de az állapot jelzése nem volt megfelelő a szőrös szívű tesztelőknek. Isofix-pontok alapesetben csak hátul vannak, az anyósülésre felárért rendelhetők.
A gyalogosoknak egészen remek védelmet nyújt a kiskocsi lankás motorházfedele. Egyedül az orr felső éle meglehetősen kemény, amely így vörösben úszik a védelmi szintet jelző színes orr-ábrán.