Renault Laguna (2007) - Keménységi fok
A Renault Laguna talán nem tetszik mindenkinek, de megnyugtató biztonságérzetet ad. A külső remélhetőleg elriasztja a gyalogosokat is, így mindenki jobban jár.
A Renault Laguna és az Euro NCAP töréstesztek közös történetében talán az a legemlékezetesebb, amikor a korábbi széria elsőként megszerezte az ötcsillagos minősítést az európai szervezettől, majd nem sokkal utána a Mercedes C-osztály is. A német lapokban ekkor a világ egyik legpimaszabb kampánya indult be: dupla oldalon, a Renault szokásos grafikai elemeivel ott állt a Mercedes, fölötte a valami ilyesmi felirattal: a Laguna üdvözöl az ötcsillagosok klubjában. Persze sokan egyoldalúnak tartják ezeket a teszteket, de tény, hogy bizonyos tipikus baleseti szituációkat figyelembe véve nem baj, ha az Euro NCAP tesztjei alapján tájékozódik a vevő, mert a törvényi előírások annyira engedékenyek, hogy azok alapján bármelyik rom kaphat típusbizonyítványt. A Laguna alaposan rágyúrt erre a versenyszámra, miután az első generáció két csillaggal lebőgött. Ma viszont már nincsenek kérdések, a Laguna III. gond és térdlégzsák nélkül is kiváló védelmet nyújt a benne ülőknek.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor | |||||
Gyermekbiztonsági védelem |
Teszteredmények:
Összesítés: 36
Frontális: 16 Oldalsó: 15 Biztonságiöv-emlékeztető: 3 Oszlop: 2
Gyermekbiztonság: 41
Gyalogosbiztonság: 10
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A Laguna nem panaszkodhat, rögtön három pontot kap az övbecsatolás-figyelmeztetésre, de persze a frontális ütközés közben stabil marad az utascella, az A-oszlop is épphogy csak meghajlik. A sérülési kockázatot jelző emberkék úgy néznek ki, mint két tökéletes ufonauta, akik közül az egyik véletlenül felhúzott a jobb lábára egy sárga térdzoknit: ez az egyetlen kis terület, ahol nem kapott maximális pontszámot. De a szerelvényfal alsó struktúrája minden alkatú utas alsó végtagjait jól védi. A klasszikus gyújtáskapcsoló száműzése biztonsági szempontból mindenképp előnyös. A Renault biztonságpolitikáját azért is dicséret illeti, mert a mind a hat légzsák alapfelszerelés, még Magyarországon is.
Természetesen az oldalütközés sem jelentett nagy kihívást a középkategóriás kocsinak, ha pusztán a dummyk gyorsulásérzékelőinek adatait nézzük. Azonban a videón is jól látszik, hogy a hátsó ajtó kinyílt az ütközés során, aminek okát a Renault vizsgálja. Ez egy pont veszteséget jelentett. Csak nehogy újabb öngyilkossági hullám söpörjön végig a Renault-mérnökök körében.
Széria a függönylégzsák, jöhet az oszlopteszt! A megszerezhető maximum két pont bezsebelve.
A gyermekek védelmére négy csillagot kapott a Laguna, ez megfelel az iparági átlagnak. Hátulra ugyanazt a két Britax Römer típusú Isofix ülést kötötték be, mint a többi autó többségénél.
A korábbi töréstesztekben is szerepelt a gyalogosvédelem, a 2002 előtti mérési metódussal is két csillag volt az eredménye a korábbi Lagunáknak, a mostani pedig a mai metódus szerint tud ugyanennyit szerezni. Sajna ez is átlagos teljesítmény, de itt az átlag jóval gyengébb, mint a bent ülők védelmének esetében. A motorházfedél alatt úgy tűnik, közel vannak a kemény részek, amelyek sérülést okozhatnak egy elütött embernek. Egyedül a lökhárító felel meg úgy-ahogy az elvárásoknak.