A sivatagban verető lamborghinisnél nem lesz ma nagyobb kretén
A teraszomon öt órakor mért egy foknál melegebb reggelt az év 309. napján, november 5-én. Az Imrék, Avarkák és Töhötömök neve napja van, egyben Guy Fawkes-nap.
A csúcstechnika négy felhasználótípusa
A profi
- Tegnap Las Vegasban megrendezték a világ jelenleg egyik legkirályabb autósportbajnoksága, a Global Rallycross zárófutamát. A nevével ellentétben ez lényegében az amerikai ralikrossz-bajnokság, ahol 600 lóerős VW Beetle-k, Hyundai Velosterek és Fiesta ST küzdenek az ugratókkal megszórt, dzsuvás pályákon két másodperc alatt 0-100-as gyorsulási értékekkel. A tegnapi versenyről még csak két rövid szösszenet került fel a netre, azok itt elérhetők, ez itt pedig a tavalyi év összefoglalója kedvcsinálónak a vegasi videókig.
A vérprofi
- A Jalopnikon jött szembe hajnalban ez a videó a Blue Angels formáció mutatványáról. Láttam már tőlük nagy produkciókat, de ez az egyperces megalapozta a vérnyomásomat egész napra.
Up CloseUp close and personal, Thanks Bull Walker
Szerző: NAS Chase Field, 2015. október 31.
A kretén
- A Közel-Kelet milliárdosai több videón igazolták már viszonyukat a Ferrarikhoz, Lamborghinikhez. Tömören: úgy érdekli őket az olasz csúcstechnika épsége, mint egyszeri KDNP-st az üres gyerekgyomor. Ez a barom itt éppen egy Lamborghini Aventador roadstert fektetett kínpadra, ami jelen esetben a sivatag homokja. Allah adja, hogy a 6,5 literes V12-es még azelőtt megadja magát a sok homoktól, mielőtt továbbadja egy baleknak.
A laza
- Mit tenne, ha utolsó emberként a Földön egy gyártelepen találná magát, kezében egy átalakított RZR kulcsával? Jó eséllyel azt, amit ennek a videónak a készítői elképzeltek az ohiói romokon. Ken Block-pirító Polaris-pornó egy kattintásra.
Látta őket?
- Szervezetten dolgozó autófeltörőket keres a rendőrség. A Police.hu szerint a keresett három férfi (közülük kettő látható a képen) csapatban dolgozik. Míg egyikük az autóból ellopja az értéktárgyakat, addig két társa figyeléssel biztosítja a bűncselekmény elkövetését, legalábbis egy múlt heti Révay utcában történt esetnél így tettek. További kép és egyéb információ ezen a linken.
Anno november 5
Napra 410 éve történt a történelem egyik legkomolyabbnak indult, végül elbukott merénylete, a Lőpor-összeesküvés. Ha sikerrel járt volna, november 5 lenne annak a napja, hogy 36 lőporos hordóval darabjaira robbantották a Lordok Házát I. Jakab angol királlyal együtt, de elbukott, így lett belőle hosszú évek alatt Guy Fawkes-nap.
Az itt alaposan összefoglalt történet röviden annyi, hogy tizenhárom merénylő megelégelte Jakab vallásüldözését, a polgárságot terhelő magas adókat, ezért a parlament (Lordok Háza) pincéjébe rejtett robbanószerekkel akarta fizikálisan és szimbolikusan megsemmisíteni a brit vezetést. A többek közt a katolikus egyház befolyását mentő akció épp a katolikusok mentésén úszott el. Tartva attól, hogy a robbantásban ők is megsérülhetnek az épületben, minden érintettnek levelet küldtek, ami aztán elért az őrséghez is. A merénylőket még időben elfogták, köztük Guy Fawkes volt az, akit a hordók őrzése közben találtak meg. Társaival együtt később felakasztották és felnégyelték.
A Guy Fawkes-nap kialakulásának részletei nem ismertek. Annyi biztos, hogy a merénylet után minden évben örömtüzeket gyújtottak Anglia-szerte, megünnepelve a király megmenekülését. Az ilyen ünnepek alkalmával Fawkes, mint az akció egyik arca lett a rosszfiú, akinek jelképes bábuját a gyerekek máglyákra dobták. Teltek a száz évek, Fawkes neve megmaradt a közéletben, de idővel pozitív töltetett kapott. A nyolcvanas években a politikusok népszerűtlensége szülte Guy Fawkes-t, az anarchistát, aki a brit fiatalság egyik jelképe lett, aki szembe mert szállni az elnyomó hatalommal. Aztán jött egy képregény, majd egy abból készült film, melyben egy alternatív jelen fasiszta brit kormánya elleni főhős egy Guy Fawkes-maszkot visel. Így ha ma meglátja bárhol azt a bizonyos fekete-fehér maszkot, tudja, hogy egy elégedetlen embert lát.
