Különös üzletpolitikát folytat a Fiat: több, egymáshoz nagyon hasonló méretű és jellegű autót kínál világszerte, és most egy újabb, nagyjából Punto méretű autóvalbővül a kínálat. A halványan terepjáró-jellegű 500X-et most először láthatjuk hivatalos fotón, és ez alapján meg mernénk kockáztatni, hogy az L-nél sokkal kellemesebb külsejű autót sikerült összehoznia az olaszoknak.
Az elmúlt években eléggé megkeveredett a Fiat modellkínálata. Egyes típusokat, például a Bravót vagy a Puntót láthatóan elhanyagolták, viszont megpróbálnak ehelyett az Észak-Amerikában is eladhatónak tűnő 500-asra teljes kis palettát felépíteni, hasonlót a szintén sikeresen feldagasztott Mini kínálathoz. Eddig három, ötajtós 500 változat jelent meg, az ötajtós L, a kombi jelleggel megnyújtott L Living és a megemelt L Trekking, de ezzel nincs vége a sorozatnak. Most jön az 500X, amely a Jeep Renegade-del épül azonos alapokra – és egy gyártósoron – a közvetlen ellenfele pedig a Mini Countryman, a Renault Captur, a Honda HR-V, és persze a Nissan Juke lehet.
Eddig csak kémfotókat láthattunk, ez az első alkalom, hogy a gyári képek egyike kerül nyilvánosságra. Itt sem látszik minden részlet, de az igen, hogy a Fiat tervezői egy harmadik változatot készítettek az 500-as témára. A jellegzetes tojás-lámpák és az 500-asra jellemző orr-domborulat maradt, de egyébként ez egy, az L-nél egyértelműen összeszedettebb, jobb arányú forma. Ha nem ez az orr lenne rajta, és nem lenne megemelve a futómű, akár az új Puntónak is nézhetnénk, annyira személyautós fazonú a karosszéria.
A műszaki alapokról egyelőre csak annyit tudunk, amennyi a Renegade-et ismerve sejthető, azaz hogy jó eséllyel lesz összkerék-hajtású változat, kilencfokozatú automata váltó, és a Fiat jól ismert Multiair turbómotorjaival, illetve Multijet II dízeleivel gyárthatják majd. Ennél pontosabb információink legkésőbb az Párizsi Autószalonon lesznek a típusról, bár azon sem csodálkoznánk, ha hamarabb napvilágot látna a típus részletesebb leírása.