Tökéletes megoldás a magyar utakra
Február 11-én Bertold és Marietta neve napjára virradtunk, jó reggelt mindenkinek. A tegnapi özönvíz után ma délre eláll az eső, és az ország nagy részén felszakadozik a felhőzet, még akár a nap is kisüthet. Reggel a hőmérséklet -2 - +3, délután pedig 5 és 11 fok között alakul. Ismerik a zeneiparban használt One hit wonder kifejezést? Azokat a zenekarokat, vagy előadókat nevezik így, amelyeknek egy emlékezetes daluk volt, és utána eltűntek. Mindenki tud legalább két-három ilyet, például ott van Gotye. Tudják, a furcsa hangon sipítozó belga, aki 2011-ben folyt még a csapból is. Viszont a Walk Off The Earth nevű kanadai banda olyan tökéletes feldolgozást csinált neki, hogy még az eredeti is megbocsátható. Ráadásul öten játszanak egy gitáron. Ja, és mielőtt elindítják: a szakállas fazont figyeljék.
Tegnap a Totalcaron
- Lóerő-hegyek, szöges gumik, és egy befagyott tó. Olvassák el, Vályi Pista beszámolóját a messzi északról.
- Retteghet a Quashqai? Az még nem biztos, de a Seat az ő kategóriájában indítja az Atecát.
- Épül a Bálna, ezúttal egy villámbejelentkezés érkezett egyenesen Viszről.
- És megemlékeztünk tizenkét japán autóról is.
Autóipari hírsaláta
- Februártól bitcoinnal is fizethetünk a Budapest Taxi szolgáltatásáért. Erre a CoinPay Zrt. rendszerén keresztülnyílik lehetőségünk. És hogy mi az a bitcoin? Az Index cikkéből kiderül.
- Megvadul a Land Rover Discovery. A Startech - amely a Brabus divíziója - nagyobb felniket, visszafogott kasznielemeket, és óvatos motortuningot kínál a szabadidő autóhoz. Utóbbi a dízelmotor átprogramozásával 190 helyett 210 lóerőt ígér, és a nyomaték is 420-ról 460 newtonméterre emelkedik.
- Franciaország 1000 kilométerny napelemes úthálózat építését tervezi. A paneleket az útpályára rögzítik úgy, hogy az eredeti útfelülethez nem kell nyúlni. A tartósság kedvéért a napelemeket szilikonnal burkolják, így még ellenállóbb lehet, ráadásul a tapadás is megfelelő lesz. A fejlesztő állítása szerint alig 20 négyzetméternyi útfelület képes ellátni egy átlagos családi házat elektromos árammal. (Motorauthority)
- A Bentley bedob még egy Belugát: a bálnákról elnevezett kiadás lényege az egyedi megjelenés, ami eddig csak a Flying Spurhoz volt elérhető, ám most a Mulsanne-hoz is megvehetjük. A mély fekete fényezés, a fekete kerekek és díszítőelemek rímelnek hasonló árnyalatú beltérre, ám más, mechanikai változást nem ígér a csomag. A névválasztás mindenesetre furcsa, de nincs mit tenni, hiszen a bálna már foglalt. (Motorauthority)
- Telepi tuninggal gyalázzák az 500-as Mercit. A Carbon Motors nevű vállalkozásnál bekapcsolva felejtették az autoklávot, és szénszálba húzták a klasszikus belsejét, de vajszínű és kék bőrt is használtak bőséggel. Az eredmény tipikusan olyan, mint amikor valaki rengeteg munkával, rengeteg pénzért, nagyon igényesen készít valamit, ami egyszerűen ízléstelen. A készítők becsületre legyen mondva, még az olyan apró részletekre is odafigyeltek, mint a gyári Nokia telefon előlapja. Ha egy valóban szép 500-ast akarnak látni, inkább ide kattintsanak. (Carscoops)
Csikós a Hidegindítóban
Ijesztő és gyönyörű dolgokat lehetett látni a párizsi Rétromobile-kiállításon február 4-től 8-ig. Például a világ egyik első tévés közvetítőkocsiját, amely 1955-ös gyártása ellenére ma is úgy néz ki, mintha a jövőből pottyant volna ide. Hihetetlen mellesleg, hogy az ember jövőképe mennyire a hülyén áramvonalasított kreténségekre izgul rá még mindig, 60 éve ugyanúgy, mint ma. A teherautó egyébként Philippe Charbonneaux munkája - iszonyú híres formatervező volt akkoriban. Na meg kicsit lejjebb a Bugatti Type 40C, igazi art déco-stílusban, szóval ilyet nem lát mindennap az ember. A többség egy élet során, még képről sem. Voltak dolgok, amiktől az ember agya a köldökén távozott.
