Opel Meriva (2003)
Opel Meriva (2003) törésteszt
Az Opel kis egyterűje megfelelő védelmet nyújtott a benne utazóknak, de nem gondoltak az elgázolt gyalogosokra, és ennek az NCAP nem örült túlzottan.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 10(63%) Oldalsó 16(89%) Összesítés 26
A karosszéria elég jól átvészelte az ütközést, az ajtókat simán ki lehetett nyitni, de a lábtér fala kiszakadt. Az elöl ülők nyakát és fejét kielégítően megtámasztotta a légzsák, de az övek elég nagy terhelést továbbítottak a mellkasukra.
Oldalról remek eredményt ért el a Meriva, amiben nagy része volt a magas üléshelyzetnek. Az autót tesztelték az opcionális, ülésbe épített oldallégzsákokkal is, de meglepő módon ez rosszabb eredményt ért el, mint a biztonságilag fapados verzió. Ugyanakkor a tesztelők elismerték, hogy a zsákok jól jöhetnek, amennyiben egy magas orrkiképzésű autó találja el a Merivát oldalról.
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén fej- és oldallégzsákkal |
Az Opel márkájú gyermekülések megvédték a gyerekek fejét, de nem tudták kellő mértékben enyhíteni a testüket érő erőhatás mértékét. A gyermelülések egyébként egy speciális jeladóval felszerelve is megrendelhetőek. Ebben az esetben az utasoldali légzsák kikapcsol, ha a gyerekülést jobb oldalon előre szereljük. A gyermekülésekkel kapcsolatos figyelmeztetések csak rajzok, ami igen súlyos és szokatlan hiba: az Opel ígéretet tett ennek sürgős kijavítására.
Az autó orr-része, a meredek motorháztető és a nagy szélvédő elvileg kegyes a gyalogosokhoz, de ezen kívül semmi sem védi az elgázolt áldozatokat. A friss dizájnhoz képest az elért egy csillag gyenge teljesítmény.
A 2003-as Meriva vezető- és utasoldali légzsákkal, előfeszített, erőhatárolt biztonsági övekkel és a hátsó üléseken található ISOFIX rögzítőfülekkel kerül forgalomba.