A Fiat döntéshozói nem szívbajosak: Maserati terepjárót terveznek piacra dobni a Jeep Grand Cherokee műszaki alapjain. Hogy mégis legyen valami különleges a gépben, a Ferraritól származó motor kerül bele, bár azt még nem tudni, hogy nyolc vagy tizenkét hengeres lesz-e.
Lassan, de biztosan összefonódik a Fiat és a Chrysler csoport, és az ügyön az olaszok legalább annyit nyernek, mint az amerikaiak. Az egyik példa erre a következő Maserati SUV lehet, amely amerikai alapokra épül. A Jeeptől kölcsönvett padlólemezre azonban önálló formatervű karosszériát építenek, a motort pedig a Ferraritól veszik kölcsön. Sergio Marchionne Fiat és Chrysler vezér csak így írta körül a motort Detroitban: "rockand roll".
A kész műszaki alapok egyik előnye, hogy a fejlesztés igen gyorsan megy: a végtermék már jövőre bemutatkozik, ami – ahhoz képes, hogy maga a Fiat-Chrysler együttműködés mennyire friss, és milyen hosszú folyamat kifejleszteni egy típust a nulláról – igazán rövid idő.