Megmutatták a titkos BMW prototípust
A BMW régóta kutatja a jövő lehetséges hajtási megoldásait – ennek a folyamatnak egy mellékterméke ez a különleges prototípus, amelynek eddig a létezéséről sem tudhatott senki a gyári fejlesztőkön kívül. A messziről nézve i8-asnak tűnő kétajtós kupét három éve építették az üzemanyagcellás hajtás próbáihoz, de már nyugdíjba is küldték, hisz az aktuális kutatásokat átalakított 5 GT-kkel végzik, a Toyotától átvett üzemanyagcellákkal.

A forma érzésünk szerint talán egy el nem fogadott i8 prototípusé lehet. A túlnyúlások hosszabbak, a tető magasabbnak, az oldalablakok és az ajtók egyszerűbb kialakításúnak tűnnek, mint a sorozatgyártású hibrid sportkocsin. A hajtáslánc pedig egész más: a mozgáshoz szükséges energiát hidrogénnel táplált üzemanyagcella termeli, a hátsó kerekeket pedig egy villanymotor hajtja. A rendszer összteljesítménye 245 lóerő, így az autó akár 6 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t. A típus egyik érdekessége, hogy a hidrogént már ebben hűtve tárolták, ami kisebb nyomás mellett nagyobb hatótávot enged meg, mint a manapság jellemző 700 bar nyomású, környezeti hőmérsékletű hidrogéntárolók.
A BMW egyébként továbbra is ezt az irányt követi: a Miraiból átvett üzemanyagcellákkal futó 5-ös GT alapú prototípusokban is 350 bar nyomású hűtött hidrogéntartályokat alkalmaznak, amelyekkel az egy töltéssel megtehető út jelentősen növelhető azonos tartályméret mellett – mintegy 700 kilométert tehetnek meg a prototípusok egy töltéssel.
A bajor gyártó korábban is kísérletezett hidrogénüzemű autókkal, de sokáig úgy gondolták, a gázt belsőégésű motorban érdemes elégetni. Azonban úgy tűnik, mostanra a BMW-nél is belátták, hogy ez a módszer nem elég hatékony. Az üzemanyagcellás hajtás terjedésének elsődleges gátja egyébként elsősorban az utántöltő infrastruktúra iszonyú költsége: a nagynyomású hidrogént tároló kutakból egyetlen országban sincs néhány tucatnál több, és ezen változtatni csak óriási, és igen kockázatos befektetéssel volna lehetséges.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
