Renault Laguna (2007) - Keménységi fok
A Renault Laguna talán nem tetszik mindenkinek, de megnyugtató biztonságérzetet ad. A külső remélhetőleg elriasztja a gyalogosokat is, így mindenki jobban jár.
A Renault Laguna és az Euro NCAP töréstesztek közös történetében talán az a legemlékezetesebb, amikor a korábbi széria elsőként megszerezte az ötcsillagos minősítést az európai szervezettől, majd nem sokkal utána a Mercedes C-osztály is. A német lapokban ekkor a világ egyik legpimaszabb kampánya indult be: dupla oldalon, a Renault szokásos grafikai elemeivel ott állt a Mercedes, fölötte a valami ilyesmi felirattal: a Laguna üdvözöl az ötcsillagosok klubjában. Persze sokan egyoldalúnak tartják ezeket a teszteket, de tény, hogy bizonyos tipikus baleseti szituációkat figyelembe véve nem baj, ha az Euro NCAP tesztjei alapján tájékozódik a vevő, mert a törvényi előírások annyira engedékenyek, hogy azok alapján bármelyik rom kaphat típusbizonyítványt. A Laguna alaposan rágyúrt erre a versenyszámra, miután az első generáció két csillaggal lebőgött. Ma viszont már nincsenek kérdések, a Laguna III. gond és térdlégzsák nélkül is kiváló védelmet nyújt a benne ülőknek.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 36
Frontális: 16 Oldalsó: 15 Biztonságiöv-emlékeztető: 3 Oszlop: 2
Gyermekbiztonság: 41
Gyalogosbiztonság: 10
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A Laguna nem panaszkodhat, rögtön három pontot kap az övbecsatolás-figyelmeztetésre, de persze a frontális ütközés közben stabil marad az utascella, az A-oszlop is épphogy csak meghajlik. A sérülési kockázatot jelző emberkék úgy néznek ki, mint két tökéletes ufonauta, akik közül az egyik véletlenül felhúzott a jobb lábára egy sárga térdzoknit: ez az egyetlen kis terület, ahol nem kapott maximális pontszámot. De a szerelvényfal alsó struktúrája minden alkatú utas alsó végtagjait jól védi. A klasszikus gyújtáskapcsoló száműzése biztonsági szempontból mindenképp előnyös. A Renault biztonságpolitikáját azért is dicséret illeti, mert a mind a hat légzsák alapfelszerelés, még Magyarországon is.
Természetesen az oldalütközés sem jelentett nagy kihívást a középkategóriás kocsinak, ha pusztán a dummyk gyorsulásérzékelőinek adatait nézzük. Azonban a videón is jól látszik, hogy a hátsó ajtó kinyílt az ütközés során, aminek okát a Renault vizsgálja. Ez egy pont veszteséget jelentett. Csak nehogy újabb öngyilkossági hullám söpörjön végig a Renault-mérnökök körében.
Széria a függönylégzsák, jöhet az oszlopteszt! A megszerezhető maximum két pont bezsebelve.
A gyermekek védelmére négy csillagot kapott a Laguna, ez megfelel az iparági átlagnak. Hátulra ugyanazt a két Britax Römer típusú Isofix ülést kötötték be, mint a többi autó többségénél.
A korábbi töréstesztekben is szerepelt a gyalogosvédelem, a 2002 előtti mérési metódussal is két csillag volt az eredménye a korábbi Lagunáknak, a mostani pedig a mai metódus szerint tud ugyanennyit szerezni. Sajna ez is átlagos teljesítmény, de itt az átlag jóval gyengébb, mint a bent ülők védelmének esetében. A motorházfedél alatt úgy tűnik, közel vannak a kemény részek, amelyek sérülést okozhatnak egy elütött embernek. Egyedül a lökhárító felel meg úgy-ahogy az elvárásoknak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
