Parázásból jeles

2005.09.26. 10:10


Mindennek ismeretében teljesen érthetetlen, hogy ezt a vadiúj, erős motort miért nem rakták be a vadiúj Hiluxba. Az ugyanis kizárólag a 2,5-ös, 100 LE-s dízellel rendelhető. Agyrém. Pick-up játék motorral. Eszem megáll. Meg is kérdeztem a közelben levő nagykutyát, nem lehetett volna-e esetleg az új motort mixelni az új autóval? Azt mondta: NEM. És később esetleg lehet majd... NEM. Akkor talán valami újat... NEM.


Kaizen, ugye? Meg vásárlói tapasztalatok kifürkészése, mí? Hát nem hiszem el, hogy mindenki más hülye lenne, csak a Toyota repülő. A magyarázat ugyanis az volt, hogy a kutatások azt bizonyították, hogy ennek a kategóriának a vásárlói ezt a motort szeretik, sőt ezt akarják a pick-upjaikban használni. Tehát az új Navara 174 lóereje teljesen felesleges, ahogy a Mitsubishi ősrégi 115 és 133 lóerős pick-upja is csak parasztvakítás. Talán aki ilyet vesz, direkt kiszedeti a felesleges lóerőket a svájci lóerőtlenítő géppel? A nyomatékról nem is beszélve, pedig az is a legalacsonyabb mind közül.


Amíg nem vezettem, már-már elhittem, hogy mégis elég lehet, de aztán kiderült, hogy még autópályán sincs semmi értelme, de ne szaladjunk előre. A tesztúton hegyi szerpentinen haladtunk először felfelé. Erőtlen volt a kicsike itt is, de ekkor még nem tudtuk, hogy nem csak az emelkedo miatt-e. Aztán jött az a rész, amit azért iktattak a programba, hogy a bemutatón többször is elhangzott kiváló off-road tulajdonságait is megtapasztaljuk – mert alul beburkolták rendesen, motor-futómű, minden védve. Nos hát, az alsó védelem nem minden. Terepszögek hiányában ne beszéljünk off-road tulajdonságokról, ha kérhetem. Ez már megint olyan, mint az 1,6-os motorú családi egyterűt sportosnak nevezni. Talán másfél év múlva a Hilux is az lesz, aminek most nevezik.


Inkább maradjunk a négykerék-hajtásos teherautó- -tulajdonságoknál. Ezeknek legalább megfelel. Háromféle kabinos változatban rendelhető, így az egyedül dolgozó maszek kőműves mellett a villanyszerelő-brigád is megtalálja a magának megfelelőt. És még télen is fel tudnak menni a hegyre kipofozni egy villát. Ha viszont távolabbi melót vállalnak, mindenképp számoljanak a jelentős menetidővel.

A jármű végsebessége ugyanis autópályán, két személlyel, mindenféle ipari cucc nélkül 150 km/h. Ami valójában még nem is lenne baj. Viszont úgy viselkedik, mint egy Barkas: ha meglátja az emelkedőt, magától visszavált. Nem siratófalról van szó, még csak nem is az M7-es érdi emelkedőjéről. Sokkal kisebb domborzatokra is csak úgy hajlandó felmászni, ha kikapcsoljuk a klímát és a világítást. Ellenkező esetben pikk-pakk lelassul 100 km/h alá. És visszagyorsítani egy örökkévalóság, ezért aztán az előzés szót nyugodtan törölhetjük memóriánkból.

Toyota

Ezt leszámítva viszont nagyon barátságos a gépjármű. Kívülről is szép, belül sincs mibe belekötni, teljesen jól magamra tudtam alakítani a vezetőülés-kormány kombót. Funkcionalitása pedig egyértelmű. Természetesen az ára fogja eldönteni, a legenda tovább tud-e élni. Mivel nálunk csak novembertől lehet kapni, erre a kérdésre majd visszatérünk. Én vennék egy Corolla Versót meg egy Hiluxot. Beraknám az erős motort a pick-upba, a gyengét a Versóba, és a Versót eladnám... hehe.