Renault Laguna (1997)

Renault Laguna (1997) törésteszt

2001.09.14. 16:15

Az alábbi töréstesztben szereplő megállapítások az 1997 április 30. előtt készült Lagunákra érvényes, mivel a későbbi modelleket már továbbfejlesztett oldalvédelemmel és a sofőr térdét védő borítással szerelték föl.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 6(38%) Oldalsó 11(61%) Összesítés 17(50%)

 
   
   

Jónak bizonyult a fejvédelem a műszerek megállapításai alapján , azonban a nem teljesen stabil légzsák-fej ütközés miatt levontak az eredményből. A biztonsági öv megakadályozta, hogy a mellkas a kormánynak ütközzön, a beépített överő-határoló pedig alacsonyan tartotta a mellkas terhelését.
A lábtérbe betörő szerkezetek és a műszerfal alatti berendezések erősen veszélyeztették a lábfejeket, lábszárat, combot, térdeket egyaránt. Az utas védelme megoldott, bár bal combjára leselkedik némi fenyegetés.
Az oldalsó ütközésben a bordákba épített szenzorok túlzott terhelést regisztráltak, így a mellkas védelme 'gyenge' minősítést ért el. A fej és a medence védelme 'jó', míg a has 'megfelelő' értékelést kapott.
A gyermekülések gyengén vették az oldalütközést, a bábu feje nekiütődött az ülés szélének, ami a regisztrált túlzott feji gyorsulással együtt könnyen nyaki sérülést okozhat. A fejütközési pontok egy részét sikerült kíméletesebbre tervezni a többinél, de a lábaknál még van javítanivaló.
A széria biztonsági felszerelések a következők: oldalmerevítés, vezetőoldali légzsák és előfeszítős, erőhatárolós biztonsági övek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.