Tegnap a Totalcaron
- Előkerült egy videó a Váci úton tört LaFerrari balesetéről. Minden idők egyik legdrágább budapesti autóbalesetét sikerült egy 30 éves VHS-kazetta képminőségével megörökíteni. Többet nem tehettünk, lehoztuk és megpróbáltuk megmagyarázni, mit bénázott el a sofőr. Ha még nem látta a videót, ami végigszántotta szerda este az internetet, itt pótolhatja.
- Csikós a Toyota-hajtások reformjában, én a mozgáskorlátozott autósok nehézségeiben merültem el.
- Dr. Wéber rendelt Mexikó után. Az év egyik legjobb hangulatú futama volt a mexikói, nem kérdés, de a háttérben történek a nagy dolgok: Közeleg a Red Bull vége?
- A Totalbike eközben megnyugtatott minden háromkerekű motor-tulajdonost, hogy parkolás-logikailag is motor a motorjuk, így nem kell fizetniük.
Egy perc KRESZ (Pető Attila Kreszprofesszorral)
Valóban tilos tűzcsapnál megállni?
Amerikai filmekben többször láttam már olyat, hogy a rendőr megbüntette a tűzcsapnál parkoló járműveket. Magyarországon – bár sokan nem tudják – nincs ilyen szabály!
Az úttest szélén található tűzcsapot sem a közlekedés, sem a megállás szempontjából nem kell figyelembe venni. Tehát a KRESZ által felsorolt megállási és várakozási tilalmak felsorolásában ez a hely nem is szerepel.
A képen ugyan az látható, hogy a felfestett parkolóhelyek között kimarad a tűzcsap, de ez még nem jelenti azt, hogy aki mégis ideáll, az szabálytalan lenne. Létezik egyébként olyan útburkolati jel, amit már láttam tűzcsapok közelében felfestve. Ez sárga színű ferde vonalakat jelez, és az elnevezése: különösen veszélyes hely. Itt viszont sem megállni, sem parkolni nem szabad.
Egyébként azért sem érdemes tűzcsap közelében leparkolni az autónkkal, mert ha a közelben tűz keletkezik, az érkező tűzoltók menthetetlenül arrébb fogják pakolni a kocsinkat, ha innen akarnak vizet venni.
További tippek és tanácsok a Kreszklub oldalán.
Közlekedési koffein
- A tervezettnél kevesebb új buszt bérelhet a BKV. A BKV által korábban megkötött, hetvenöt autóbusz rendelkezésre bocsátásáról szóló szerződésből negyven új jármű esetében hagyta jóvá a konstrukciót a Fővárosi Közgyűlés szerdán rendkívüli ülésen - írja a Napi.hu.
- Hű maradt a több éve tartó munkálatok hagyományaihoz, és az utolsó munkafázisokban sem nélkülözi a csúszást és káoszt a Budapest-Esztergom-vasútvonalhoz kapcsoló útépítés. A 10-es út fővárosi bevezető szakaszán most épp a szintbéli vasúti kereszteződést kiváltó felüljáró körül tologatják az átadás dátumát. (Nol.hu)
- Csonka marad az M0-ás. Elhalasztja az M0-s folytatását a kormány. A Budakalász és Pilisborosjenő között 2020-ra beígért következő nyolc kilométernyi sztráda építését az Európai Unió szűkös támogatásaira hivatkozva kitolnák a 2022 utáni évekre - írja a Népszabadság.
Kerüld el a dugót
Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!
Napindító kép
Mi mást lehetne kívánni a lenti kép láttán, mint hogy legyen könnyebb napja, mint ezeknek a Porschéknak ott a platón. A fotó az 1966-os Targa Florión készült, ahol a két leharcolt Porke ellenére jó versenye volt a stuttgartiaknak. A Carrera 906-ossal egy tragikus sorsú páros, Willy Mairess és Herbet Müller nyertek a 720 kilométeres távon, megszerezve a márka hatodik sikerét a jó nevű versenyen. A közös sikert nem tudták megismételni: Mairess alig három év múlva halt meg Le Mans-i balesetéhez köthető öngyilkosság miatt, Müller pedig (aki 1973-ban újra nyerni tudott a Targa Florión) '81-ben égett bent egy 908 Turbóban a Nürburgringi 1000 kilométeresen.