Adatlap Lancia Ypsilon Sport Momo Design - 2007
Igenigenigenigenénénénénén kapom! Előre vigyorogtam durcás, de veszélytelen benzinmotorjának pörgésén, és láttam magam előtt a matt fekete-piros, esetleg narancs kasztnit. A leghúsosabb minikasztnit.
Jobban pofára estem, mint amikor az oviban Petibe voltam szerelmes.
Ha fizetnének, se matricáznám tele a saját autómat. Egy marketinggel kihímzett autó körbehordozása nekem büntetés, egy sportváltozat beleiből visszhangzó kerregés maga a pokol. Az Ypsilont 1,3-as Multijettel már ismertem, nincs azzal nagy baj, de a Sporttól mást vártam. Sűrűbbet, erősebbet, azt is benzinből. Erre megkaptuk ugyanazt, a sport szó gázolajba fojtott ígéretével.
A MomoDesign a visszafogott látványelemeken kívül egy kasztniültetéssel és négy tárcsafékben különbözik a többi Y-tól. Ez a modell csúcsfelszereltsége, Mjet motorral a Platinum fölé árazva, bőrülések helyett rémes belsővel, ESP és isofix nélkül.
Az Ypsilon Momóval vagy anélkül legalább kinéz valahogy. A fordított trapéz formájú hűtőmaszk és az ívelt fényszórók minire torzított Mercedes-pofára hasonlítanak, luxusimitáláshoz több se kell. A nagy lámpák sarkából észrevétlenül induló övvonal a lökhárítót elérve parádés izomköteggé nő, kedvére szorongatja a harmadik ajtót. Az Ypsilont átölelő húsnak alárendelték a hátsó lámpákat is, észrevétlenül simulnak a hajlatba. Jó kis példa az eltékozolt organikus dizájn újraélesztésére, az Ypsilon egy életképes, Mercedes és kobraliliom hibrid. Az egymásnak feszülő formákat a - minden felszereltségi szinten feláras - bikolór fényezés kontrasztja emeli ki, a kis vasgyúró ereje egyszínűben nem is látszik. Ahogy a Veyron is bikolorban az igazi. (Választott már magának Veyron-színpárt? Itt megteheti. Stipistop Green-Ebony).
Az Ypsilon ezzel a formával mindent megengedhet magának. Például egyáltalán nem prémium, csak eljátssza. Ez még nem baj, mert a humorral és jó ötletekkel lesminkelt pozdorja sem szánalmas, és az olcsóságtól épp a gátlástalan díszítettség menti meg a többi Ypsilon műszerfalát is. De a Momóban sorjás felületeken komolykodnak hideg színekkel. A fekete-ezüst-szürke technokrata szentháromság csak tökéletes kidolgozás és jó minőségű műanyagok felhasználásával tud kibontakozni, ahogy az Audikban szokott.
Az Y kedves, ívelt formái és zavaros elrendezése színekért és giccsért kiáltanak. A matt ezüstre fújt betétek telefonelőlapnak is csúnyák lennének, az ajtóban a fogódzkodó sorjás, a középkonzolon a klíma tekerői ronda műanyagból vannak. A Momóban a tulaj a különleges látványért fizet, ez pedig nem jobb a kategóriaátlagnál. A szürke cirmos textilborítás az egyetlen kiemelkedő részlet, gyapjúszövetre emlékeztető felülete szokatlan egy autóban.
Momo vs. Platino
Momo felszereltség | Platino felszereltség |
16 colos könnyűfém keréktárcsa | az alap 15 colos, + 30 000 Ft |
ültetett futómű | nem ültetett futómű |
négy tárcsafék | elöl tárcsa, hátul dobfékek |
manuális klíma | manuális klíma |
"Dual Drive" elektromos szervó | "Dual Drive" elektromos szervó (minden Y-hoz jár) |
hifi | hifi |
távirányítású központi zár | távirányítású központi zár (minden Y-hoz jár) |
bőrbevonatú kormány és váltógomb | bőrbevonatú kormány és váltógomb |
ABS | ABS (minden Y-hoz jár) |
EBD | EBD (minden Y-hoz jár) |
vezető- és utasoldali légzsák | vezető- és utasoldali légzsák (minden Y-hoz jár) |
elektromos ablakemelők | vezetőoldali automata, elektromos ablakemelők |
lehajtható, hátratolható hátsó ülések | lehajtható, hátratolható hátsó ülések |
két irányban állítható kormány | két irányban állítható kormány (minden Y-hoz jár) |
Airtex szövet, bőrülések + 200 000 Ft | bőr/alcantara kárpit |
metálfény | metálfény |
fügönylégzsákok | fügönylégzsákok |
1,3 16v Multijet | 1,3 16v Multijet |
4 375 000 (Mjet) + 200 000 Ft (bőr) | 4 195 000 (Mjet) + 30 000Ft (16 colos kerekek) |
1,4 16v | 1,4 16v |
3 935 000 (1,4 16v) + 200 000 Ft (bőr) | 3 995 000 (1,4 16v) + 30 000 Ft (16 colos kerekek) |