Egy buszmotoros, dízel háromkerekű?
Szép reggelt mindenkinek december 18-án, Lázár és Olimpia napján. Az Időkép szerint északkeleten előfordulhat még kisebb eső, havas eső, de a Dunántúlon élők még akár a napot is láthatják. Itt akár 8-10 fokra is melegedhet az idő, máshol marad a nyálkás, visszataszító hideg. Ez a reggel mindenképp egy kis jókedvért kiállt, ezért jöjjön a zseniális The Cat Empire, és a No longer there:
A nap rekordja
117 évvel ezelőtt Franciaországban gróf Gaston de Chasseloup-Laubat gondolt egy merészet, felült elektromos Jeantaud-jára, odalépett neki, és sebességrekordot állított fel. 63,15 km/h-val száguldott a festői tájon, gyorsabban, mint előtte motoros járművel valaha is tették. A kísérletet egy magazin által szervezett kiállításon hajtották végre. Az autót Charles Jeantaud építette, aki már 1881 óta foglalkozott elektromos autókkal. A rekord felállítását a korban új technológiának számító alkáli elemek tették lehetővé. És ami történeti szempontból fontosabb: ez a világ első bejegyzett sebességrekordja, amit erre szánt, speciális járművel állítottak fel.
Autóipari hírsaláta
- Az Amerikai Környezetvédelmi Ügynökség a Mazdát választotta a legtakarékosabb gyártónak. A japán gyártó flottaátlaga 8,1 literre jött ki, a lista másik végén pedig az amerikai gyártók állnak. A szervezet azért is méltatja az eredményt, mert a Mazdának nincs hibrid modellje a kínálatban. (Autoblog)
- Eladó a Koenigsegg One:1 fejlesztői példánya. Ez az autó szolgált guruló laboratóriumként a sportkocsi fejlesztésénél, most 1,7 milliárd forintnyi dollárt kérnek érte. Érdekes, hogy ez a kísérleti darab jelentős hányadát teszi ki a világ One:1 állományának, ugyanis mindössze hat darabot gyártottak belőle. (Carsoops)
- Huszonhetedik hónapja egyhuzamban növekszik az európai autóeladások száma. Tavaly novemberhez képest 13,5%-kal több autót adtak el: 1,13 milliót az azt megelőző 993 ezerhez képest. A Volkswagen és az Audi kivételével a tíz legnagyobb európai gyártó kétszámjegyü növekedést produkált. (Just-auto)
- Ismét kioszthatjuk a kellett, mint egy falat kenyér - díjat, ezúttal a 800 lóerős GLE Mercinek. A Wheelsandmore matt-szürke szörnyetege a 63 AMG modellen alapul, és mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsul százra. Szüksége senkinek sincs rá, de valószínűleg vinni fogják, mint a cukrot. (GtSpirit)
Napi szörnyszülött
Ahogy a magyaroknál, úgy az amerikai néplélekben is megvan a barkácsolás utáni menthetetlen vágy. A különbség csak annyi, hogy nálunk Simson-blokkok kallódnak a fészerben, odaát pedig Detroit Diesel 8V-71 szériás kétütemű dízelek. Ezeket jellemzően távolsági buszokba szerelik, és 9300 köbcentivel már lehet mozgatni ezt-azt. Például egy trike-ot: értelemről vagy használhatóságról beszélni ezen a szinten talán felesleges is, inkább nézzék meg, ahogy minden főtengely fordulat egy picit arrébb rakja a szörnyet.
És ha hozzám hasonlóan önöknek is kell súgó a kétütemű dízel működésének megértéséhez, akkor íme:
Tegnap a Totalcaron
- Perkó Rudi megírta, hogy miért kell sokat várni itthon az új autókra.
- Olvassák el, hogy Zách Dani miért nem vezetett Caparo T1-et. Pedig az 550 kilós gépet 575 lóerő mozgatja.
- Andróczi Balázs pedig a Google önjáró autójának lehetséges felhasználási területét térképezi fel. Ezentúl taxis nélkül jön a taxi?
Közlekedési koffein
- Az M3-as autópályán, Nyíregyháza felé, a 149-es kilométernél egy autó a szalagkorlátnak csapódott, a belső sávot lezárták.
Napi túltolt humor
Mára garantáltan a csapból is Csillagok háborúja folyik, ezért nem maradhat ki ez a Harrison Ford-alapú szóvicc. Vigyázzanak, pusztító tartalom, csak erős idegzetűeknek:
Kerüld el a dugót!
Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!
Totalcar retro
Mi köze Karotta édesanyjának Costa Ricához? A Totalcar TV tizenegy évvel ezelőtt sugárzott adásából kiderül. Meg valami Land Cruiserről is szó lesz.
Ma a Totalcaron
Az Altóban is csak ámulok: nem kisebb fényűzés, mint egy tizenhat szelepes egyegyes hunyorít vissza az apró motortér mélyéről, és még mindig nem térek magamhoz a lelkes gázreakciótól, a gonosz törpe epés morgásától, meg ahogy ez a 63 válogatott lóerő vállára kapja, és csak úgy szalajtja az apró bódét. Kettesben mindenhatónak érzem magam, a dicsőségtől megrészegülve váltom a hármast, és csak a félelem szabhat határt a száguldásomnak.
Írja Stump András mai Suzuki Alto használttesztjében. Tartsanak ma is velünk.