Egészen biztos vagyok abban, hogy Buraknak, a kiállítás sajtófelelősének és több száz kollégájának végül összejön, amire most gyúrnak, de abban is, hogy kemény meló lesz. Tegnap este óta drukkolok nekik, hogy sikerüljön, és az idei és jövő évi Istanbul Auto Show után 2017-ben már valódi nemzetközi autókiállítást rendezhetnek majd Törökországban.

Elég kemény bozótharcra számíthat, aki a felkészülés éveiben nem török újságíróként látogat el ide. A kiállítás sajtónapja elkezdődött ugyan, de ne gondoljanak olyan összeszedett és jólfésült megnyitóra, mint amit Genfben vagy Frankfurtban megszoktunk. Még ma is javában porszívózzák a padlószőnyeget és kendős asszonyok rohangálnak mindenfelé a standok közt, hogy az utolsó zsírfolt is eltűnjön, mielőtt elözönlik a tizennégy pavilont az újságírók, akik egyébként már elözönlötték.
Ebbe a tanácstalanul rohangálós, egymásra mutogatós, elemi információkat (hol van a sajtóközpont, hol található a főbejárat, tud-e angolul a tolmácsgép stb...) nem ismerő alkalmazottakkal teleszórt közegbe vágott be az imént az első valódi világpremier, amikor bemutatták a Fiat következő, Törökországban gyártott lépcsős hátú kisautóját, az Aegeát, amelynek nevét hivatalosan így írják: Ægea.
A Linea utódja nem is olyan kicsi, hiszen teljes hossza négy és fél méter, szélessége 178 centi, de még fontosabb, hogy több mint 2,6 méter a tengelytávja, így bőven van benne lábtér hátul is. A bemutatón hangsúlyozták, hogy az Aegeában öten kényelmesen elférnek, miközben a csomagtere hatalmas, 510 liter. Automata és kézi váltós kivitel is készül majd, a motorválaszték pedig a Fiat jelenlegi palettáját követi, tehát lesz 1,3 literes Multijet II dízel, amellyel a Fiat Panda 4 literes fogyasztása is jár majd, illetve egynégyes benzinesek szívó és turbós verzióban. Az alapmodell 95 a legerősebb, turbós-benzines pedig 120 lőerős lesz.
Az új tömeg-Fiat valóban mutatós formaterve olasz, de a műszaki fejlesztések a török Tofas részvételével zajlottak. A bemutatón kiemelték, hogy az autóhoz lehet majd rendelni TomTom-féle navigációt, tolatókamerát, valamint hangfelismerésre képes Bluetooth kihangosító funkciót. Az új Fiatot a bursai gyárban szerelik majd össze, amikor véget ér a munkabeszüntetés, amely tudtommal ezt az üzemet is érinti, és éppen zajlik. Hatezerötszáz, jelenleg elégedetlen ember dolgozik a Tofasnál, ez az ország hatodik legnagyobb vállalata. Kétezer beszállító cégtől szerzik be az alkatrészeket, de nemcsak személyautókat, hanem kisteherautókat is ont az üzem, például a Doblót is itt gyártják egész Európa számára.
Az Aegea a nálunk is régóta kapható Linea utódja, de sem hozzávetőleges árat, sem a magyar forgalmazás kezdetét nem tudta megmondani a magyar importőr. Jó eséllyel olcsó családi autóról van szó, de egyelőre csak annyi biztos, hogy itt, Törökországban novembertől árusítják majd, és később összesen negyven országban szeretnék értékesíteni Európában, a Közel-Keleten és Afrikában.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
