Feltámad a dühböl született sportkocsi
A Lamborghinihoz hasonlóan az ATS megszületése is Enzo Ferrari rossz modorának köszönhető. Jó szakemberek alapították, mégsem létezett sokáig. Egyetlen utcai autóját, a 2500 GT-t azonban máig a legformásabb középmotoros sportkocsik egyikének tartják – nem csoda, hogy néhány olasz befektetőnek eszébe jutott feltámasztani.

A modern 2500 GT jó értelemben múltidéző. Arányaiban és egyes részleteiben ugyan emlékeztet az eredetire, de ízig-vérig modern forma. A típusjelzés nem hazudik, ezt a gépet is 2,5 literes motor hajtja, de nem V8-as, mint a példaképet, hanem négyhengerest, turbófeltöltéses Subaru boxer, amelyből állítólag 500 lóerőt sikerült kihozni. Ennek, és a karosszéria 980 kilogrammos tömegének köszönhető, hogy a kis méretű sportkocsi 3,3 másodperc alatt képes elérni a százas tempót – gyorsabban, mint bármelyik Ferrari. Ez azonban még csak elmélet. Az autóról egyelőre azt sem tudni, hogy mennyiben valóságos és mennyiben vágyálom, hisz a képek egyelőre egy virtuális modellről készültek – csak remélni lehet, hogy a gép el is jut a megvalósulásig.
Az eredeti ATS megalakításának sorsa ettől függetlenül is elég érdekes, hogy leírjuk. Enzo Ferrari az 1960-as évek elején sikeresen összeveszett szinte mindenkivel a cégnél, így egyszerre hagyta faképnél a zseniális motor- és versenyautó-tervező, Carlo Chiti, és Giotto Bizzarrini, akik hamarosan megalapították saját autógyárukat, Giovanni Volpi gróf anyagi támogatásával. (A gróf sértett Ferrari-ügyfélként szintén ebben az időszakban fordított hátat Maranellónak.) A 2500 GT-t gyakorlatilag a nulláról tervezték, és 2,5 literes, 210 lóerős V8-as középmotorjával a kor csúcstechnikáját képviselte. Mégis csupán 12 példány épült belőle 1962 és 1964 között, mielőtt a befektetők elvesztették az érdeklődésüket, és az egész projekt összeomlott.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
