Kia Sorento (2003)

Kia Sorento (2003) törésteszt

2004.09.17. 13:24

Ha nem is fényes eredménnyel, de valahogy sikerült négy csillagot összekaparnia.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 9(56%) Oldalsó 16(89%) Összesítés 25

 
   
   

A Sorento annyira katasztrofálisan szerepelt az első törésteszten, hogy utána majd egy évig kötözgették sebeit, mire újra el merték küldeni az NCAP-hoz. Megérte várni, ha nem is fényes eredménnyel, de valahogy sikerült négy csillagot összekaparnia.

     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

Nehéz eldönteni, elgázolt gyalogosnak vagy elöl ülő utasnak jobb lenni egy balesetbe keveredő Sorentóval, de a nagy test miatt utóbbiak talán mégis jobban járnak.
A karosszéria erősen meggyengült a frontális ütkozésnél, bár stabilitását még sikerült megőriznie. A karamboltól enyhén elhajlott a kormányszerkezet, emiatt a sofőr légzsákja sem működött tökéletesen. Az eredetileg a motortérben található fém alkatrészek kíváncsiskodása folytán felszakadt a lábtér, az A-oszlop tövénél is erős deformációt tapasztaltak. A korábbi teszteknél jobban teljesített a terepjáró, ennek ellenére a sofőr és utasa is súlyos térdsérüléseket szereztek, meglepő módon kettejük közül utóbbi járt rosszabbul, a mellkasát érő terhelés felülmúlta a vezető mellét érő erőket.
A magas építésű terepjárók általában jól teljesítenek az oldalütközésben, mivel az ütés nem közvetlenül az utascellát éri. A Sorento sem kivétel ez alól, a lehetséges 18-ból 16 pontot gyűjtött.
A menetiránnyal szemben ISOFIX rögzítési pontokon és a tetőhöz kapcsolódó, kiegészítő kötéllel rögzített gyermekülésbe helyezett hároméves bábu teljes biztonságban volt, a teszteredmények minden aspektusból megfeleltek az EuroNCAP követelményeinek. Ezzel szemben a fordítva beültetett kisebbik gyermek védelme a frontális ütközésben nem volt megfelelő, komoly mellkasi terhelés érte. Ez főleg azért meglepő, mert a menetiránnyal szemben elhelyezett ülés pont az ilyen jellegű sérülések kockázatát szokta csökkenteni. Az oldalütközésnél nem merült fel ilyen probléma. A biztonsági matricázás szövegezése rendben volt, de minőségét és elhelyezését - csak lehajtott napellenzőnél látszik - nem nézte jó szemmel a tesztelők csapata.
Mindössze a felnőttek fejütközési pontja kapott némi párnázatot. A magas orrú 4x4-es ezen kívül szinte semmilyen gyalogosvédelmet nem mutatott föl. A Kia ígéretet tett, hogy következő modelljein nagyobb hangsúlyt fektet az orr-rész gyalogosbarátabb kialakítására.
Az NCAP által tesztelt Sorento két első légzsákkal, elöl előfeszített, erőhatárolt biztonsági övekkel és ISOFIX bekötési pontokkal került forgalomba.