Közlekedési koffein
Reggel 6:30-ig sem az Útinform, sem a Rendőrség, sem pedig az MTI nem adott ki közlekedéssel kapcsolatos hírt. Vezessenek óvatosan, és mielőtt messzebbre indulnának, nézzenek rá az előző három oldalra.
Kerüld el a dugót!
Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!
Az autó, amire semmi szükséged, de vágysz rá
Vaughn Gittin Jr. akart egy játszós autót. Bárki másnál ez valami olcsó, hátsókerekes, hegesztett diffis bontószökevényt jelentene, de emberünknek beletartozik a munkaköri leírásába, hogy egy gyári támogatású Mustanggal indul driftversenyeken. Épp emiatt a követelmények sem voltak hétköznapiak: a gép drifteljen aszfalton és laza talajon egyaránt, és bírja az ugratókat. A két felhasználási mód ennél messzebb nem is lehetne egymástól, de ahol a pénz nem akadály, ott máshogy készülnek az ilyen dolgok. Az ideális alapot egy Ford F-150 jelentette, a 3,5 literes, V6-os turbó motorral és hatsebességes automata váltóval. A futóművet a King Shox szállította, és ez az autó legérdekesebb része: a pneumatikus rendszerre egész alacsonyra engedhetjük a bódét, minimális dőlést engedve neki, de akár fel is emelhetjük, és ilyenkor egy trophy truckhoz méltóan reptethetjük. A motor teljesítménye maradt a gyári 365 lóerő, ám bukócső, versenyülések, spéci gumik, és egy drift-kompatibilis kézifék került az autóba. Tegye fel a kezét, aki nem egy ilyennel játszaná ki a magyar kátyúkat.
Forrás: Jalopnik.
Totalcar retro
Tizenkét évvel ezelőtt jelent meg az V-ös Golf tesztje. De vajon milyen volt az autó, aminek a rendkívül sikeres negyedik generációt kellett váltania?
Egy kép a végére
Mad Mike Whiddett a Mazdára esküszik, azon belül is a wankel motoros változatokra. Legutóbb őrült, négyrotoros, ikerturbós MX-5-ösével lett népszerű beszédtéma, hiszen a driftautó több mint 1000 lóerős. Szerintem viszont mégsem ez a legérdekesebb autó a garázsában, hanem a MADBUL fantázianevű RX-7-es. Ebben szintén bolygódugattyús motor dolgozik, ám turbók nélkül, viszont 12000-es fordulaton. Ilyenkor a négy túlpörgetett mackósajt 650 lóerőt sikolt ki magából, és a szívócsövek hosszáról sokat elárul, hogy a légszűrők már csak a gépháztetőt kivágva fértek el. Így néz ki élesben:
Ma a Totalcaron
Hogy legalább nagyságrendileg legyen fogalmunk a számokról, múlt csütörtökön, délután 12:35 és 13:35 közt megszámoltam, hányan hagyják figyelmen kívül az utasítást adó táblát. Egy óra alatt százheten kanyarodtak le a forgalmas Szentendrei útról a díszburkolatos szakaszra úgy, hogy szabályosan hajtottak tovább, tizenhat autós viszont balra fordult. Ha akkor is ott álltak volna a közteresek, akkor ebben az órában akár 800 ezer forint is összejöhetett volna a büntetésekből.
Csapda, vagy nem? Mai cikkünkben a Flórián tér kötelező haladási irányú utcáját néztük meg.