Citroën C3 Pluriel (2003)
Citroën C3 Pluriel (2003) törésteszt
Legyen kupé vagy kabrió, spyder vagy akár pickup, a C3 alapjaira épülô Pluriel magabiztos teljesítménnyel, négycsillagos eredménnyel végzett a törésteszten.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 13(81%) Oldalsó 17(94%) Biztonságiöv-emlékeztető 1 Összesítés 31
A gonosz tesztelôk eltávolították az autó tetôrudazatát, így spyder, azaz a szerkezetileg legkevésbé stabil állapotban ütköztették szembôl a Plurielt. A kisautó állta az ütést, teste erôs, az A-oszlop és a lábtér minimálisan deformálódott.
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Ily módon a biztonsági övek sem terhelték meg túlzottan a benn ülôk mellkasát. Ilyen kis méretű autóban a vezetô lábainak védelmét legnehezebb megvalósítani, az esetlegesen elmozduló kormányoszlop okozhat gondokat, de környezetébôl ügyesen eltávolították a kiálló, durva elemeket.
Hatásosnak bizonyultak az ülésekbe épített, fejet és mellkast védô légzsákok az oldalütközésnél.
A gyerekülések teszteléséhez menetiránnyal egyezô állású székeket biztosított a Citroën. Az utasoldali légzsákot egy kapcsolóval lehet kiiktatni, de a műszerfal oldalán elhelyezett piktogram nem hívja fel eléggé a figyelmet a kikapcsolás elmulasztásakor szerezhetô komolyabb sérülésekre. Az oldalütközésnél rendben volt a kölykök védelme, de a frontális tesztnél az idôsebb bábun magas mellkasi, a fiatalabbnál magas mellkasi és nyaki terhelést mértek.
A Pluriel kis, kerek orra nem bántja túlzottan a gyalogosokat, a motorháztetôn és a szélvédôn található fejütközési pontok kímélik az áldozatot. A lökhárító kissé rideg, de két zöld csillag járt az autónak. A kis Citroënbe alapáron belevarázsolják a két elsô- és az ülésbe épített oldallégzsákokat, az elôfeszített, erôhatárolt biztonsági öveket, a hátsó ülés ISOFIX pontjait és a sofôr oldalán pittyogó biztonságiöv-emlékeztetôt.