Opel Corsa (2006)
Egy Corsa ma már nem könnyű, de nem is úgy megy, mint egy évtizede. Ellenben nem is viseli meg annyira az utasait, ha történik egy baleset.
Az Euro NCAP tesztjeiben arra törekszenek, hogy relatíve alapmodellt törjenek, mivel az a cél, hogy a mindenkinek járó biztonságot megismerhessük. Ehhez képest a teszten egy háromajtós változat szerepelt, ami ugyebár nem ugyanaz, mint az itthon népszerűbb ötajtós. A másik momentum az, hogy megtört Corsában volt oldal- és függönylégzsák is, ami itthon csak a Cosmo, GSI és OPC változatokban széria, a többiek be kell érniük kettő darab frontlégzsákkal. Az Euro NCAP a Nyugat-Európában jellemző alapkivitelt szokta alapul venni, hiába van az Uniónak sok új keleti tagállama. Egyébként az Opel itthon külön szerepelteti a felszereltségi listán az 5*-csomagot, amely egy minimum 3,5 milliós autót jelent – de legalább korrektül beismerik, hogy az ötcsillagos biztonság nem jár alapáron minden Corsához. Aki akarja, külön megrendelheti ezt a csomagot az Enjoy kivitelhez is, viszont az Essentiához még felárért sem adják az öt csillagot. Hát ennyit elöljáróban az eredményről, amely egyébként kiváló.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 35
Frontális: 15 Oldalsó: 16 Biztonságiöv-emlékeztető: 1 Oszlop: 2
Gyermekbiztonság: 32
Gyalogosbiztonság: 19
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Azt nehéz lenne megmondani, hogy vajon milyen szintet hozna egy ötajtós, kétlégzsákos variáns, de mindenesetre biztos nagyságrendekkel jobbat, mint az Euro NCAP tesztjein először összetört Corsa, 1997-ben. Az akkori kétcsillagos eredmény azóta felkúszott ötre, tehát háromévente egy csillag az átlagos javulás. Okulásul álljon itt az archív felvétel.
A mostani kocsi ehhez képest is egy bunker védelmét nyújtja. Elöl kettős övfeszítőket alkalmaztak, ez teljesen megakadályozza, hogy a lábak a műszerfal aljának csapódjanak – mindenféle térdlégzsák nélkül is. Az utascella nagyon masszív, ha nem is annyira, mint egy középkategóriás autóé, az A-oszlopok és velük együtt a szélvédő épségben vészelik át a csattanást. Az, hogy a vezető figurája mégsem zöld zónákból áll, az az oka, hogy a légzsák összerogyott, tehát a feje és felsőteste a kormánynak ütközött. Mindenesetre még így is túlélhető egy hasonló ütközés.
A tesztelt Corsa az oldalsó ütközések szimulációját is jól vészelte át. A videón az autó színe mindazok számára bizonyíték, akik nem hittek benne: bizony három példányt törnek össze a tesztek során.
És itt következik az a felvétel, amely biztosan nulla pontot hozna a magyar kivitelű Corsák többségének: az oszlopteszt. Függönylégzsák hiányában ezt ugyanis el sem végeznék.
A gyermekek védelmére három csillagot kapott a Corsa, ehhez persze a hátulra beépített Isofix-üléseket kell használni. Egyébként elöl az utaslégzsák kiiktatható, de az állapot jelzése nem volt megfelelő a szőrös szívű tesztelőknek. Isofix-pontok alapesetben csak hátul vannak, az anyósülésre felárért rendelhetők.
A gyalogosoknak egészen remek védelmet nyújt a kiskocsi lankás motorházfedele. Egyedül az orr felső éle meglehetősen kemény, amely így vörösben úszik a védelmi szintet jelző színes orr-ábrán.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
