Renault Mégane (1998/99)
Renault Megane (1998/99) törésteszt
A Mégane 1998-as első töréstesztjei során kategóriájának legbiztonságosabb autója volt.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Frontális 12(75%) Oldalsó 18(100%) Összesítés 30(88%)
![]() |
|
![]() |
![]() |
Bár akkor az NCAP-nak voltak még fenntartásai az autó oldalsó védelmével kapcsolatban, az azóta szériaként beszerelt oldallégzsákok maximumra növelték az oldalsó tesztben elérhető pontok számát. A karosszéria nem deformálódott túlzottan az ütközés hatására, és a légzsák is stabilan megtartotta a sofőr fejét. Egyetlen probléma a légzsákkal, hogy leeresztés közben a távozó gáz egyenesen a vezető arcába fújódik. A kormányoszlopot kettős borítás fedi a lábakat érő esetleges terhelés csökkentésére, de pár ponton még így is találunk a szükségesnél keményebb kialakítású felületeket, különösen a comb tájékán.
Az oldalsó ütközésben a védelem jó volt, a vezető feje ugyan nekiütközött a biztonsági öv felső horgának, de sérülésveszély nem állt fenn. A medence és a has védelme szintén jó minősítést kapott, ez alól kivétel a mellkas, ahol nagyobb volt a sérülésveszély. A gyermekülések nem vizsgáztak túl jól, a hároméveseknek javasolt darab frontális ütközésnél nem nyújtott elég védelmet a nyak számára. A kisebbek részére menetiránnyal szemben felszerelhető ülés tartószerkezete pedig több helyen is eltört az ütközés hatására. A gyalogosokra elfelejtettek gondolni, a tizennyolc vizsgált pontból tizenkettő 'rossz', a maradék hat pedig 'gyenge' minősítést kapott.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=xaoeoinhyh/fastid=gqdxotmherulagkvfrbfvmkfkckr/nc=0)