
1945 márciusában volt a német hadsereg utolsó, átfogó ellentámadása, a Tavaszi ébredés. Szűcs Ferenc szakaszvezető egyetlen eredményt jelentett le az ütközet után. A Jak-9-est sokáig üldözte, mire eljött az a pillanat, amikor a nyomjelző lövedékek fénye eltűnt az orosz vadászgép duralumínium testében és füstöt okádva lepörgött valahol Igal környékén. Ebben a csatában 21 légi győzelmet könyvelt el a Puma század. Ferike (ahogy pilótatársai hívták) és gépe, a Messerschmitt 109 G10 jó társak voltak, nyugdíjas korában is sokat mesélt a közös kalandokról. Amint lehetősége nyílt rá megvásárolta azt az autót, ami a legjobban emlékeztette a Messzerre. Az E21-es BMW orra pont úgy hasítja a levegőt, mint a Gustavom a Balaton felett – mondta Ferike.
Halála után felesége megtartotta az autót, nyáron a kertben állt, télen pedig fűtött tárolót bérelt az utolsó emléknek. Edit asszonynak nem volt jogosítványa, itt jöttem a képbe én. A jogosítványomon már éppen megszáradt a tinta, izzadó tenyérrel forgattam azt a kormányt, amelyen előttem egy második világháborús pilóta kezei pihentek. Ebben az időben voltam pilótanövendék az MHSZ kötelékében, ez a tény katalizálta az áhítatot. Ekkor, ott 1993-ban eldöntöttem, hogy nekem is lesz egy kiscápám még ebben az életben.
Folyamatosan nézegettem az E21-kínálatot, de vagy elképesztően drága, vagy borzalmasan tákolt autók kerültek a látókörömbe. Azt észrevettem, hogy gyorsan kell lépnem, mert az áruk elkezdett az ég felé ívelni. Nehéz dolgom volt, mert csak átalakításmentes, gyári autók jöhettek szóba. Eszem ágában sem volt projektállapotú autót venni, és az öreg autókkal szopók együtt élők Valhallájában letaszítani Csikós Zsoltit Odin trónusáról.
Megtörtént az áttörés, rátaláltam a megfelelő darabra. Mivel a forgalmijában elírták a gyártási időt, a keresők nem jelenítették meg a célirányosan E21-est keresők számára, hiszen 1984-ben már az E30-as szériára váltott a gyár. E21, 320, sorhat, semmi rozsda, 144 ezer kilométer, szervizkönyv. Nem csoda áll a háttérben, hanem egy eladósodott család. A kiscápát '91-ben lefoglalta a bank, berakták egy raktárba. Mostanra került eladósorba.
Boldogan öntöttem a képeket Vályi Pistára - Na? Ugye, hogy milyen szép? Taknyos szemmel vizionáltam már a közös kalandokat, de ekkor Pista kicsi és gonosz ördöggé zsugorodva felcsücsült a vállamra és ott is maradt egy ideig. Laci, ez egy budi. Tompa, mint a kötőtű. Át fognak verni. Vegyél inkább véhatos alfát öt kilóért, abban van bugi. Gyere ki Érdre, ott majd lehűtenek! –hangzottak István barátom támogató javaslatai. Kivittem a BMW képeit és a kisördögöt Érdre. A Bavarian Classicsnál mást sem csinálnak, csak meglett korú BMW-ket állítanak talpra, tartanak karban. A cégtulajnak mutogattam a képeket, közben a kisördög megállás nélkül zsolozsmázott a vállamon – Nézdmá' milyen fost talált! Tudod, hogy ez BMW-nek még nagyon Lada!
Hosszasan elemeztük az E21-es forgalmiját és a képeket. A BMW-guru egyetlen mozdulattal letaszította a gonoszkodó törpét a vállamról: azonnal utald a foglalót, itt a tréler, menjetek most! Pista utolsó erejével bevetette az adu ászt: - De a kocsi Dél-Olaszországban van! A legsittesebb, calabriai maffia kellős közepén. 1600 kilométer csak oda.
- Ha nem kell nektek, elhozom én! – mondta Bavarian Peti, a tulaj. Pista belátta, hogy ebben a csatában nem győzhet, úgyhogy együtt megyünk.
Másnap felhívtam az olaszokat. Jó pár nyelvet rájuk próbáltam, de ők ragaszkodtak az olasz megoldáshoz. Az meg nekem nem megy. Elég sajátos kommunikáció alakult ki köztünk: én angolul írtam nekik, ők meg olaszul válaszoltak. Az első 900 euró utalásakor kicsit aggódtam, mi lesz, ha tényleg átverés az egész és Gino már másnap dobtáras Thompson gépfegyverre költi a pénzemet, ezzel erősítve a 'ndrangheta calabriai ágának stabilitását. Szerencsére nem így történt, és eddig minden a tervek szerint zajlik.

A kisördögöm addig turkált a gardróbban, amíg megtalálta a kisangyal ruháját és most a másik vállamon csücsülve közösen tervezgetjük a kiscápa hazahozatalát. Vasárnap, a kétszemélyes trélerben Stefano Vályi és Ladislao Pere nekivágnak a kalandnak és egy újabb idióta ötletet rángatnak le a valóság talajára. Remélem, az én 1979-es 320-asomnak is lesz tavaszi ébredése, maradjanak velünk, rendszeresen bejelentkezünk! Valahogyan. Vezérünk a bátorság, kísérőnk a szerencse - így hangzik a legendás Puma-jelmondat. Mindkettőre szükségünk lesz.
A kiscápáért olaszba' út összes posztját itt gyűjtöttük egy helyre.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
