Toyota Prius (2004)

Toyota Prius (2004) törésteszt

2004.09.29. 20:23

A Toyota Prius volt az első, EuroNCAP által tesztelt hibridautó.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        
Gyermekbiztonsági védelem          


Teszteredmények:
Frontális 14(88%) Oldalsó 18(100%) Biztonságiöv-emlékeztető 2 Összesítés 34 Gyermekbiztonság 43(88%) Gyalogosbiztonság 13(36%)

 
   
   

Csendes, városban kevesebbet fogyaszt, mint országúton, több országban kedvezményeket élvez, ezen kívül rendkívül biztonságos a Toyota Prius. Ráadásul ez az első, EuroNCAP által tesztelt hibridautó. Az első teszt után némileg módosították lábterét, a végeredmény öt csillag.

     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

A Prius karosszériája meglehetősen masszív kialakításúnak bizonyult, a szokásos gyengébb pontok, mint a tetőoszlopok, a küszöb és a lábtér alig deformálódtak a frontális ütközés hatására. Fő védelmi berendezései a két első légzsák és az előfeszített, erőhatárolóval felszerelt biztonsági övek, amik rendben helyükön tartották a tesztbábukat, a sofőr mellkasán kicsit magas erőhatást mértek. A lábteret ugyan ellenállóbbá tették, de a kormányoszlop és más, a műszerfal alatt található szerkezeti elemek veszélyesek lehetnek a vezető térdére.
Kiválóan, száz százalékos eredménnyel vette az oldalütközést az elektromos-benzines autó, az első ülésekbe épített, mellkast, valamint az utastér egész hosszán végighúzódó, fejet védő függönylégzsákok magabiztosan óvták a bent ülőket.
Menetiránnyal egyező állású Britax Römer Duo ülésbe ültették a hároméves gyermeket, ellentétesen elhelyezkedő BabySafe típusúba a másfélévest imitáló bábut. Előbbit ISOFIX-fülekkel és kiegészítő kötéllel, utóbbit az autó felnőttekre szabott biztonsági övével rögzítették. A gyermekek mindkét esetben biztonságban voltak, fejük és mellkasuk védelme egyaránt biztosított volt. Ez négy kék csillagot ért a Priusnak, ami kiemelkedően jó eredmény. A veszélyekre figyelmeztető feliratokat a műszerfal utasoldali szélére és a napellenzők mindkét oldalára rögzítették, megfelelően elrettentő és leszedhetetlen kivitelben.
A fejütközési pontokat elég jól sikerült kipárnázni, de a motorháztető éle és a lökhárító meglehetősen barátságtalan, szinte semmilyen védelmet nem nyújtott.
A második generációs Prius első, oldalsó és függönylégzsákokkal, előfeszített, erőhatárolós biztonsági övekkel, bekapcsolásukra figyelmeztető vészmadárral, ISOFIX-fülekkel és számos hangzatos betűszóval jelölt menetstabilizáló berendezéssel kerül forgalomba.