Saab 900 (1997)
Saab 900 (1997) törésteszt
A már leváltásra került 900-as Saab az eddig tesztelt svédek közül a leggyengébb eredményt érte el.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 4(25%) Oldalsó 8(44%) Összesítés 12(35%)
Az áthúzott második csillag is jelzi, hogy a '98 novembere óta életbe lépett módosításoknak már nem felel meg az autó. A karosszéria nem bizonyult elég merevnek a frontális ütközés vizsgálatakor, a vezetőoldali zsanérok annyira lezúzódtak, hogy
a szerszámmal történő nyitás után az egész ajtó kiesett a helyéről. A légzsák jól működött, de a kormánykerék hátramozdulása miatt a fej védelme csak 'megfelelő' besorolást kapott. A kormányoszlop környékén nincs energiaelnyelő borítás, így a lábak védelme csupán 'megfelelő', míg a lábtér deformálódása következtében a lábfejé és bokáé 'gyenge'.
Az utasoldali eredmények sokkal jobbak, mindössze a mellkasi terhelés magas csöppet. Az oldalsó ütközésben a sofőr medencéjének védelme jó, de a hasat és a mellkast érheti életveszélyes sérülést okozó terhelés.
A gyermekülések megvédték a babát a frontális tesztek során, az oldalütközési tesztekből azonban mellkasi és fejsérülések lehetőségére következtettek. A matricázás kielégítő biztonsági szempontból, ám az mindenképp elgondolkodtató, hogy az NCAP tesztelői mind az ülés, mind az autó használati útmutatóját igénybe vették a helyes rögzítéshez.
A lökhárító kemény, de a motorháztetőt némileg kipárnázták, így a fejütközési pontok nagy része megfelel az elvárásoknak.