Fillérekből lesz Saab a kínai klónból
Szép reggelt a naptár legritkább napján, február 29-én. Az Antóniák, Elemérek és Oszvaldok neve napja ez, a ritka betegségeké, valamint a NoART eARTH day, azaz a Művészeti Alkotástól Távolmaradás Világnapja. Ennek célja, hogy a környezetvédelmi világnapok mintájára a művészek ne terheljék a bolygót műalkotások létrehozásával.
Cukor
Aprópénzért árusítják a Saab nevét Kínában. A Bejing Auto évek óta gyárt autót a Saab 9-5-ös padlólemezére. Kizárólag a helyi piacra, természetesen a csődbe ment márka modelljére erősen hajazva, Senova néven. Ehhez minden joga megvan, lévén még a General Motorsról megvette anno az ehhez szükséges engedélyt és technikát. Az efféle gyártósor-életben tartás nem ritka jelenség Ázsiában, olyan fokú pofátlanság, mint amit egy kínai webárúházban követtek el viszont még ott sem mindennapos.
Ezzel a filléres készlettel bárki Saabot csinálhat Semnova D70-eséből. A nagyjából 25 ezer forintos szett tartalma egy komplett hűtőrácsbetét, előre és hátra való emblémák, de még a kamu típusjelzés is felragasztható hátra. (Car news China)
Hírsaláta
- Tíz év előkészítési munka után márciusban megkezdődik a József nádor téren a több mint 500 férőhelyes mélygarázs építése. A beruházó OTP Ingatlan Zrt. vezérigazgatója, Ádány Tamás jelezte, hogy a parkolóhelyeken kívül a háromszintes mélygarázsban lesz autómosó, elektromos autók töltésére alkalmas beállóhely, motorparkoló, biztonságos és kulturált kerékpár-tárolási lehetőség zuhanyzóval, széf és csomagmegőrző is. A mélygarázs várhatóan 2018 első negyedévében fogadhat először vendégeket. (Inforádió)
- A Brent spot kőolaj ára heti átlagban 1,2 dollárral, 3,6 százalékkal emelkedett a múlt héten, ennek hatására a benzin ára akár 3-6 forinttal is emelkedhet a héten. Az árváltozást a forint gyengülése sem segíti, a benzin ára 304-306 forint/liter körüli szinten, a gázolaj ára várhatóan 301-302 forint/liter körüli szinten változhat a héten - írja a Napi.hu.
COTY-szavazás élőben
Ma kiderül, hova kerül idén az Év Autója cím. Genfben délután háromkor beindul a show, amit itt lehet majd élőben streamelni.
Ma 84 éve, hogy...
... megszületett Masten Gregory, a Formula-1 történetének tán legjobb stílusérzékkel megáldott autóversenyzője. Egy biztosítási cég örököseként a kansasi srácnak könnyű volt az útja a motorsport csúcsára. Különféle hazai sportautó-versenyek után 1957-ben ott volt a Monacói Nagydíjon, ahol Fangio és Tony Brooks mögött rögtön harmadik lett. Két másik dobogón túl több nagy sikere nem termett a Forma-1-ben, különféle hosszútávú futamokon viszont beírta magát a motorsporttörténelembe.
Masten komoly sikereket szerzett a legkeményebb megbízhatósági futamokon a hatvanas években. 1961-ben megnyerte a Nürburgringi 1000 kilométerest, majd négy évvel később Jochen Rindt társaként ötkörös előnyben győzött Le Mans-ban. 1966-ban második lett a Monzai 1000 kilométeresen, de ezután már nem voltak kimagasló eredményei, lassan beleszürkült a mezőnybe. A visszavonulásra barátja, Jo Bonnier Le Mans-i halálos balesete után szánta el magát 1972-ben.
Nyugdíjas éveiben előbb gyémántkereskedő volt, majd megtalálta a leginkább testhezálló foglalkozást és egy szemüvegkészítő vállalkozást vezetett. Rossz szeme miatt maga Masten is egész pályafutását szemüvegben töltötte, ami sokat dobott elve jó stílusán, aminek egy nem mellékes oka volt, hogy sógora Charles James neves brit divattervező volt. Visszavonulása után is érdekes színfoltként tűnt fel a versenypályákon, de sokáig nem élvezhette a nyugodt éveket: 1985 novemberében szívroham vitte el olaszországi otthonában, 53 évesen.
Olvasnivaló
- Két erős olvasmány született hétvégén a Napi.hu-n autós vonalon. Ha érdekel, hány évet jósolnak az elemzők a kőolajpiacnak most, hogy ilyen alacsonyak az árak és látványosan erősödik a villanyautók piaca, a Közeleg az újabb megdöbbentő fordulat című írás kielégít majd.
- Ha pedig sosem értetted, miért látsz itthon viszonylag kevés egyedi rendszámot, most megvilágosodhatsz ha elolvasod ezt. Hangolódásként annyit: a FASZI 01 egy 435 ezer forintos kombináció.
Kerüld el a dugót!
Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre, hogy lássátok, merre nem érdemes elindulni.
Ezt pedig itt a Szentendrei útról, a hajnali dugóról. Az ok feltehetőleg a képen látható baleset a Raktár utca magasságában. Boncz Dániel fotója.
Hétvégén a Totalcaron
- Voltak, akik az utolsó órákat is kihasználták, hogy magukra vonják a figyelmet Genf előtt. A Toyota például mindenkit megnyugtatott azzal, hogy megmutatta a C-HR végleges külsejét, ami alig tér el a már körberajongott tanulmánytól. Az MTM egy brutális Amarokkal, az Abt egy nagyonvad T6-ossal hangolt a szalonra hétvégén, de villantott egy videót a Giugiaro is GT Zero nevű dizájntanulmányáról.
- Göbi megírta, milyen az élet egy Porsche Boxsterrel. Ilyen volt az első 8000 kilométer.