Rózsaszín malacot a Teslából
Augusztus 24-én, Bertalan napján üdvözli önöket a Hidegindító. A nyár remélhetőleg nem egy utolsó hajrába kezd a héten, esőmentes 25-30 fokra számíthatunk, néhol megélénkülő észak-északkeleti széllel. 1937 évvel ezelőtt ezen a napon tört ki a Vezúv, elpusztítva Pompei és Herculaneum városát, József nádor pedig 174 éve tette le a Lánchíd alapkövét. Ismert születésnap is esik a mai napra, ha esetleg találkoznak vele, köszöntsék fel a 68 éves Jean-Michel Jarre-t, francia zeneszerzőt. Szóljon most tőle leghíresebb szerzeménye, az Oxygene:
Olvasnivaló tegnapról
Tegnap kikerült néhány kép az új giga-Volkswagenről, amely illeszkedik a gyártó T-betűs terepjáró-sorozatába, ugyanis a behemót a Teramont nevet kapja. Nagyságrendekkel finomabb jelenség az Ferrari 250 GT LWB, ami most került kalapács alá közel ötmilliárd forintnyi dollárért. Ha pedig emberközeli léptékű dolgokkal foglalkozna, nézze meg, hogy miért lusta a Rulettkerék 4 főszereplője, az öthengeres Audi A6.
Hírsaláta
Az Über felvásárolta az Otto nevű önvezető teherautókat fejlesztő céget. A cég teljes csapata az Übernél folytatja, köztük az az Anthony Levandowski is, aki korábban a Google önvezető projektjén dolgozott. A 680 millió dollár körüli áron megvett cég nem önálló járműveket fejleszt, hanem már létező teherautókba épít olyan rendszereket, amelyek lehetővé tennék a sofőr nélküli közlekedést. A további részletekért kattintson az Index cikkére.
Szintén az Index írt az elmúlt pár nap egyik legbizarrabb autósüldözéséről, amikor a rendőrség egy taxist kergetett a belvárosban. A hajsza a VIII. kerületi Dioszegi Sámuel utcában kezdődött és egészen a rakpartig tartott, ahol a taxi egy szalagkorlátnak csapódott, majd kigyulladt. Most egy olvasói videó került elő az eseményekről:
Eladó egy Aston Martin One-77. Az autó, ami még a Ferrari és Lamborghini által gyártott egzotikumok szintjén is ritkaságnak számít, most 917 millió forintnak megfelelő euróért keresi új gazdáját. Ahogy a neve is mutatja, a One-77-ből mindössze hetvenhét darab készült, és 7,3 literes V12-es motorja 750 lóerős. Nem rossz befektetés egy ilyen autó, hiszen a One-77-t hat évvel ezelőtt 510 millió forint körüli összegért lehetett hazavinni, ezt most nagyjából megduplázza a tulajdonos az eladással. Érdekes, hogy az autóhoz jár egy Aston Martin Cygnet is, ez a Toyota IQ törpeuató átöltöztetett, Aston-színvonalúan felszerelt változata. (Motorauthority)
Soha akkora választékból nem szemezgethetett, aki az autójával akart polgárpukkasztani, mint napjainkban. Itt van például az a Tesla tulaj, aki rózsaszínre fújatta a Model-X P90D-jét. Ilyen szenvedéllyel még senki nem írt arról, hogy vállalhatatlanra festette az autóját, mint a Verity becenevű Model-X tulajdonosa. Saját elmondása szerint azóta vágyik egy Teslára, hogy 2008-ban meglátta az első Roadstert, már ekkor megígérte magának, hogy ha ebből egyszer SUV lesz, akkor azt megveszi. Így is tett, majd egy műhellyel lefényeztette a friss autót, a biztos hatás kedvéért egy garnitúra matt felni is felrakott. Ha kíváncsiak a rózsaszín malac születésének aprólékos részleteire, kattintsanak a Tesla fórumra.
Útinform
A Hidegindító megjelenésekor a következő eseményre hívja fel a figyelmet az Útinform:
- A 22-es főúton, Salgótarjánban a Szécsényi úton, a 65-ös km-nél egy személyautó az árokba hajtott. A fél útpályát lezárták.
Kerüld el a dugót!
Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!
Totalcar Retro
Nem olyan rég Stump Bandi írt a Ford Focus RS-ről, épp ezért meglepő, hogy az előző generáció pont hét éve járt nálunk. 300 lóerő, ami csak az első kerekeken keresztül próbál az útra jutni, ez eddig sok jót nem ígér, de milyen valójában? Gyulavitéz tesztjéből kiderül.
Mai olvasnivaló
Pedig első blikkre sikerre termett, hiszen eszméletlen jól néz ki. És ennyi sokszor már elég is. Az Edge fenyegető, amilyennek egy suvnak lennie kell, nagy arca van, hatalmas jelenléte. Nagynak látszik, és az is. Orra magas, mint egy mozdonynak, mögötte zömökre, de arányosra gyúrta ki magát, kisportoltnak, tettre késznek tűnik. Szépen össze van rakva, egy kis króm itt, egy tetőszpoiler amott, hátul összenövesztett lámpák, elöl ritkásan deszkázott, gigantikus hűtőrács. Megadom neki a kilencegészötöt a megjelenésre, egyedül az ajtók alján látszik bizonyos szögből, hogy nem sikerült tökéletesen kipréselni az asztallapnyi lemezt, furán törik rajta a fény. - Stump Bandi Ford Edge-et tesztel .