15 milliót ért a román diktátor Mercedese
Emőkék neve napján, március 23-án köszönti önöket a Hidegindító, a legjobb adalék a reggeli kávé mellé. Napok óta folyamatosan napsütésre ébredünk, de ma az előrejelzések szerint megszakad a sor, és felhős, szűrt fényes égboltra számíthatunk. Délen előfordulhat csapadék, és megélénkül a szél is, a napi átlagos hőmérséklet 7 és 12 fok körül alakul. Talán kicsit túljátszott már, de a tegnap Brüsszelben történtek után ma nem szólhat más a Hidegindítóban, mint az Imagine. Szöveggel, úgy hátha többet mond:
Tegnap a Totalcaron
- Nincs olyan, ami mindenre jó - derült ki az örök igazság a tegnap megjlent SUV összehasonlító tesztből. Terepjárok és SUV-ok 5 és 40 millió forint között.
- A hétvégén lezajlott az AMTS is, az itt készült képekből jelent meg tegnap egy utolsó válogatás, szemezgessenek.
- Nem először működik együtt a Ford és a Hertz autókölcsönző: már 1966-ban is készült egy különleges Mustang kiadás a "Bérelj egy versenyautót" program keretében, tegnap pedig megérkezett a hír a 2016-os változatról is.
A nap búcsúja
A Totalcar fő profilja az autó, de a komoly technikának akkor is kijár a főhajtás, ha nincs kereke. Vagyis jelen esetben szárnya sem: tizenöt évvel ezelőtt a mai napon ért tizenöt éves pályafutása végére a Mir űrállomás. Az 1986-ban felbocsájtott objektum volt az első, ami lehetővé tette az emberiség számár a hosszútávú világűrben való tartózkodást és kutatást. Fedélzetén állították be a leghosszabb űrrepülés rekordját is: Valerij Poljakov 1994 januárja és 1995 márciusa között 437 napot töltött odafent, és ez a pokoli teljesítmény máig megdöntetlen. Az egység hét modulját külön-külön állították pályára és az űrben szerelték össze. Ezt jórészt szovjet Progresz rakétákkal végezték, de egyes modulok amerikai Űrsiklókkal érkeztek.
Autóipari hírsaláta
- Leállítja a termelést az Audi brüsszeli gyára. A városvezetés tegnap kérte meg a lakosságot, hogy a terrorcselekmény után, aki tud, maradjon otthon. Az Audi erre reagálva értesítette dolgozóit, hogy ma nem kell felvenniük a műszakot. A 2500 főt foglalkoztató üzem vezetősége a rendőrség következő lépésére vár, mielőtt újraindítaná a termelést. (Autonews)
- 15 millió forintnyi euróért kelt el Ceaușescu Mercedes SL-je. Az órája mindössze 17500 kilométernél áll, és még a gumik is eredetiek rajta. Az autó érdekessége, hogy nem csak egy hagyományos Becker autórádió van benne, de a román diktátor titkosrendőrsége egy CB-rádiót is beépített a kesztyűtartóba. A kormányzat ígérete szerint az árverésből befolyt összeget jótékonysági célra fordítják. (Carscoops)
- Éledezik a TVR: a néhány éve becsődölt angol sportkocsigyártó bejelentette, hogy Walesben építi fel új üzemét. A gyártó eddig Blackpoolban szerelte össze autóit, ám Wales ipari szempontból fellendülő része ígéretesebbé vált üzleti szempontból. Valószínűleg az is közrejátszik a terület kiválasztásában, hogy a 2018-ban nyitó üzem mellett most épül egy versenypálya is. A TVR-ről legutóbb itt írtunk, akkor is arról, hogy bár még meg sem kezdődött a gyártás, de már csúszik az első szállítás dátuma. (Motorauthority)
Pörögjünk kérem
Ha látta már így a motorját, akkor nem biztos, hogy minden rendben van hengerfejjel, viszont most szerelgetés nélkül is megnézheti, mi történik odabent működés közben. Ez a nyitott hengerfej egy BMW S1000 RR sportmotorhoz tartozik, és a videón jól látszik, hogy milyen pokoli állapotok uralkodnak odabent 14 ezres fordulaton, ahol az ezer köbcentis gép majdnem 200 lóerőt sikolt ki magából:
Megirigyelték a Rulettkereket
De messze nem voltak elég bátrak, hogy egy huszonéves német luxusautóval vágjanak neki a hónak. Az Årsunda Speed Weekenden egy Dodge Challenger Hellcattel állítottak fel új sebességrekordot, és egészen 274 kilométeres sebességig hajszolják a szöges gumiktól eltekintve gyári autót. Rémisztő látvány, hogy mekkorákat korrigál a pilóta még 200-as tempó felett is. Az oroszok persze csináltak ugyanilyet, igaz, ők szöges gumi nélkül próbálkoztak.
Küzlekedési koffein
Az Útinform összegyűjtötte, hogy merre kell balesetek miatt forgalomkorlátozásra számítani. Ahhoz, hogy egész na képben legyenek, kövessék az oldalukat.
- Az M0-ás autóút déli szakaszán, az M1-es autópálya felé vezető oldalon a 14-es km-nél egy kisteherautó személyautóval ütközött össze. A helyszínelés idejére a külső forgalmi sávot lezárták, mellette két sávon halad a forgalom, lelassult a haladás.
- A 10-es főúttal párhuzamos, a Pilisszentivánt Solymárral összekötő úton a Tópart utcában egy személyautó oszlopnak hajtott. Teljes útzár van érvényben, a forgalmat helyben terelik el, torlódás van.
- Az M1-es autópályán Hegyeshalom felé a 27-es km-nél, a Zsámbéki kihajtó után, ahol korábban kiégett egy kamion pótkocsija, már mindkét sáv használható, csak a csomóponti gyorsítósávot tartják lezárva. Megszűnt a torlódás!
Totalcar retro
Mi más is futott volna egy éve a TC-n, mint az akkori AMTS. Nézzék meg Urbán Ádám galériáját, ahol felbukkan egy húszmilliós Astra, és egy 2,5 milliós Trabant is.
Kerüld el a dugót!
Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!
Ma a Totalcaron
Az isztambuli F1-es versenypályán nagyon mentünk, felvezetéssel, szigorúan Sport módban, mert az eső miatt nem engedték a Sport+ használatát, ilyenkor ugyanis az elektronikus stabilizálás sem működik. Két csoportban vezettünk, az egyik Carrera S-ekkel, a másikban Turbókkal. Értelemszerűen bődületesen mentek az autók, az eső ellenére sem voltak nagy tapadási gondok, viszont némileg lerombolta az önbizalmunkat, hogy az instruktor csajról kiderült: végig fél kézzel vezetett, mert a másikban a rádió volt, amivel minket instruált. És volt olyan kör, amikor a sima Carrerákkal érte utol a mi csoportunk a turbós csapatot. - Papp Tibi kollégánk Isztambulban járt, hogy kipróbálja a Porsche 911 frissített változatát. A beszámolójáéért kattintson.