2017.09.20. 16:03
55 hozzászólás

Korábbi posztunkban arra kerestük a választ, hogy mennyire vonzó Magyarország jelenlegi legolcsóbb új személyautója, a Lada Kalina a hasonló áron kapható használt alternatívákkal szemben. Most ezt a gondolatot tovább fűzve vizsgáljuk meg, hogy milyen a használt kínálat egy új Ford Focus áráért. Ahogy korábban, úgy most sem a gyári honlapon található listaárat vettük alapul, hanem a kereskedők által hirdetett legalacsonyabb készpénzes árat, azaz az egyhatos, szívó benzinmotoros Focus esetében 4,154 millió forintot. (Fordos finanszírozást választva amúgy további kétszázezret spórolhatunk.)

Hogy miért pont a Focus? A kompakt Ford színre lépése óta a kategória egyik etalonja. Azt kínálja, amit a mindenkori kompaktoktól elvárunk: elég nagy négy főnek (~egy kétgyerekes családnak), városban és autópályán is megállja a helyét, valamint tartalmazza az aktuálisan elvárható biztonsági és kényelmi berendezéseket. Mindeközben jelenleg alapáron pedig jóval olcsóbb a kategóriateremtő Golfnál, amiből 4,69 millió alatt nem találtunk eladó példányt, és az is egy 4 ezer kilométert futott szalonautó. A listaárak szerint egyébként a Focus 4,98, a hetes Golf pedig 5,52 milliótól indul.

DSC 0284

Mielőtt elmerülnénk a használt autók tengerében, elmondjuk mit tud ennyiért a Ford. Ötajtós, a klímája manuális és nem csillog metál fényezésben. Motorja 1,6-os, 125 lóerős, benzines. Vannak benne légzsákok, ABS, ASR és ESP a biztonság oltárán áldozva; elektromos ablakok, tükrök és mp3-as fejegység aux csatlakozóval a kényelemén. És most irány a használtpiac!

Praktikus

A 2012 óta gyártott Prius+-t sok mindennel lehet vádolni, de azzal nem, hogy nem tökéletes autó. Toyota, tehát nem a családi ezüsttel fizetünk a szervizben. Hibrid, a Spritmonitor szerint 5,6 litert fogyaszt átlagosan. Van normális méretű csomagtartója, illetve ha kell, a helyén két szükségülés. Négymillió körül már van belőle választék is. Akár viszonylag keveset (150 ezer kilométer alatt) futott, igazolt előéletű autót is találunk belőle négymillió körül.

Prius+ 2012-3

SUV

A korábbi Sportage sem állt rossz autó hírében, de a 2010-től gyártott változat már baromi jól is néz ki. Ennél a generációnál jelentette ki egyként a szaksajtó, hogy a koreaiak megtanultak európai értelemben is igazán jó autókat csinálni. Az egyhatos benzinessel szenvedés vele a közlekedés, a nyomatékosabb dízelekkel (egyhetes és kétliteres) pedig kifejezetten dinamikus. Az 564 literes csomagtér minden konkurensre ráver. Újként olcsóbb volt a versenytársaknál, használtan viszont jól tartja az árát, ami további bizalmat kelt a típussal szemben. Tudjuk, a használtpiac könyörtelenül áraz. Akinek pedig esetleg nem tetszik, annak pedig ott a műszaki ikertestvér: a Hyundai ix35.

DSC 1059

Stílusos

A Merci, a BMW és az Audi is unalmas tucattermék a Citroën DS5-höz képest. Hogy nem hátul hajt, mint egy 3-as vagy egy C? Kit érdekel? A DS5 ötajtós, mégis elegáns, a belsejét pedig évekig lehet nézegetni anélkül, hogy megunnánk. Az egyhatos, 155 lovas turbós, benzines motor már nem a rettegett problémahalmaz, azt 2010-ben váltotta a javított változat, de talán így is a 163 lóerős, kétliteres HDi a tuti választás a DS5-be. Emellett mondjuk így is elgondolkodtató, hogyan került a "prémium" Citroën ilyen hamar a négymilliós árkategóriába – talán azért, mert a kutya sem akarja megvenni, ami egy feltűnően rosszul rugózó Citroën esetében talán érthető is.

DSC 8539

Sportos

Az E46 M3 maga a tökéletesség. Sorhatos, szívó benzinmotor, 343 lóerővel. Minden porcikája sportos és van benne sperrdiffi is. Az árak 4 millió körül indulnak, az új Focus áráért nagyon résen kell lennünk, hogy találjunk egy ép példányt. Kevesebbet nem fog érni, már most is kultusztárgy.

m3

Jolly Joker

One for all, ahogy az angol mondja, azaz egy mindenre. Lehessen használni a hétköznapokban is, de legyen kellően sportos is. Erre válasz 4 millió környékén a hatos Golf GTI. Kétliteres TFSI motor 211 lóerővel, akár ötajtós kaszniban. Jellemzően minden létező extrával, többek között DSG-vel rendelték új korukban őket. Áruknál fogva még nem hülyegyerekautók, megkímélt, keveset (100 ezer alatt) futott példányokat is találni. Már az ötöst előtt is leborultunk, a hatos pedig lényegében annak a továbbfejlesztett változata. Aki nem ért hozzá, annak a szemében meg csak egy Golf.

g6gti

A cikk nem több mint gondaltkísérlet, hiszen egy autót nemcsak megvenni kell, de fenntartani is. Tudjuk mi is, hogy az új Focus nem egy ligában játszik a BMW M3-mal. Ugyanakkor tegye fel a kezét, aki nem kacérkodott egy kicsit a legszélsőségesebb alternatívákkal, hogy mit venne, ha 4 milló forint lenne a zsebében.

Szavazzon!

Ön mit vinne haza 4 millióért?

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.